Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 7,901 - 7,910 (kaikkiaan 9,931)
  • Metsuri motokuski

    Noinhan se on kuin aloittaja kirjoitti. Täällä suoritustasolla on homma huomattu myös.

    Metsuri motokuski

    Nyt AC taas vähän oikoo. Puun laadusta ei ole Suomen vientimäärät kiinni. Tällä hetkellä vientiin menevä puu on laadullisesti ihan kelvollista ja sitä on riittävästi saatavilla. Se että hirvet tapetaan niin se ei tarkoita sitä että vientimäärät kaksin kertaistuisivat sen vuoksi.

    Siinä olen samaa mieltä että jokainen puulaji pitäisi voida istuttaa sellaiseen maaperään mihinkä se parhaiten soveltuu. Uskon että pääosin Suomessa näin voidaan tehdä. Mutta tiedän että joillakin alueilla näin tilanne ei ole. Jospa tuo hirvikannan hoitosuunnitelma ja realiaikainen kannan arviointi ja verotus tuovat tähän asiaan sopivat lääkkeet. Se nähdään muutaman vuoden päästä kuinka homma toimii.

    Metsuri motokuski

    En tiedä mitä tuo sieni-itiö pakkasnesteestä tykkää. Auton moottorissa pakkasnesteesä on ollut joskus limoitusta estävä vaikutus. Nykyaineista en tiedä. Mutta jos isännät sallivat pakkasnesteen käytön niin voisihan sinne vanhat nesteet kaataa. Nyt ei olla vielä kuitenkaan niin tehty.

    Metsuri motokuski

    Kyllä myö ne susipuut sitten kaadetaan viimeistään ensiharvennuksessa. Tuskin sillä on kovinkaan suurta merkitystä poistetaanko ne jo taimikonhoitovaiheessa. Usein ne ovat paikkansa ottaneet eikä sen jälkeen niihin aukkoihin uutta synny. Sama vaikka niitä sitten kasvattelee siellä joukossa jos niitä ei ihan mahdottomasti ole.

    Metsuri motokuski

    Eikös se käy kun jäävää tainta vähän taivuttaa ja sitten sahalla päästää yhdellä kädellä loput pois.

    Metsuri motokuski

    Huonostihan tuo jäisenä levittyy kun aine on koneen säiliössä jo yön jälkeen jäässä.

    Metsuri motokuski

    En tiedä noista saksalaisistakaan enää. Kaverin volkkarin amarok ei mennyt ensimmäisestä katsastuksesta läpi kun jarrun pääsylinteri vuosi. En ole vielä kuullut että reilut 60 tuhatta ajettuun autoon täytyy jo pääsylinteri vaihtaa. Taitaa kaikki olla samaa kertakäyttölaatua.

    Metsuri motokuski

    Viimeisessä MT:n juhlanumerossa oli Tuire Nygreenin kirjoitus aiheesta. Kannatta lukaista. Ei se kyllä mitään auta mutta ihan mielenkiinnosta hirvikannan historiasta ja missä muualla pohjoismaissa mennään.

    Metsuri motokuski

    Ja tuon tasoisia väitökirjoja vielä hyväksytään. Ei ole ihme ettei osa tohtorikunnasta arvosta omia väitöksiään.

    Metsuri motokuski

    Nykyään ostomiehet ovat vedetty tosi tiukoille yhtiöissä. Heillä on yleensä vastuuna myös hakkuutoiminta sekä puunkuljetukset. Näiden tilitykset sekä vielä uusien hakkuukohteiden etsintä ja joissakin tapauksissa myös nauhoitus. Ei siinä ehdi taloja kiertää vaan kaupat on tehtävä tarjonnan perustella.

    Eikä se ole ”kerjäämistä” jos sopivaa hakkuukohdetta tarjoaa. Se on vain tätä päivää että leimikot ostetaan netistä tai myyjän yhteydenoton kautta.

    Sitten on myös ns vähemmän kiinnostavat myyjät jotka eivät saa leimikoita myydyksi vaikka mitä olisi tarjolla. Ne ovat niitä jotka koneiden perässä kulkee ja narisee jokaisesta asiasta. Milloin katkonnasta, milloin painumista, milloin tiukkuudesta, milloin puiden puuttumisesta ja jne . Onhan niitä syitä. Nämä saavat odottaa sitä aikaa kun tarjontaa ei ole niin sitten voidaan niitä tehdä.

Esillä 10 vastausta, 7,901 - 7,910 (kaikkiaan 9,931)