Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 8,601 - 8,610 (kaikkiaan 9,468)
  • Metsuri motokuski

Onko ihan pakko avata vuonna 2012 aloitettu ketju uudelleen ? Onko todella jotain uutta ilmaantunut ? Voi pyhä yksinkertaisuus.

Metsuri motokuski

Eihän ne varuskuntien metsät mitään neitseellisiä alueita ole. Jos puusto on järeetä niin sitäkin enemmän sinne on kaivettu ja maastoajoneuvoilla ajeltu. Tiedän Keuruun varuskunnan ja monen muunkin varuskunnan metsät aika hyvin.

Niistä on pääosa maastoista ollut aika kovalla koetuksella ja varsinaista suojelualuetta on todella vähän. En oikein näe että josain juoksuhuadan tai taistelijaparin poteroissa sekä teltta-alueessa olisi jotain suojeltavaa. Minusta metsähallitus on todella varovainen nykyaikana hakkuiden suhteen ja jos jotain säilytettävää löytyy niin varmaan säilytetään. Minusta yksityismetsistä löytyy paljon enemmän arvokkaita luontokohteita kuin varuskunnista kun otetaan maapohja ja puusto huomioon.

Metsuri motokuski

Itse muistan kun appiukko kertoi että Heikkinä karhu kääntää kylkeä ja sanoo että talvi on puolessa. Maalla tuota Heikinpäivää pidettiin käännekohtana jolloin karjan rehut oli oltava vielä puolet jäljellä jotta talvesta selvittiin.

Eli ilmeistä on että talven kylmin tai lumen määrässä syvin kausi ei vielä ole käsillä mutta ajallisesti karjan kesälaitumille pääsyyn on yhtäpitkäaika kuin syksyyn kun ne sisään otettiin.

Metsuri motokuski

Niin käräjäoikeuden mukaan ne olivat oletettavasti susia. Arvioitu puhtaus oli 99,3 % luokkaa. Koirasusien määritelmä pitäisi olla 12,5% koiraa. Nyt ilmeisesti näin ei voitu TODISTAA. Joten päätelmä oli että olivat enemmän susia kuin koirasusia. Siksi varmaan oikeuden päätös ei ollut sitä mitä syyttäjä halusi.

Uskon että homma jatkuu vielä hovissa. Olihan oikeuden päätös aika tulkinnallinen kun kiistatonta faktaa ei ollut esittää. Kai se kuitenkin on niin että syyllisyys pitää olla kiistaton että tuomita voidaan. Oliko nyt näin asia siihen hovioikeus ottaa varmaan kantaa.

Metsuri motokuski

No ei takuulla vika sillä poistu. Männällä ja sylinterillä ei ole mitään tekemistä jäätymisen kanssa.

Metsuri motokuski

Ei kai se meidän muiden metsänkasvattajien vika ole että emme ole nähneet jk-kasvatusta hyväksi tavaksi ainakaan omissa metsissä. Jk-kasvattajat saavat kasvattaa metsiään niin kuin haluaa. Mutta jos esittätte tällä foorumilla kyselyjä ja mielipiteitä niin toki niitä saa esitää, vaika ne eivät nyt samanlaisia olisikaan kuin teidän ajatukset.

Jos mielipiteet eivät yhdy teidän mielipiteisiin niin harmi. Jatkakaa te vain omalla valitsemallaan linjalla. Emme ole vähänkään siitä kateellisia. Menestystä valitsemalla linjalla. Oletin että uudehko metsänomstaja olivat vilpittömässä mielessä kyselemässä ajatuksia ja kokemuksia mutta taustalla taisikin olla globaali käännyttäminen jk-metsänkasvatuksen puolesta. Pettymys ainakin minulle.

Metsuri motokuski

Niin Suomelaisen oikeustajun mukaan syyttäjä esittää syytteet ja puolustus pyrkii ”ampumaan” syyteet alas. Niinhän se on käymässä Aarnio jutussakin ja jokaisessa oikeusjutussa .

Meistä kirjoitajista kukaan ei tiedä oliko koirasusia vai ei. Mutta sen me tiedämme että siltä alueelta ammuttiin kiistata viisi koirasutta -90 luvulla. Jo silloin tiedettiin että kaikkia ei saatu. Onko sitten nämä nykyiset sudet niiden koirasusien jälkeläisiä voidaan vain arvailla. Sitä varmaan pohtii oikeuskin.

Metsuri motokuski

Minä olen kouluttanut muutamia hirvikoiria ja siihen menee noin pari vuotta että koirasta tulee edes jonkinlainen. Kouluttaminen vaatii satoja työtunteja ja tarpomisia metsissä. Nekin ovat aina työpäivän jälkeen ns vapa-ajalla. Paljon autolla ajoa joka ei nyt ihan ilmaista ole sekään. Näissä hommisaa ei ole uutta sekään että yö vietetään metsässä ja sieltä mennään suoraan töihin. En todellakaaan ymmärrä niiden ihmisten ajatuksia jotka sanovat että koiran menettäminen susien suuhun ei pitäisi vaikuttaa mihinkään.

Näkee että tuollaiset ihmiset eivät ole koskaan metsästyskoiria kasvattaneet. Minua ottaa armottomasti päähän jos yksikin koiristani menisi hukan suihin tai raadelluksi.Voisi olla silloin kansalaistottelevaisuus suurella koetuksella kun vuosien työ valuisi hukkaan pienessä hetkessä. Jotenkin käsitän vielä sen että koira jää auton alle tai loukkaantuu. Sen voisi jotenkin hyväksyä huonoksi tuuriksi mutta kun susia kasvatetaan samalla alueella niin se olis jo murha.

Metsuri motokuski

Kokeileppa siihen voitelevaa lukkosulaa niin se voi estää jäätymisen. Itse olen käyttänyt motossa samaa ainetta kun energiapihdit jumittavat kiinni eikä jousi jaksa palauttaa pihtejä auki. Toimii hyvin aina päivän. Aamulla uusi suihkaus pihteihin ja toimii….

Metsuri motokuski

Olen samaa mieltä että uusia tuulia / ajatuksia näihin metsäkeskusteluihin voidaan tuoda ja pitääkin tuoda. Nyt tämä jk-kasvatuskeskustelu on ollut sellainen. On kuitenkin hyvä muistaa että kun tuo uuden aiheen niin se ei tarkoita sitä että se on myös se ainoa ja oikea ajatus. Minusta kirjoittajat ovat tuoneet hyvin erilaisia näkökantoja jk-metsästä ja sen tuomista haasteista metsänkasvatukselle. Kuten olemme huomanneet niin jk-metsänkasvatus ei ole niin helppoa ja tuottoisaa kuin aluksi voisi olettaa. Kirjoitukset ovat sen vahvistaneet. Jokainen metsänkasvattaja voi tehdä metsilleen kuinka haluaa ja on myös muitakin arvoja metsölle kuin pelkkä puunmyyntitulot. Ne saattavat joillekkin merkitä enemmän kuin rahassa saatava hyöty.

Minustakin alkaa olemaan tämä keskuteluketju jo päätepisteessä ja erilaisia argumentteja on lyöty pöytään niin paljon että päätöksenteolle on jo pohjaa.

Jotenkin uskon että uudehkolla metsänomistajalla on samoja ennakkoarvioita omasta metsänkasvatuksesta että hän ei hevillä jk-metsänkasvatuksesta luovu tai muuta käsitystään. Oireet ovat vähän samoja kuin näillä hirvihysteeriköillä. Itse olen huomannut että nykyisellä perinteisellä metsänkasvayksella saavutetaan hyvä tulos ja kyllin hyvää puuainesta markkinoille joten väärä tapa kasvattaa metsää ei ole sekään.

Esillä 10 vastausta, 8,601 - 8,610 (kaikkiaan 9,468)