Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset
-
Tehkää vain manuhakkuuna tuollaiset harvennukset. Minun puolestani vaikka pokasahalla. Yrittäjä ei tee talkootyötä työkseen jokainen tunti pitää tuoda tuottoa myös yrittäjän pussiin.
On aika ihmeellistä että joku vielä kysyy että raivauksesta pitäisi maksaa vielä myyjälle.
Metsuri motokuski 29.12.2014, 19:30Ei sillä apteerauksella ole mitään eroa jos vain näkyvyys on sellainen että uskaltaa päästää tyvitukin heti suoraan. Siinä vaiheessa kun näkyvyyttä ei ole kunnolla niin sen tyvitukin teko on aina riskipeliä ja tahtoo helposti tekemään lyhyen kuidun tyvestä kun osa pölkystä häpyy pusikkoon. Mutta tuossa minun tapauksessani ei ollut näkyvyysongelmaa joten apteerauksen tarkuus oli aukon luokkaa.
Metsuri motokuski 29.12.2014, 19:04Ompa tuttua ja joku vielä sanoo että lievä näkemäraivaus riittää 🙂
Metsuri motokuski 28.12.2014, 18:52Toivottavasti seuraava hallitus muutta verotuksen Ruotsin mallin mukaiseksi.
Metsuri motokuski 28.12.2014, 18:49Vähän ennen joulua tein kuusikkoon yläharvennuksen isännän pyynnöstä. Suurimmat ja taas ihan pienimmät lattiaan loput jätettiin + männyt. Katsotaan mitenkä pystyssä pysyy kesän jälkeen. Minusta kyllä siinä isäntä menetti aika hyvän summan rahaa kun paras ja arvokkain puusto myytiin harvennustukin hinnalla. Menee taatusti aikaa kun seuraava sukupolvi on hakkuukypsää jos sattuu pystyssä pysymään.
Metsuri motokuski 28.12.2014, 15:14Mihin normiajossa tarvii racing levyn ? Taitaa vain hieno nimi taas hämätä turhaan ostoon kuten joku ”formula” öljy.
Metsuri motokuski 28.12.2014, 15:09No just. On urakat tiukalla kun normisahalla ei tienestille pääse. Itse raivasin viimekesänä vajaa 70 ha eikä kulmavaihde pitänyt minkäänlaista oireilua. Katsotaan sitten ensi kesänä kuinka sille käy. Mutta jenkaa on minun koneessa aina eika sahanterä junttaile jumiin kesken sahausta. Terä pitää olla terotettu oikein ja haritusta kunnolla.
Metsuri motokuski 28.12.2014, 15:03Meinaatko tosiaan että ruplan romahtaminen romahduttaisi myös euron ? Onhan nyt kyse ihan kahdesta eri tason valuutasta. Rupla ei ole edes venäjällä kuin sisäinen valuutta ja sielläkin ulkomaankauppa käydään pääosin dollareilla ja jonkin verran euroilla. Jopa venäläiset itse siirsivät ruplavarantoja dollari ja euro varantoihin kun öljyn hinta oli huonoimmillaan. Valuuttapako oli melkoinen venäjän pankeista.
Minusta ruplan arvon romahtaminen nostaa vain euron ja dollarin arvoa, koska nämä valuutat ovat suht vakaita valuuttoja.
Metsuri motokuski 28.12.2014, 14:56Voi että kuinka mielellään me konemiehet tehdään kakkosharvennus niin että parhaat isoimmat puut sieltä hakataan. Ei se ymmärryksestä ole kiinni.
Mutta nykyään metsänhoidossa menee niin että kakkosharvennuksessa vielä poistetaan niitä huonompia ja kasvusta jälkeen jääneitä puita. Tarkoituksena antaa vielä sille parhaimmistolle kasvutilaa järeytymiseen. Jos metsänomistaja haluaa muunlaisen hakuun niin konemiehistä se ei ole kiinni tälläkään kertaa.
Metsuri motokuski 28.12.2014, 10:54Taas se alkaa…..