Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 8,491 - 8,500 (kaikkiaan 9,528)
  • Metsuri motokuski

Jotenkin luulen että tuskimpa ne mihinkää siirtyy ennen kuin niistä on mhy ottanut osansa, joko valtakirjana tai muuten pienellä välityspalkkiona. Ei varmaankaan mhy tee tänä päivänä mitään työtä josta se ei kulujaan ota. Varsinkaan jos henkilö ei ole mhy:n jäsen.

Metsuri motokuski

Tuo hyvin menestyvien luultua parempi älykkyys tuskin johtuu varallisuudesta. Ehkä enemmän on kyse perintötekijöistä. Usein on niin että ihmiset hakeutuvat kaltaistensa mukaiseen seuraan. On myös niin että korkeastikoulutetut henkilöt hakeutuvat toisten korkeastikoulutettujen seuraan. Siten saattaa heidän perillisensä saadaa sellaisia geenenejä vanhemmiltaan että halukkuus tai vanhempien paine ajaa nuorukaista ponnistelemaan enemmän opintojensa eteen. Mutta suoraan vertausta siitä että varallisuus ja älykkyys kulkisi käsikädessä tuskin löytyy.

Metsuri motokuski

Muuten samaa mieltä mutta lukukausimaksu ei poista heikompaa ainesta vaan vähävaraiset. Ihmisen älykkyys ei ole kiinni taloudellisesta varallisuudesta.

Metsuri motokuski

Olen samaa mieltä. Nythän taimikonhoitoon tulee periaatteessa yksi kemeraporras lisää. Eli varmaa olisi että ainakin kaksi kemeraa tulee. Varhaisperkaukseen ja yhteen varsinaiseen raivaukseen. Korotus tulee vielä jos niistä ajetaan rangat pois. Näinköhän määrärahat piisaa ? Toisaalta voihan ne muut kemeratuenkohteet joutua myös säästönkohteeksi, koska ne edellyttävät rahoituspäätöksen tekoa ennen aloitusta. Nuo raivauksethan saa aloittaa kunhan ennakkoilmoitus on vain tehty.

Metsuri motokuski

Kyllä metsurin tuloilla elää ihan hyvin. Itse teen 6 tunnin työpäivää ja siihen nähden tienestit ovat ihan kelvolliset. Enemmän minä metsurina tienaan kuin moton kopissa tuntityöläisenä. Toivottavasti palstoja vain riittää niin hyvin menee. Onhan sitä markkinointia tehtävä että töitä piisaa, eikä kovin pitkiä lomia tule pidettyä. Autoo en ole vaihtanut joka vuosi mutta viiden vuoden välein kuitenkin. Yhtään lainarahaa en ole autoihin käyttänyt enkä käytä.

Metsuri motokuski

Siinähän sitä on ruiskuttamista kun perkaa muutaman hehtaarin aukkoa josta kannot on revitty. Kukahan nekin vedet sinne korpeen kantaa ja etsii ne kannot sieltä risumaton alta.

Metsuri motokuski

Et saakaan auton velkoja verovähennykseen. Saat kuitenkin työmatkoista kilometrikorvauksen tai ainakin vähennyksen oman auton mukaan.

Lähde yrittäjämetsuriksi niin saat lainat vähennykseen sekä autosta alv-vähennyksen. Voit laskuttaa myös kilometrit metsänomistajlta. Onhan 24 % alennus autosta jo jotain. Itse ainakin ajan paremmilla autoilla nyt kuin palkkametsurina.

Metsuri motokuski

Tuo runkohinnoittelu on ”kaksipiippuinen” asia. Runkohinnoittelussa ostaja ottaa vastuun leimikossa olevista vikaisista puista. Kuten lahoista, mutkaisista ja muutenkin huonosta tukinlaadusta. Siinä ostaja huomio vikaisuudet hinnalla. Tarjomalla runkopuusta sellaisen hinnan että kaupasta tulee kannattava.

Jos myyjä on varma leimikon hyvästä laadusta ja siitä että tukkiprosentti on hyvä niin ehkä ”palikkamyynti kannattaa”. Itse olen sitä mieltä että runkohintakauppaa en tarjoa kuin huonolaatuisesta tai sitten sellaisesta metsästä jossa vikaisuutta sekä lahoa saattaa löytyä. Siinä tapauksessakin heikkolaatuinenkin tukki ohjautuu tukkikasaan ja siten vältytään tukin ohjautumisesta kuituun. Uskon että tällaisissa leimikoissa runkohinnoittelulla tehdään parempi tili.

Metsuri motokuski

Itse oletin että nuo säästöt olisivat vielä suuremmmat. Minusta aika vähällä päästiin jos noilla säästöillä saadaan valtion asiat kuntoon.

Metsuri motokuski

Siinähän olisi oiva ohjelmanumero nimimerkkien tapaamiselle.

Esillä 10 vastausta, 8,491 - 8,500 (kaikkiaan 9,528)