Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset
-
Ajatella. Motolla tuo määrää hakataan tuurissa hyvässä metsässä ja korkeintaa kahdella ketjunvaihdolla päästään. 😀
Metsuri motokuski 22.9.2015, 09:17Ei siihen kauaa mene. Isännät jo vertailevat kovastikkin hintoja vironpoikien raivaushintoihin. Yhtiöt ja metsähallitus on käyttänyt mamuja jo pitkään. Kyllä se vain niin on että rahalla on uskomaton vaikutus. Välittömästi katoaa huoli Suomen työllisyyspoliitiikasta ja hyvinvointiyhteiskunnasta kun asia osuu omalla kohdalle.
Joukkomielenilmaisuihin ollaan menossa uhomaan ja kun itse ollaan työnantajan roolissa niin huoli katoaa välittömästi.
Metsuri motokuski 22.9.2015, 09:11Jotain merkitystä tuolla varmaan on. Hakkuulla olen huomannut että kun koneelle kävelen vuoron vaihdossa niin hirvikärpäsiä löytyy myös jo hakatulta alueelta. En ole juurikaan huomannut että hirvikärpäsiä olisi ollut koneen osissa siis konepellissä, puomistossa , renkaissa tai muualla.
Raivaushommat olen jo lopettanut koska olen niin pirun allerginen niiden puremille että työstä ei tule enää mitään.
Metsuri motokuski 22.9.2015, 09:02Meillä on samoin tehty. Tosin alueen halki kulkee kaksi valtatietä joista toinen on 4-tie. Näin olemme saaneet ajettua hirvet tietyyn suuntaan poispäin valtateiltä.
Itse olen jo aikoja sitten tehnyt päätöksen että en kyseiselle alueella koiraani päästä, koska koiran tapattaminen autojen alle ei ole mieluisimpia harrastuksia. Muutoin koirametsästys antaa paremman tuloksen ja hirvet löytyvät siten tehokaammin. Samoin saadaan passiketjuista tiheämpiä, koska osa passimiehistä ei ole ajomiehinä. Myös hirven käyttäytyminen on rauhallisempaa koiran edessä ja sen vuoksi haavoittumisriski vähenee.
Metsuri motokuski 22.9.2015, 08:47Saattaapi olla että tämä vielä laajentuu muihinkin automerkkeihin kuin volkkariin. Kyseisiä boxeja käytetään muisaakin automerkeissä ja nyt tapahtunut käry voi tehdä ketjureaktion.
Noissa asetetuissa päästömäärissä on varmaan se ongelma että moottoriteknologia ei ehdi mukautua päästöjen perässä. Tarkoittaa sitä että moottori ei toimi kunnolla annetuilla päästörajoila. Nyt esim Volkkarin dieselin perusmoottori lienee jo 90 luvulta ja kun moottoria suunniteltiin niin kukaan tuskin osasi kuvitella nykyisenkaltaisista päästörajoista.
Itselläni oli c-mallin bensa mersu vm -95 ruiskukoneella ja sitä ei saanut menemään nykyiseen päästörajaan kuin huudatamalla muutama minuutti ennen testeriä ja sitten pikainen päästömittauksen teko. Käytännössä moottori ei ajossa koskaan saavuta sitä päästörajaa joka sille on asetettu.
Metsuri motokuski 22.9.2015, 08:36Noita kirjoituksia lukiessa olen todennut että tuskin parempaa sopimusmannekiinia MG ei olisi saanut mistään muualta kuin Harjavallasta.
Sen olen todennut jo usein että painettuun sanaan kannattaa ehdottamasti luottaa varsinkin kun se painettu sana tulee kyseisen yrityksen asiakasjulkaisusta. Olen aina suhtautunut posittivisesti myös automainoksiin sekä niiden tarjoamiin rahoitusratkaisuihin. Nehän kertovat vain siitä kuinka edullista ja järkevää kauppaa teet kyseisen yrityksen kanssa. Muut villit ja omilla aivoilla mahdollisesti ajattelevat ovat ehdottomasti tuomittava sillä tuskin kukaan sellaiseen tarjoukseen pääsee kuin sopimusasiakkaat. Jos jotain yksityiskohtaa joku tivaa ja sitä ei voi osoittaa, niin kokonaisuuden varjoon kannattaa ehdottoamsti suojautua. Hienoa.
Metsuri motokuski 20.9.2015, 09:08No mikä muu pitäisi kiinnostaa kuin puun hinta ? Kaikki muut palvelut saan muualtakin ja leimikot saan myytyä kun ne ovat myyntikunnossa. En edes tarjoa niitä myyntiin ennen kuin ne ovat sellaisessa tilassa että ne ostetaan.
Kaikki muut metsänhoitotoimet teen itse tai sitten kilpailutan jos en pysty tekemään. Kahvipaketeille, sorakuormille, lippalakeille ja kalenterille osaan laskea hinnan muutenkin.
Mutta hyvä kun olet tyytyväinen sitä ne kumppanuussopimuksien tarjojatkin haluavat.
Metsuri motokuski 19.9.2015, 16:21No jos metsässä pitää alkaa remonttia tekemään niin onhan huollot hoidettu päin p….sttä. Ilman muuta varaketjut / terät on hyvä ja ehkä laippa on hyvä ainakin autossa. Mutta jos vetonarut metsässä poikii niin huoltojen huolimattomuus on ollut kyseessä. Itse vaihdan narut jo hyvissä ajoin autotallissa ettei tarvii työtä sen takia keskeyttää. Mutta jokainen saa tietenkin tehdä miten haluaa vaikka kottikärryllä varaosia kantaa.
Metsuri motokuski 19.9.2015, 16:16Olet jesse oikeassa. Kyllä minulla on oma edun tavoittelu mielessä. Mutta ei kai se ole oikea reitti että ensin tehdään sopimus ja sen jälkeen katsotaan mita hintoja sopimus tuo. No saanhan ne kyllä selville itsekkin niitä kysymällä.
Metsuri motokuski 18.9.2015, 19:13Se täytyy myöntää etten paljoakaan seuraan yleisellä foorumilla olevia puunhintoja. Teen aina tarjouskilpailun ja katson että onko tarjottava hinta sellainen että myynti on järkevää. Jokaiselle leimikolle minulla on ns pohjahinta johonka tarjouksia vertaan.
Ne tarjoukset jotka MG:ltä olen saanut niin ei ole vielä sopimukseen riittänyt. Sen vuoksi olenkin kiinnostunut sopimusasiakkaan hinnoista. Täällä haavalla ei ole juurikaan menestystä. Yleensä ne menee poltoon jos suuremmin löytyy. Mutta muu puulajikauppa kyllä kiinnostaa. Mikäli sopimusasiakkaan hinnat on niin salaista tietoa niin annetan olla.