Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset
-
Olipa suenjäljellä hieno kirjoitus. Täyttä asiaa.
Metsuri motokuski 16.4.2014, 14:56Hienoa että vielä jaksetaan yrittää eikä vahingonkorvaukset ole pelottaneet jatkotoimenpiteistä. On selvää että koko kartellisotku on normaalin oikeustajun vastainen toimenpide ja on typerää jos syyllisiä ei saada vastuuseen. Nythän ilmeisesti varsinaista vahinkorvausta ei päästy edes käsittelemään koska käräjäoikeus tuomitsi asian vanhentuneeksi.
Täytyy muistaa että hovissa asia voi muuttua paljonkin. Sen kuitenkin uskon että jos hoivioikeus tuomio on sama kuin käräjäoikeuden niin korkeimman oikeuden tuomio ei siitä muutu jos sinne valitusoikeus myönetään. Toivottavasti kansalaisten oikeustaju voittaa eikä hyvää asiaa torpata typerällä vanhentumispykälällä.
Metsuri motokuski 14.4.2014, 14:36Kyllä minä olen nuo pahastikkin kiveen osuneet terät kunnostanut. Rälläkällä piikistä reilusti pois ja sitten viilapenkissä viilalla uusi purupiikki. Sitten jako kohdalleen ja eikun menoksi. Kun homman opettelee niin ei kauaa vie ja ihan toimiva terä siitä tulee.
Metsuri motokuski 13.4.2014, 15:48Asia hieman sivuaa ketjun aloitusta mutta olipa hyvä Björn Wahlroosin haastattelu Enbuske 360 ohjelmassa aamulla. Siinä puntta totesi että Suomi pitää saada nousuun ja ongelma on aika yksinkertainen. Pitää vain puuttua niihin asioihin joidenka kustannukset ovat liian suuret hyötyyn nähden. Näinhän se on. Tänään maksamme 47 % veroa tuloista joka on ehdottomasti liian suuri. Sekään ei näytä riittävän.
En tiedä kuka on niin suuri tappi joka tuon listan osaa tehdä. Tämä osaltaan sivuaa myös metsätoimialaa joka sektorilla. Ilmeistä on että valtio ei kuitenkaan ole niin huonossa jamassa että listan laatijoita löytyisi. Mielnkiintoista nähdä missä vaiheessa sellainen organisaatio kokoontuu ja laittaa asiat järjestykseen. Nyt Suomessa ollaan kuitenkin raaka-aineen ja työn sekä sosiaalitoimien osalta liian kalliita, joten tuotettu tavara on liian kallista ja se ei mene kaupaksi.
Kannattaa katsoa ohjelma vaikka mtv katsomosta.
Metsuri motokuski 12.4.2014, 13:25Taitaa käydä niin että EU tulee kieltämään e-puun tue kemera varoista. Näin he ovat ainakin alustavasti ilmoittaneet että se vääristää kilpailua. Katsotaan nyt miten siinä käy. Nythän on Suomen puolesta esitetty vuoden jatkoaikaa tuelle paikallislehden mukaan. Kovastihan nuo politiikot jauhavat tuosta tuesta, mutta taitaa kuitenkin rysseli määrätä miten asia hoidetaan.
Metsuri motokuski 11.4.2014, 18:34Eikös sen e-puu tuen saa myös hankintapuulle ? Ainakin paikallinen mhy on sen anonut kun isäntä on puut tienvarteen touhunnut kunhan vain määräykset ovat täyttyneet. Tuo e-puu tuki järeämmälle puulle on ihan ok. Taitaa kuitenkin olla niin että selluyhtiöiden lobbarit aikoinaan touhusivat tuon kokorajan ettei sellu tai hiokepuuta ohjautuisi polttoon.
Metsuri motokuski 11.4.2014, 15:37Joo. Itse kuin aliurakoin aikoinani valtion liikelaitokselle niin herrat vain päättivät muuttaa 14 vrk:n maksuaikataulun yhden kuukauden maksuksi ilman suostumustani. Sekin oli niin että kyseessä oli täyden kuukauden maksuaika eli pahemmassa tapauksessa. Tiliväli oli melkein kaksi kuukautta.
Metsuri motokuski 11.4.2014, 15:32Jos nuo ylläolevat summat ovat totta niin taitaa aikamoni metsänmyyjä jättää homman tuohon. Alkaa nuo kustannukset olemaan sitä luokaa että vakavan harkinnan paikka on olemassa. Vahinko vain että vahingonkorvauksilla estetään asian eteneminen ja lopulliseen ratkaisuun päätyminen. On vähän kuin pokerissa jossa vähävaraiset pelaajat nokitetaan ulos rahalla. On tämä niin epäoikeudenmukaista.
Metsuri motokuski 6.4.2014, 12:49Itse olen kyllä huomannut että aika vähän siihen puun kaatosuuntaan voi vaikuttaa sahauskulmalla. Eli kummalla puolella terää puun sahaa. Enemmän siihen vaikuttaa puun kallistuvuus, tuuli, ja oksapaino. Ihan niin kuin motonhommissakin kun mennään koneen ylärajoille.
Itse otan ensimmäisenä huomioon tuulen suunnan ja ehdottomasti raivaus linjaraivauksena. Jos puu on kaatuumassa raivaamattomalle niin välittömästi kädellä autetaan oikeaan kallistussuuntaan. Pidetään se raivausalue puhtaan, Jonkin verran voi auttaa nykäisemällä terää tai heittämäällä sivulle tyveä terällä kuten yllä kerrottiin. Rinteen raivaan aina sivukulkuna kaatamalla puut alarinteeseen.
Metsuri motokuski 4.4.2014, 17:23Kiintotilavuus on aina kaikilla sama, Muuntokerroin on se jolla pinokuutio muutetaan kiintokuutioksi. Se muuttuu aina lajikkeen mukaan metsurityönä tehtäessä. Kiintokuutiostahan sitä kauppaa tehdään.