Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset
-
Voi voi …..
Metsuri motokuski 18.6.2015, 19:37Itse meinasin pitää myös perjantain vapaata. Palsta on pienen järven rannalla ja mökkejä aika paljon. Annetaan juhannusrauha mökkiläisille.
Metsuri motokuski 18.6.2015, 19:33Olet AC väärässä. En ammu haulikolla suolille tarkoituksella mitään eläintä. Sudenkin ammun silloin jos se uhkaa tappaa minun koirani. Minun puolestani sudet ja muutkin pedot saavat Suomen metsissä olla niin paljon kun haluavat mutta jos kajoavat kotieläimiini (mm koirat) niin silloin ristiriita syntyy.
Metsuri motokuski 18.6.2015, 19:24Miten se AR voi olla kuutiohinnassa jos kantokäsittelyn taksa muuttuu kesken sopimuskauden eikä kuutiohinnat muutu. Toisaalta milloinka ne ”pekkasvapaat” ovat pois vedetty ja se 100 tuntia lisätyöaikaa olisi tullut ?
Se on kyllä totta etä ne ”pekkasvapaat” vois heittää pois sillä kukaan ei ole niin tehokas työmies että työnantajan kannattaa maksaa 100 tunnin palkka tekemättömästä työstä. Tämä metsäsektorin kannattavuus perustuu nyt siihen että me yrittäjät ei pidetä pekkas eikä muita ylimmääräisiä vapaita eikä ole loma tai lomaltapaluu rahoja. Silloin pärjätään taksoissa viron pojille.
Metsuri motokuski 18.6.2015, 19:16Omalla sahalla on sahattu nyt reilut 100 ha. Kytkimen jousi tais pamahtaa kun terä pyörii kokoajan. Huollon yhtedessä huomasin että kaasuvaijeri on uusittava myös. Tässä on tähän mennessä tulleet viat. Jos vielä tämän kesän vinguttaisi jos isompaa ei tule.
Metsuri motokuski 18.6.2015, 19:12Tukin hinta on surkea.
Metsuri motokuski 18.6.2015, 19:10Jos sitä kaksi tai kolme lankaa laittaa niin eihän se kauaksi jää siitä reilusta 1,5 km:sta.
Minusta MJO kommentti on lapsellinen rapamahalle ampumisine. Olen nähnyt livenä aika monta kertaa hirven reaktiot ja käyttäytymisen tuollaisen osuman jälkeen. Vakuutan että tuskat ovat valtavat. Ei varmaan kiinnosta kokeilla itseensä. Aika huonoo huumoria jos se siksi oli tarkoitettu.
Metsuri motokuski 16.6.2015, 16:44Itse olen huomannut että meillä on toiminut parhaiten niin että kaikki hirven mieluisammat puulajit lattiaan. Ensimmäisenä pihlaja, sitten paju ja raita ja viimeisenä koivu. Nytkin on työnalla noin 70 cm männyntaimikko 5,1 ha joista poistan kaikki lehtipuut surutta. Männyt jätän tiheyteen 3000 tainta / ha jopa ylikin syöntivaraksi. Itse olen huomannut myös että jotkin männyistä ovat eritysen halukkaita ja toiset saavat olla kohtuu rauhassa. Sen vuoksi en poista näitä syötyjä mäntyja vasta kun hirvi ei ylety katkomaan muiden taimien latvoja.
Uskon että näin saan vähennettya hirvivahinkoja. Katsotaan kuinka se tämän taimikon osalta toimii. Ennen on toiminut ainakin.
Metsuri motokuski 15.6.2015, 16:16Osta ilman muuta ranskalainen niin ei tarvii kuunnella teboilin baarin juttuja. Pääset ihan itse kokeilemaan kuinka huonoja ne ovat. Ovat halpoja mutta vaihdossa saat onneksi romuraudan hinnan.
Käytettty Citikka ei kai huonompaa kauppaa enää ole. Renuista vanha Laguna on kaikista huonoin. Ystäväpiirillä on noita kaikkia ollut eikä kukaan ole niitä kehunut muun osalta kuin ajo-ominaisuuksien. Muutaman parin tonnin tietokoneboksin kun niihin ostaa niin jo alkaa olemaan autolle hintaa.
Jos C5:lta uusitaan koko alustan tuennat ja jarrut levyineen päivineen 50 tuhannen jälkeen niin ei paljon ole autossa kehumista. Joillekkin ranskalainen on elämäntapa mutta meille niitä ostetaan vain grilliltä.
Metsuri motokuski 14.6.2015, 14:29Äkkiä ajatellen tuo liiteri ei kuuluisi lahjakirjan mukaiseen alueeseen ollenkaan. Jos lahjakirjassa on maininta luovutetuista rakennuksista niin silloinhan liiteri ei siihen kuulu jos sitä lahjakirjassa ei ole mainittu.
Tuohon lahjatontin kokoon voisi soveltaa sellaista sanontaa kuin ” käytännön tapa” eli jos rajoja ei ole merkitty todistettavasti mihinkään niin silloin voisi soveltaa sellaista ajatusta että ne alueet jotka ovat sille vuokratontille ajatellun kuluvan niin ne alueet vahvistetaan rajaksi. Itse soveltaisin sen niin että mökki + reilut pihapiirit kuitenkin sen kokoinen että tarvittaville lisärakennuksille voisi saada rakennusluvan. Tässä voisi kunnan rakennustarkastaja antaa sopivan kokoisen tontin mitat.