Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset
-
Aika paljon talvileimikoita siirtyi tulevalle talvelle. Kelirikkoleimikot varmaan kelpaa aina jos on mitä tarjota.
Metsuri motokuski 15.9.2014, 17:21Kaippa tankin tilavuudetkin on jotain merkitystä tankkausväliin. En tiedä hussen tankin kokoa mutta olen aivan varma että kaksinkertainen ei kulutuksen ero ole. Sen verran tiedä noista pienmoottoreista että toinen kone ei kävisi ollenkaan jos kulutus olisi kaksinkertainen verrattuna toiseen lähes samankokoiseen koneeseen. Kulutukseen vaikuttaa niin moni muukin asia kuin koneen väri tai valmistusmaa. Kiinahan se taitaa olla valmistusmaa kohta lähes kaikille.
Metsuri motokuski 15.9.2014, 17:09Itse raivasin 2,6 ha samanlaista männyn taimikkoa suolla. Siellä oli myös melkoisia aukkoja joita täydensin olemassa olevilla koivulla. Parempi lienee näin kun jättää alue tyhjäksi,
Metsuri motokuski 13.9.2014, 14:32Kyllä ne nuoretkin osaavat jättää metsänsä hoitamatta. Varsinkin jos kyseessä on perintötila ja motivaatiota ei omasta takaa löydy. Nyt raivasin just 5,1ha 85 vuotiaan rouvan taimikkoa ja vielä hän metsiään hoitaa tunnollisesti. Tuskin hän edes siellä käy mutta kun kertoo hoitotarpeet niin ”paalua ” löytyy työhön. Perillisten metsänhoito motivaatiota kyllä suuresti epäilen.
Niin se vain on että metsä ei ole laiskan miehen tai naisen sijoitus.
Metsuri motokuski 13.9.2014, 14:19Samaa mieltä hiluksimetsurin kanssa. Mulle on ihan sama onko kulutus tankki tunnissa tai kahdessa. Mutta koneen pitää laulaa kun kahvasta painaa. Sama käynnistyksessä, kerta – kaksi narusta ja silloin pitää saha olla tulilla. On sitten kylmä tai kuuma tai siltä väliltä.
Koko kesän keskiarvo on ollut 0,7 ha 6 h tunnissa ja lähes 400 litraa bensaa palanut. Saha on ollut todella hyvä eikä yhtään kertaa ole täytynyt metsässä rassata. Aluksi oli varasahakin autossa mukana mutta en enää ole kuljettanut. Voin sanoa etten ainakaan näillä kokemuksila joita olen lukenut ja itse tullut koettua niin Jontikka ja Husse saavat jäädä muiden iloksi. Minua ei enää kiinnosta yhtään sahojen rassaaminen. Syksyhuolto on uusi putsari ja tulppa sekä bensat pois kaasuttimesta ja tankista. Keväällä sitten uusi käynnistys ja töihin.
Nuo ”ruotsalaiset ” ovat huonontaneet niin paljon laatua että minusta ei nyt niiden ystäviä enää tule. Toivottavasti sama tauti ei leviä muihinkin merkkeihin. Sitten ollaan jo ”kusessa”.
Metsuri motokuski 12.9.2014, 19:02Kannatta varmaan pohjustaa aloitetta jäsenistölle että saat sen äänestykseen. Ilmeistä on että esitys menee äänestykseen johtokunnan äänestystä vastaan.
Metsuri motokuski 12.9.2014, 18:57Eikö palata jo otsikon aiheeseen. Nämä jatkuvat elukka jutut varmaan saa oman otsikon foorumille. Tämähän on niitä ikuisuus narinoita.
Metsuri motokuski 12.9.2014, 18:53Luojan kiitos että on sellaisia raivausahoja joita ei tarvii meisselikädessä sahailla. Narusta käyntiin ja elektroniikka hoitaa säädöt. Putsarin puhdistus kerran viikossa ja kopat irti parin viikon välein isompaa puhdistusta varten. Muuta huoltoa ei ole tarvinnut tehdä ja koko kesä vingutettu. Luojan kiitos että joku osaa vielä sahoja tehdä.
Metsuri motokuski 11.9.2014, 15:32Kuusitukki 57 euroo oli kun kolmisen viikkoa sitten naapuri möi talvileimikkoa
Metsuri motokuski 10.9.2014, 13:04Meillä ainakin puulle on kysyntää. Leimikoita ostetaan minkä ehditään. Lamasta tai taantumasta ei ole tietoakkaan. Mikä parasta niin puuta tarjotaan myös myyntiin hyvin.