Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset
-
Onkohan jätkä syy kuitenkaan metsästäjissä ? Minusta metsästyksellä on aika moni eläinlaji tuhottu sukupuuttoon. Tiedät esimerkkejä itsekkin.
Syy ja seuraus löytyy muulta ja aika usein sieltä omasta pesästä. Sieltä ne parhaat syylliset usein löytyy.
Metsuri motokuski 6.12.2017, 11:57WM : Voisihan niihin suhtautua mutta kun ei ole muita faktoja esitetty niin kuinka niitä voi väheksyä. Kun en itse asu siellä suunalla niin tietojen kriittinen tarkastelu on turhaa. Jos ei ole selvää faktaa tiedossa jolla kumota väitteen niin arvostelu on tarpeeton.
Noiden kirjojen kirjoittajiin kannattaa suhtautua kriittissti jo alkunsa sillä hyvin usein kirjoittajalla on tietty päämäärä johonka hän haluaa pyrkiä. Siten hän pääsee muokkaamaan lukijan mielipidettä mieleisekseen ja siten pyrkii vaikuttamaan yleiseen mielipiteeseen. Harvoin oikea totuus löytyy yhden kirjoitajan kirjaan tutustumalla. Jokainen voi vain kuvitella kuinka monta kertaa historian kirjat on kirjoitettu uudestaan ja joka kerta on ollut kirkkaana mieleessä kuinka kansaan mielikuviin halutaan vaikuttaa.
Metsuri motokuski 5.12.2017, 17:06Luin tässä taannoin että eräs metsärahasto oli myynyt metsänsä ulkomaiselle sijoittajalle kun tarvittavaa tuottoa ei syntynyt. Nyt kyseinen taho etsii uusia kohteita, joissa olisi mahdollisuus saada tavoitetuotto aikaiseksi. On kuulemma vaikea löytää. On tuo kanssa eräänlaista kansallisomaisuuden myyntiä ulkomaille. Vastahan tässä oli puhetta venäläisten maakaupoista niin Saimaalla kuin puolustusvoimien varuskuntien lähistöillä.
Jos noilla hinnoilla mennään kuin Gla kirjoitti niin onhan metsälle vaikea odottaa tuottoa noilla hinnoilla. Mutta ihmisillä on paljon irtorahaa , niin perittyä kuin tienattuakin, joten aina ei tule tuottoa laskettua. Mutta kyllähän se ”köyhät” pudottaa kyydistä.
Metsuri motokuski 5.12.2017, 16:56Onkohan aloittajan syytä arvostella mielenosoittajia jos itse ei asu itärajalla jossa uhka on todellinen ? Niin kuin viimeisessä MT:ssa oli kirjoitus että susi on opportunisti eli se ottaa ravinnon sieltä mitä tarjottavaa on ja helpoiten saatavissa. On se sitten hirvieläimiä, koiria tai mitä tahansa. Vielä tiedoksi WM:lle että kyseinen kirjan kirjoittaja on susien puolestapuhuja. Hyvä olisi tunnustaa tosiasiat ennen kuin aloittaa pilkanteon. Se voisi osoittaa jonkinlaista älyllistä kypsyyttä.
Metsuri motokuski 5.12.2017, 16:48Meillän on paljonkin vastaavia työmaita. Vielähän tuo kesäkelissä menee mutta kun on lunta ja pimeä niin hankalaksi menee. Voitte vain arvata mitenkä tuollainen harvennetaan. Oikeaan tiheyteen pelkän puumäärän perusteella ja parhaassapaikassa olevat otetaan. Tyvien lenkouta on turha katsella kun niitä ei voi mitenkään todeta. Itse en antaisi edes tuollaista edes harventaa kun tiedän mitenkä ne tehdään.
Arvatkaapa minkälainen tuo kuusenryteikkö on kun seuraava harvennus on ajankohtainen ?
Metsuri motokuski 3.12.2017, 18:30Sudet saavat syödä hirviä niin paljon kuin tahtovat mutta kun ne syövät minun koirani tai uhkaa muuten kotieläimiä niin alkaa touhu riittämään.
WM ja kumppanit kun eivät metsästä niin helppohan sitä on arvostella ja keksi erinomaisia sanktioita. Kerroppa WM oma harrastuksesi niin katostaan löytyiskö siitä jotain ”fiksua” kirjoiteltavaa. Uskon että aika monelle metsästys on samantekevää mikäli siihen ei sisältyisi metsänkasvuun liittyviä haittatekijöitä.
Metsuri motokuski 3.12.2017, 18:14Ilman muuta kannattaa vuokrahinnat nostaa mahdollisimman korkeaksi ja suunnitella hyviä sanktioita metsästystä varten. Sillä varmistutaan että varsinkaan pienikokoiset ja alueen reunassa olevat tilat eivät tule vuokratuksi. Niistä tulee hyviä hirvien reservaatteja joihinka hirvet poistuvat kun niitä muualla jahdataan. Siellä se metsänhoito sitten onnistuu erinomaisesti.
Kyllä täytyy ihmetellä niitä maanomistajia jotka luulevat että hirvikanta hoidetaan kuntoon nostamalla hehtaarivuokria ja hankaloittamalla metsästystä entisestään. Onneksi meidän alueen metsänomistajilla on vielä järki päässä eikä tuollaisista edes keskustella.
Metsuri motokuski 1.12.2017, 11:53Ymmärtääkseni noissa hankkeissa on siitä kyse että hankkeille on myönnetty rahoitus mutta vielä puuttuu ilmoitus että työ on suoritettu jotta maksu voidaan suorittaa. Nythän ollaan vielä siirtovaiheessa jossa määrärahat myönnettiin kolmelle vuodelle ja muistaakseni ensi vuosi on viimeinen vuosi kun hankeet on toteutettava ja sen jälkeen rahoitus raukeaa.
Nykyisellä kemeralla hanke pitää toteutaa sinä vuonna kun rahoitus anotaan. Joten budjettisuunnittelu käy helpommaksi eikä tekemättömiä töitä roiku useita vuosia.
Metsuri motokuski 1.12.2017, 11:48Itse olen laittanut kuparitahnaa niihin kytkimen kenkien tappeihin niin ei ole sen koomin jumittanut.
Metsuri motokuski 30.11.2017, 09:08Samaa mieltä jessen kanssa. Itse olin aikoinani mukana eräässä kanteessa jossa hävisimme isolla porukalla käräjäoikeudessa. Osa henkilöistä valitti hoviin mutta minulta loppui rahat ja päätin hypätä sivuun ja maksaa sen hetkiset vahingonkorvaukset.
Silloin päätökseni oli oikea. Kanne ei menestynyt jatkossakaan.