Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset
-
Itse ostin Stilhin omat turvasaappaat ja ainakin minun jalkaan ne ovat tosi tukevat. En tiedä kuka ne tekee mutta tuskin tilhi. Itse käytän mieluimmin noita tilhin saappaita kuin turvakenkiä. On ne vähintään yhtä tukevat jos ei tukevammatkin kuin meindelin vaelluskengät ja tilhin omat turvakengät.
Metsuri motokuski 3.12.2016, 10:18Kotieläimen teurasjätteitä et saa viedä metsään ilman lupaa. Hirven suolet kylläkin. Maanomistajan lupa ei ole riittävä. Uskon että kyllä haaskaasi valvotaan ainakin ilmiannon perusteella.
Tämä haaskanpitolupa perustuu mm eläintautien rajoittamiseen.
Metsuri motokuski 3.12.2016, 10:13Tuohon GLA:n kysmykseen että korvaako liikennevakuutus tiealueen ulkopuolella tapahtuvia vahinkoja. Kyllä se korvaa. Ajoneuvot ovat vakuutettava liikennevakuutuksella pääosin aina vaikka ne eivät ajakkaan tiealueella. Määräykset koskevat myös rekisteröimättömiä ajoneuvoja kuten rekisteröimattömiä / rekisteröityjä mönkijöitä, moottorikelkkoja, motocross moottoripyöri ja enduro käytössä olevia moottoripyöriä. Sellaisia ajoneuvoja ei tarvitse vakuuttaa joita käytetään suljetuilla alueilla. Suljetuksia alueeksi katsotaan aidatut alueet jotka estävät ulkopuolisten pääsyn alueelle.
Tämä on kaiken kaikkiaan aloittajalta pirun hyvä kysmys, joka varmaan avaa monen ”silmät” korvausasioista.
Metsuri motokuski 3.12.2016, 10:01Muistathan haaskanpidossa että tuotanoeläimen tai kotieläimen haaska tarvitsee kunnan ympäristöviranomaisen luvan. Luonnon varaisen eläimen haaska ei lupaa tarvitse.
Metsuri motokuski 2.12.2016, 11:35Valitettavasti Suomessa ei vahingonkorvaus mene niin että jos vahingon kärsijä ei ole saanut riittävää korvausta niin vakuutuksen ottaja maksaa loput omasta pussistaan. Tässä casessa on kyse ihan samasta asiasta kuin liikennevahingossa. Eihän siinäkään mene kolaritapauksessa niin että jos vahingon kärsinyt auton omistaja ei saa tarpeellisen suurta korvausta vakuutusyhtiöltä niin loput laskutetaan vahingon aiheuttajalta. Tuskin GLA ja aloittajakaan haluaa itse aiheutetusta vahingosta toiselle osapuolelle alkaa loppuja maksamaan omasta pussista.
Liikennevakuutus on hyvin kattava vakuutus jota tässäkin tapauksessa noudatetaan.
Metsuri motokuski 2.12.2016, 10:23No sen takia se sotki kun vahinkovakuutus on koneeseen otettu. Olisihan sen voinut suoraankin maksaa sinulle ihan kuin liikennevahingoissakin mutta jos vahinko on niin suuri että se ylittää omavastuun eikä bonuksien menetystä ole niin silloin vakuutusyhtiö hoitaa vahingon kovauksen. Sitä varten vakuutusyhtiöt ovat ja vakuutusmaksuja maksetaan että tarvittaessa ne myös korvaukset maksaa.
Metsuri motokuski 2.12.2016, 10:17Voi jesse tuota ”sinisilmäisyyttä”.
Metsuri motokuski 1.12.2016, 20:08Metsäkone on rekisteröity ajoneuvo jossa on vakuutus. Metsäkoneessa on myös rekisterikilpi mutta usein se ei ole paikalla kun sillä ei tiellä voi ajaa telojen, valojen, ketjujen ja yms vuoksi. Metsäkoneessa on siten liikennevakuutus. Sen jälkeen kun vahinko menee vakuutusyhtiölle vahingonkorvauksen määrityksen hoitaa vakuutusyhtiö ja samoin korvaus maksetaan sen kautta. Jos et ole tyytyväinen korvaussummaan niin vakuutusoikeus on seuraava paikka valittaa.
Tuohon ensimmäiseen kysymykseen löytyy vastaus siitä että kun hakkuutaksat ovat niin huonot niin määrällä korvataan huono yksikköhinta. Näillä hakkuutaksoilla ei ole paluuta pieniin koneisiin jos myyjä ei tule vastaan taksoissa.
Metsuri motokuski 1.12.2016, 17:12Ei se mistään pänni. Mutta kuten yllä edeltäjä totesi ettei ilmaisia lounaita ole niin niitä ei ole. Joskus kun olin sellaisessa liikkeessä töissä josta sai bonusta ostoksista niin silloin homma toimi niin että liikkeen yrittäjä maksoi kyseisen bonuksen yhtiölle. Tämä tietenkin otettiin hinnassa huomioon. Jopa homma meni yhdellä korjaamolla sellaiseksi että kun bonuskortin näytti niin hintaa tuli x määrä lisää tai sitten päinvastoin. Kukahan se bonukset loppujen lopuksi sitten kuitenkin maksoi ?
No jos itse uskot näihin bonusten erinomaisuuksiin niin silloinhan homma toimii ja ostaja on päässyt siihen tavoitteeseen johonka se on halunnutkin päästä. Hyvä niin. 🙂
Metsuri motokuski 1.12.2016, 15:29Muutamilla ”hussen ” asiakkailla on viikko pilalla.