Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset
-
Laita ammattimies eläkepaperit vetämään ja perusta toiminimi siihen perään. Tienaat tuplasti sen mitä nyt.
Metsuri motokuski 21.6.2016, 15:43Meillä on sellainen tapa että nauhoitus on vahvempi kuin kartta tai gps. Mutta jos nauhoitus ylittää tilanrajan gps:n mukaan niin yleensä olen ottanut yhtettä nauhoittajaan. Kaikille sattuu virheitä myös nauhoittajille.
Metsuri motokuski 21.6.2016, 15:37Minä en ainakaan ole noita kotona asuvia vanhoja poikia enkä usko että artokaan. Meillä on maksettu talo ja lapsiakin on.
Kerron vain faktoja ja jos firman nimissä on maasturi työautona niin mitä pahaa siinä on. Itse olen vaihtanut maasturin viimeistään neljän vuoden välein ja nyt olevalla autolla oli ajettu 15 000 km kun se tuli taloon.
Metsuri motokuski 21.6.2016, 15:31Tuo vanha kemera varmaan toimi ihan hyvin tuolla pohjoisessa, mutta meillä kun odotti taimikon kemera kelpoiseksi niin kuuset olivat saaneet siipeensä aivan kohtuuttomasti. Oksat olivat hentoisia ja toispuoleisia ja latvat olivat piiskaantuneet raaskoiksi. Osiin oli tullut useita latvoja kun vanha latva oli alkanut kuolemaan koivujen käsittelyssä.
Usein näille taimikoille ei oltu tehty edes perkausta. Nyt kemera on oikeassa kohtaan ja kunnostus tulee ajallaan.
Metsuri motokuski 21.6.2016, 15:25Itse olen tehnyt aina tuulenkaadot kuten pystypuutkin samalla tavalla. Vielä en ole joutunut sellaiseen ryteikköön johonka olisi ukkosmyrskystä johtuva syöksyvirtaus iskenyt. Jos sellaista joutuisin tekemään niin uskon että ostaja ja myyjä sopivat tavaralajikeet valmiiksi. Onhan noissa myös oikeus saada vakuutukuskista korvausta menetetystä omaisuudesta.
Itse olen pyrkinyt siihen että en ominpäin ala tekemään mitä sattuu vaan aina yhteys ostomieheen, joka hoitaa vastaavsti yhteydenpidon metsäomistajan kanssa.
Onhan tuho noissa syöksyvirtauksissa ihan erilaista kuin perinteisissä tuulituhoissa.
Metsuri motokuski 20.6.2016, 19:34Tietenkin täytyy varmistaa että onko raja nauhoitettu. Jos näin ei ole niin pakkohan se turvaväli on jättää. Minusta nauhoittamatta jättämistä on turha sysätä toisille kun minusta siihen isäntä sopii kaikista parhaiten kun hän tietää melko varmasti pyykit ja rajalinjat.
Metsuri motokuski 20.6.2016, 19:30Joo en minäkään yhtään metsuria ole nähnyt verolistojen kärjessä vaikka en niitä suuremmin selaile. Meillä yrittäjämetsureilla on tuo mahdollisuus rakentaa noita vähennyksiä ja joskus tulee ihan hyviäkin vuosia ja mätkyjä tulee jos poistot eivät ole kunnossa.
Metsuri motokuski 20.6.2016, 19:19Nythän tuohon kemeraan on tulossa lakimuutos, jossa hommaa korjataan niin että varat pitäisi riittää jatkossa. Uskon että lakimuutos on sellainen että raivaukset pitää tehdä sinä vuonna kun anomus tehdään. Nythän tilanne on sellainen että anomuksia on sisässä muidenkin vuosien osalta kuin kuluvan vuoden osalta.
On tuossa kemerassa paljon hyvääkin ajatusta kunhan vain se saadaani toimimaan niin että varat riittävät kuluvalle vuodelle. Ennen se kemera oli ihan väärässä paikassa ja moni isäntä ahneuksissaan tuhosi taimikkonsa kemeran kyttäämisessä. Nyt se on oikeassa paikassa ja edesauttaa taimikoiden hoitoa.
Metsuri motokuski 20.6.2016, 19:10No eipä ole tuollaista tilannetta vielä tullut että ostaja määrää tukkien teon kuiduksi. On sitten ollut tuulenkaato tai muuten huonolaatuinen leimikko. Tuulekaadot tehdään ihan normi apteerauksella kunhan vain ne ovat tuoreita eikä kuivaneita. Heikkolaatuista leimikkoa ei voikkaan tehdä muuksi kuin kuiduksi jos laadut täyttävää tavaraa ei lähde.
Metsuri motokuski 20.6.2016, 16:24Ilmaiseen rahaan oppii yllättävän nopeasti asuinpaikasta riippumatta.