Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 8,061 - 8,070 (kaikkiaan 9,927)
  • Metsuri motokuski

Käytän työssäni kumpaakin mutta jos yksi yhdistelmä pitää valita niin samat kuin AC.

Metsuri motokuski

Eiköhän kartellijupakka purettu ihan yhteisymmärryksessä varmaan sen jälkeen kun nähtiin että homma alkaa olemaan jo liian isoa ja pelättiin paljastumista. Nämä asfalttikartellit olivat varmaan hyvänä sytykkeenä.

UPM otti paljastajan roolin itselleen, mutta edelleen puukauppaa tehdään yhtiöiden kesken vaihtopuilla vanhaan malliin .Uskon että vahinko on jyvitetty yhtiöiden kesken ja UPM ei ole päässyt kuin koira veräjästä. ”Pojat” ovat hommansa hoitaneet.

Metsuri motokuski

Saapa nähdä. Onhan tuo melkoinen riski repiä tyvet ajourien varteen vaijerilla. Voi olla että pystypuiden tyvet tulee kuorittua ihan kunnolla. Malttia se varmasti vaatii. Itse en kesäkelillä hommaa tekisi.

Metsuri motokuski

Nyt on kolme kesää raivattu työkseen kestovoidellulla raivaussahan kulmavaihteella. Mitään ongelmaa ei ole ollut. Eikä pidä ylimmääräistä ääntä ainakaan vielä.

Metsuri motokuski

Pidä arto kyytablettia repussa varulta. Sinun tapauksessa voi yksi taletti riittää. Minun täytyy ottaa kaksi. Pistoksen vaikutus loppuu siihen eikä paukoja ilmaannu. Minulla ei kortisoonisalva auta yhtään vaan pitää ottaa sisäisesti kortisoonilääkettä. Kokeile.

Metsuri motokuski

Olette varmaan nähneet sen paperinivaskan joka päätöksen mukana tulee ja vielä kahdella kielellä. Ei ole ihme ettei montaa päätöstä ehdi päivässä tekemään. On siinä byrokratia valitusosoitteineen taas tehnyt ihmeitä.

Metsuri motokuski

Minulla tähän mennessä jo kolme kertaa maapesän päälle. Iskuja on tullut 2- 3 / pesä. Allergiareaktiot ovat jo sitä luokkaa että pari kyytablettia pitää ottaa ja yksi allergia tabletti (histamiini vast) päälle. Niillä olen toipunut hyvin.

Nyt olen huomannut että pesät ovat poikkeuksetta olleet kosteikkojen laidoilla joko rinteessä tai kannon alla. Kuulinkin kerran yhdeltä tarhurilta että mehiläiset tarvitsevat pesän lähelle vettä juodakseen. Liekö totta en tiedä. Poikkeuksellisen paljon on iskuja tänä vuonna tullut, mutta joka vuosihan niitä aina jokunen tulee.

Metsuri motokuski

Nyt se selvisi. LV tarkoitus on kehittää puukauppa mhy:n korjuupalvelun tapaiseksi. Sen verran tiedän että korjuupalvelu käyttää koneyrittäjäliiton korjuu ja ajotaksoja omissa puukaupoissaan. Joten ollaan samassa tilanteessa kuin yhtiöidenkin puukaupoissa jossa korjuuhintoja ei eritellä.

Siihen en usko että hankintakauppa tulee pääkauppatavaksi. Siinä on niin monta huonoa puolta ja epävarmuustekijää puun toimituksista tehtaille etten siihen epävarmuuteen en usko kenenkään tehtaan ryhtyvän.

Metsuri motokuski

Tuo meidän lampi oli aikoinaan – 60 luvulla kirkasvetinen ja hiekkapohjainen lampi. Nyt siinä on valtaisa ruohikko ja mutaa varmaan metrin – kahden verran pohjassa. Yhtään maatilaa tai turpeennostosuota ei ole tällä alueella, mutta valtavasti metsien ojituksia tehty. Lammen valuma-alueella on suuren yhtiön (MG) maat jotka on aikonaan ojitettu ja vesi ohjattu tuohon lampeen johtavaan puroon. Kunnostusojitus jatkuu edelleen, mutta pienemmässä mitassa.

Se voi sanoa että lampi on pilalla ja edelleen sitä humusta tulee. En ole Hesarin juttua lukenut, mutta onhan tuo metsäojitus ongelma ainakin meillä päin. Eikä nuo lammet enää miksikään muutu vaikka ojat tukittaisiin joka notkosta.

Metsuri motokuski

Itse olen joutunut kanssa tällaisen kyselyn kohteeksi. Tietenkin kysyin pankilta että mistäs nyt johtuu. He vastasivat että uuden lain mukaan he joutuvat selvittämään kaikkien tilien henkilöllisyydet ja sidokset joten siitä nämä tiedustelut johtuvat. Pankeilla ei kuulemma nyt enää voisi olla sellaisia tilejä joissa henkilöt ovat epäselviä.

Tässä ei kuulemma epäillä ketään rahanpesusta vaan halutaan selvittää ketkä tilejä hallinnoivat. Nyt kun tilien henkilöt ovat selvillä voit aloittaa sen rahanpesun. 🙂

Esillä 10 vastausta, 8,061 - 8,070 (kaikkiaan 9,927)