Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 7,031 - 7,040 (kaikkiaan 9,940)
  • Metsuri motokuski

Aika yllättävää että kaasuvaijeri venyy noinkin paljon. Itse en ole vielä kertaakaan joutunut säätämään vaijeria venymisen vuoksi. Onkohan jossain joku vika joko vaijerinlaadussa tai voitelussa. Eihän tuo kaasuttimen kaasuläppä niin tiukka pitäisi olella että sen takia vaijerin venyisi. Minulla tahtoo vain muuten vaijerin säikeet katkeilla vaikka voitelen vaijerin viikottain sahan puhdistamisen yhteydessä. Joka toinen vuosi tuo vaijeri on kuitenkin vaihdettava tilhiinkin.

Metsuri motokuski

Siinä arto tekee viisaasti ettei sorru istutushommiin. Nissä ei todellakaan tienaa mitään. Lehdessä oli juttu että metsähallitus maksaa 7 senttiä kappalelta Lapissa oleville istuttajille. Paikallinen valvoja totesi että istuttajien työnlaatu on vähän heikohkoa. Ei ihme jos minä istuttaisin tuolla taksalla niin puolet olisi paikallisessa suo-ojassa. Minusta tuo lähenee jo hyväksikäyttöä.

Metsuri motokuski

Taitaa mennä koko homma samaan kategoriaan kuin aikoinaan Lokan ja Porttipahtaan altaan kääpiötynyt siika. Paikalliset myivät sitä ”polarmuikkuna”. Siihen viranomaiset onneksi puuttuivat. En minä ainakaan osaa sanoa laudasta onko se sahattu harvennukselta hakattusta tai aukosta hakatusta puusta.

Metsuri motokuski

Totta on jos aita on tehty näresiteillä. Nehän kuivuvat aidassa ja purkaminen ilman särkymistä ei varmaan onnistu. Itse laitoin vain toisen tolpan rinnalle ja naulasin sen kiinni vanhaan riukuun.

Metsuri motokuski

En ole tössäni motonkopissa juurikaan huomannut että ainakaan kanalintuja olisi pesiltä lähtenyt hakkuiden aikana. Joitakin kuitenkin ja silloin merkitsimme pesät kuitunauhoilla. Mutta kun urani alussa ajoin kantoja ja risuja niin pesiä tuhoutui valtavasti. Varsinkin aukolla olevat kantokasat olivat erinomaisia pesimäpaikkoja. Oli keskellä metsää mm sorsanpesiä joista munat tuhoutuivat. Samoin muitakin pesiä valtavasti. Onneksi tuo kantovouhotus alkaa jo hiipumaan.

Metsuri motokuski

Itse olen tehnyt myös riukuaidan tontin rajalle, Itse aisasin ne moottorisahalaa kun karsin riut. Tuo hiillostaminen autaa varmasti ja kannattaa tehdä. Itse olen joutunut uusimaan juuri pystytolppia kun tyvet ovat lahonneet.

Metsuri motokuski

Yhteystiedot välitetty eteenpäin. Toivottavasti ahkerille miehille töitä löytyy.

Metsuri motokuski

Voisi tarvetta ollakkin. Mistä saisin yhteystietosi niin välitän ne eteenpäin. Vaikkapa puhelinnumero tai sähköposti.

Metsuri motokuski

Voi kun sen tietäisikin ettei tule tuhoja kuusen taimikkoon. Tänä keväänä laitoin reilut 1800 tainta yhteenkin aukkoon kun olen aika varma että kuivuus vaatii veronsa. Minusta tuo jessen kirjoitus on ihan hyvä kun istutetaan sellainen määrä että siintä voidaan hyväksyä tietty kuolleisuuspoistuma, Uskon että suositukset ovat sitä varten että pitkäaikaisen tutkimuksen perusteella kun mennään niin taimikosta tulee hyvä sekä se kestää tietyn taimikuolleisuuden.

Metsuri motokuski

AJ.  Senkö takia että valtion mailla lopetettaisiin avohakkuut muuten kuin kestävän metsänhoidon kannalta. Tuo tavoite ei siis lopeta avohakkuita ja se sallii sen sellaisissa tapauksissa jossa luontaista taimiainesta ei synny.

Eikös nuo ole ihan viisaita teesejä kunhan eivät puutu muiden metsänomistajien metsänkäsittelyyn. Minusta valtio tällä kertaa hakaa sellaista kyytiä aukkoja kesken kasvuisiin metsiin että on syytäkin rajoittaa.  Meidänkin hirvimailla ollaan sellaista reilun 40 v ikäsitä männikköö hakattu aukoksi johonka tehtiin toinen harvennus reilut viisi vuotta sitten. Ja tällaisia alueita on paljon tuhansia hehtaareja.

Esillä 10 vastausta, 7,031 - 7,040 (kaikkiaan 9,940)