Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset
-
Eipä nuo silmälasit ole haitanneet. Itse käytän kaksiteholaseja ja kypärää joka päivä kun muutakaan ei ole.
Tosin kyllä silmikköä en käytä kuin tiukemmissa pusikoissa. Selvemmät kohteet päästään silmikkö ylhäällä. Totuttelemallla sitä silmikköäkin voisi käyttää, mutta jonkin verran se kuitenkin näkökentää huonontaa,
Metsuri motokuski 12.8.2015, 14:28Kannattaa varmaan nuo markkinat varmistaa omalla kasvatusalueella ennenkuin alkaa suuremmin viljelyä harrastamaan. Käy pian samoin kuin kontortamäntyjen, lehtkuusien tai muiden erikoispuiden osalta. Ainoa osoite on ”kattila” ainakin täällä keskisessä suomessa.
Metsuri motokuski 12.8.2015, 12:17Meillä oli hakkuussa pari vuotta sitten lehtikuusimetsä. Josta hakattiin noin 200 mottia. Puut olivat lähellä mottia jokainen. 50 kiintoo parhaita tukkia meni paikalliselle sahayrittäjälle ja muut polttoon. Ei varmaan lämmittänyt metsänomistajaa.
Metsuri motokuski 11.8.2015, 18:49Tuossa on yksi linkki tuosta haapa-asiasta. Haapa tarvitsee tietynlaisen kasvupohjan ja sen mukaiset edellytykset. Toisaalta haapaa ostavia tehtaita on aika rajoitetusti tuon jutun mukaan.
Metsuri motokuski 11.8.2015, 11:39Kyllähän tuohon metsänkiertoon pitäisi pääosin kaksi harvennusta riittää. Kolmas onkin sitten lattiaan laitto. Kuusikoissa varsinkin useampi harvennus on aika riskialtista hommaa.
Noissa ensiharvennuksissa kun suosituksen mukaisesti otetaan niin siten taataan ainakin juuriston vahventuminen ja tuulituhojen minimointi. Se on sitten sama millä konella tai käsin ne otetaan. Sen jokainen voi itsekseen pohtia.
Metsuri motokuski 10.8.2015, 18:58Tuohan oli sitä aikaa kun mhy:ltä oli puukauppa kieletty. He toimivat silloin vain välittäjinä. Nythän se on sallittua niilläkin. Eikä kyseistä ongelmaa pitäisi tulla.
Metsuri motokuski 10.8.2015, 13:41Suopursuruostetta kuusissa aika hyvin. Kun sahalla pyyhkäsee nurin niin oikein pölähtää kuusen oksat ruskesta pölystä.
Metsuri motokuski 7.8.2015, 15:56Nuo sinun selkävikasi näyttää johtuvan muusta kuin selän vauriosta. Voihan siellä olla jotain fasettinivelongelmia tai jopa pullistuman alkujakin. Lihaksissa on jäykyyttä ja jumeja joilla hieronalla saadaan ne auki. Aika paljon selkäkivuista johtuu näistä lihasjumeista ja ne sitten säteilee selkään. Tyypillinen metsäkonekuskin tauti johtuen paljosta istumisesta.
Kukaan hieroja siis ei kukaan voi tehdä pullistuma analyysiä pelkän kävelyn tai hieronnan perusteella. Selkäsärkyjen syitä on niin monenlaisia. Usein kun selkä särkyy niin lihasjumit tulevat saman tien johtuen siitä että luonto yrittää korjata selkää itse jäykistämällä sitä, Sen takia lihakset alkavat jumittua ja niitä sitten hieronnalla tai jäsenkorjaajalla tai hermoratahieronnalla tai jne yritetään korjata ja jumeja avata.
Pullistuma voidaan vain todeta mangneettikuvauksella. Edes röntgenkuvaus ei paljasta pullistumaa, koska se ei näy röntgenkuvissa.
Selän ja koko kehon parasta hoitoa on ruumillinen työ johonka selkä on alkujaankin luoja luonut. Nyt istumisesta on tullut se meidän työ ja siihen selkää ei ole luoja luonut.
Metsuri motokuski 7.8.2015, 14:23Joo. Ei se mitään humpuukkia ole ja sopii oikein hyvin joihinkin selkäsairauksiin erinomaisesti. Minä olen käynyt itse niissä myös ja apua olen saanut. Varsinkin fasettinivel luiskahduksiin.
Mutta pullistumanhoitoon niistä ei ole. Se on ihan oma sairauksensa. Yleensä nämä asianhoitajat jo tietävätkin oireista mikä on tai saattaa olla kyseessä ja osaavat käsitellä hyvin varovaisesti aluksi.
Nuo miisun tarinat ovat ihan suoraan kuin meidän perheestä. Tosiaankin ihmisen lihavuudella tai laihuudella tai fyysisellä lihaskunnolla ei ole pullistumissa mitään merkitystä. Tupakoinnilla on rapauttava vaikutus välilevyn kalvoon. Tuo pullistuma on vain huonoa tuuria. Välilevyn kalvossa on heikko ohuempi kohta ja jossain tilanteessa se saa sellaisen iskun että se iskun paineesta pettää. Niin kuin miisulla kuopaan astuminen.
Noilla pullistumilla on tosiaankin tuollainen jaksottainen särkyominaisuus. On hyvä ja huonoja päiviä. Siten on vielä vuosittainen jaksottuminen. Saattaa olla että kolmenkin vuoden päästä kuntoutettu selkä alkaa oirelemaan uudestaan. Siihen kuulemma lienee syynä jokin muuttunut sellkänikamien kulma joka alkaa muistuttamaan itsestään. Toivottavasti miisut saat selän kuntoon. Tärkeintä lienee nyt että saat lihakset lämpimäksi ennen työntekoa ja siten joustavuutta lihaksiin
Metsuri motokuski 7.8.2015, 14:06Kukapa ostaa varsinkaan lainarahalla sellaista metsätilaa josta kauppasumma on juuri tilan arvoinen. Tämähän tarkoittaisi että ainakin sen hetkinen ostaja tekee taatusti persnettokaupan.
Minusta velkarahalla ostetun metsätilan kauppa pitää olla sellainen että se kannattaa itse itsensä. Jokainen joka metsissä työskenteelee niin ymmärtää hyvin että ne tilivälit ovat aikapitkät mutta lainarahalla tahtoo olla takaisinmaksu joka kuukausi.
Nytkin myytävät metsätilat pyörii niissä hintaluokissa että velkaa niiden ostoon ei kannata ottaa. Jos perstaskussa on ylimmääräistä niin mikä ettei sitten.