Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 8,481 - 8,490 (kaikkiaan 9,914)
  • Metsuri motokuski

Minulle tulee karttanippuja ja sen perusteella sitten mennään. Usein teen niin että epäselvän rajan käyn koira-gps:llä merkaamassa nauhoilla ja sitten raivaan sen jälkeen vapaasti.

Metsuri motokuski

Mitä pahaa nyt tuon myrkyn käytössä on ? Jos maajussit ajavat peltoihin kymmeniä litroja vuodessa / tila ja sen jälkeen me syömme pellon tuotoksen niin mikä ettei sitä johonkin vanhan sähkölinjan alle voi käyttää. Jos näin pääsee helpommalla ja tuollaisen tilkun saa kasvukuntoon niin minä ainakin lotraisin myrkyn pajukkoon.

Ymmärrän myös jessen ajatuksen että hänellä on useampia hehtaareja vanhoja peltoja metsitettävänä ja niissä haapa kasvaa erinomaisesti ilman myrkytystäkin. Voihan olla niin että aloittajan alueella haapa menee kattilaan joten eihän sitä silloin kannata kasvattaa. Jos kuusi tai koivu on ne puulajit jotka tulevat kyseeseen ja myrkyllä saadaan hyvä kasvupohja aikaiseksi niin ei muuta kuin ruisku käyttöön.

Metsuri motokuski

Sivutoimisena on ihan hyvä aloittaa. Kun muistat sen että lopullinen verotus tulee kuluneesta vuodesta vasta vuoden päästä ja silloin pitää olla tilillä rahaa mätkyihin. Itse tein niin että elelin aika kituliaasti ensimmäisen vuoden vain sen vuoksi että näin lopulliset kulut kun verotus siltä vuodelta päättyi. Tuo jessen varoitus on ihan asiaa koska yrittäjä maksaa verotuksen vain ennakoina ja lopullinen vero tulee mätkyinä. Minulle tuli mm vuodesta 2014 mätkyjä 6600 euroo jotka maksoin kerralla pois kun osasin siihen varautua.

Sivutoimisuus on ehdottoman hyvä asia opetella koska päätoimisella työllä voit elää normaalia elämää. Tuo sinun sivuoimien tulos lisätään sinun henkilökohtaisiin tuloihin, joten olen melko varma että ennakot eivät tule riittämän. Muutama tonnin tilillä jemmassa on hyvä asia ja alveihin ja lisäveroihin. Parin kolmen vuoden päästä näet kuinka homma pyörii ja sitten osaatkin jo hinnoitella työsi ja tiedät kuinka varoja käytetään.

Metsuri motokuski

Eipä sillä ole väliä kumman sahan otat hussen tai tilhin. Varmaan tuo 460 kokoluokka näin aluksi on ihan hyvä. Uskon että jos aiempaa kokemusta ei ole sahoista niin tilhi varmaan toimii alkuun niin kuin pitää. Tämänkin palstan kirjoitusten mukaan näyttäisi husse vaativan jonkin verran säätötöitä (anteeksi vaan ”arto”,) Nuo varusteet kannattaa ostaa varmaan koulun kautta. Uskon että niiden kautta hinnat ovat tosi edulliset. Mutta jos on ennen kurssia käsketty hankkia niin sittenhän ne ovat hankittava. Yleensä noilla kursseilla menee muutama viikko ennen kuin metsään lähdetään. Opetellaan hieman teoriaa ensiksi.

Metsuri motokuski

Miten se puu nyt tietää allakan ja miten se nyt käyttäytyy kun on muutenkin kuolleessa tilassa ? Nuo on niitä vanhoja uskomuksia joille ei löydy muuta todenperää kuin miespolvesta toiseen liittyvät jutut.

Itse olen tehnyt aikoinani kirveenvarret milloin sattuu. Joskus ottanut halon halkopinosta ja siitä tehnyt oli kuut missä asennossa tahansa. Enemmänkin siihen kestävyyteen vaikuttaa puun oksaisuus ja muut syyt. Muuten en ole kestossa havainnut mitään eroa. Sen uskon että kasvuvaiheessa olevasta kesäpuusta tehty varsi ei varmaankaan kestä. Jos kunnolla ”varrelle” lyö niin terä lentää joka tapauksessa oli varsi käsitelty miten tahansa.

Metsuri motokuski

Minun osalta varmaankin näin että tuuri ja sattuma merkitsee tulokseen eniten. Mutta onhan paljon niitäkin jotka elävät osakesijoituksilla ja hyvinkin. En ole kuullut että kukaan elää lottoamisella tai veikkaamisella.

Metsuri motokuski

Onhan nykyäänkin paljon urakoitsijoita jotka tekevät vähintään kahdelle jopa kolmellekin eri yhtiölle töitä. Jopa samoja koneita siirretään kivuttomasti yhtiöstä toiseen. Ne tiedonsiirrot jotka urakoitsijalta tulevat yhtiöiltä ei tietääkseni sisällä sellaista tietoa jotka olisivat ongelmallisia.

Se tiedonsiirto joka on yhtiö ja myyjän välillä niin ei ole minulla tiedossa. Joten sen tiedon ongelmalisuuteen en voi ottaa kantaa.

Metsuri motokuski

Noin se varmaan on kuin AJ totesi. Kasvuennuste perustuu suunnitekman laatijan käyttämään tietokonesoftaan. Kasvuennusteen edellytyksenä on oikea-aikainen metsänhoito kaikkinensa. Jos joku näistä muuttujista ei toteudu ajallaan niin uskon että kasvuennustekkaan ei toteudu.

Metsuri motokuski

Et taida saada ensiharvennusleimikkoa tien varteen tuolla hinnalla edes hyvästä kohteesta. Saatika jos on kyseessä raivaamaton rytö niin vielä vähemmän.

Hakkuutaksa on noin 15- 17 euroo riippuen puun koosta ja ajo noin 5,5 – 6,5 euroo alle 300 m ajo. Mutta siitä huolimatta kannattaa tiedustella hankintapuukaupana.

Metsuri motokuski

Nuo terveydenhuoltoalan yritykset ovat varmaan hyviä sijoituskohteita. Itse juuri tarkistin oman salkkuni ja eräskin sijoituskohde on 42 % miinuksella. Silti uskon että vielä tulee lunastuksen aika ja nyt kun osake on edullinen niin en malta olla ostamatta lisää.

Voihan se olla että metsään menee mutta kun en lottoa enkä veikkaa niin sijoitampahan nekin rahat tuonne.

Esillä 10 vastausta, 8,481 - 8,490 (kaikkiaan 9,914)