Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 8,941 - 8,950 (kaikkiaan 9,912)
  • Metsuri motokuski

Kannattaahan sitä lahjaveroa maksaa jos kauppahinta on tarpeeksi edullinen. Eihän se vero itsessään ole mikä paha jota pitää kynsinhampain vastustaa. Lopullinen kauppahintahan se viimekädessä on ratkaisevaa.

Metsuri motokuski

Kannattaa kysyä suoraan verottajalta. Täältä voi tulla mitä vain vastauksia ja jossain saattaa verottaja tulkita asioita eri tavalla, vaikka ei pitäisi.

Nyt puhutaan niin isoista rahoista että fakta tieto on enemmän kuin tarpeen.

Metsuri motokuski

Minulla ei ole ongelmia tuon kiihtyvyyden kanssa. Itse pidän aika kovaa kierrosta koneessa koko työskentelyn ajan. Harvoin pudotan kierroksia tyhjäkäynnille raivauksen aikana. Silloin tosin kun on alue jossa ei ole raivattavaa ja siirryn uudelle kohteelle. Mutta jos alueella on kattava raivattava niin kierroksia pidän yllä jatkuvasti. Itse olen huomannut että näin saan kaikista tehokkaimmin aluetta aikaiseksi. Se vaatii kyllä laittaa töppöstä toisen eteen mutta mitäpä siellä muuta on tekemistäkään.

Metsuri motokuski

Itse olen havainnut että harvoin kuusikoilla on mitään ongelmia mittauksen kanssa. Koivikoissa pääosin käy niin että moton mittaus näyttää enemmän kuin käytännössä puuta tulee. Moton mitalaite mittaa oksakyhmyistä paksuutta enemmän kuin varsinaisesti rungosta. Samoin latvaosan moto tahtoo mitata paljon pienemmäksi mitä mitta on todellisuudessa. Uskon että huonolaatuisessa koivikossa moton mittaus antaa jopa 10 % enemmän puuta kuin sitä todellisuudessa on.

Yleensä jos puusto on paksuoksaista niin kertymä on suurempi kuin todellinen hakattava puumäärä. Usein sitä kalibroinnissa yritetään kompensoida siten että mittaus otetaan vuoron perään oksaryhmän molemmilta puolin.

Metsuri motokuski

Niin. Aika vähän myös Tanskassa on raskasta metalli, puu tai kaivosteollisuutta joka on aikamoinen sähkösyöppö. Ehkä ilmasto meillä on hiukka erilainen kuin Tanskassa, joten lämmityksen tarve ei varmaan ole samalla tasolla.

Empä vielä meinisi väittämään että uuden ydinvoimalaitokset ovat turhia investoinetja kun tuo sähkönhinta vaikuttaa osaltaan myös lopputuotteiden hintaan. Harva meistä osaa sanoa varmuudella missä tilanteessa ollaan 10 – 15 vuoden päästä.

Metsuri motokuski

Voisko vetää sen johtopäätöksen että jos metsässäsi ei ole marjoja niin metsänhoito ei ole oikeanlaista ? Jotenkin olisin kallistumassa siihen suuntaan. Tai ainakin niin, että hyvin hoidetuissa metsissä on myös marjoja.

Metsuri motokuski

Toivottavasti uusi hallitus tekee nyt kerralla sellaiset toimet että se riittää. Lyökööt nyt kerralla veroja tasapuolisesti niin paljon että riittää. Samoin supistakoon julkista sektoria ja tukia kerralla niin että riittää.

Kyllä me opitaan elämään kireämmälläkin taloudella mutta kun tehtäisiin edes kerralla eikä kokoajan hilata jostain lisää. Nyt näyttää että ”hifistely” ei riitä. Tarvitaan kerralla kunnon pompsi joka piisaa pitkälle. Se että odotetaan jotain apua EU:n piristämysestä on turhaa utopiaa. Jos piristystä joskus tapahtuu ja rahaa jää etuuksien parantumiseen niin sitten tehdään uusia päätöksiä.

Eihän tässä kukaan voi elää ylivarojen. Tulorahoituksen turvin meistä jokainen toimii omassa elämässäkin.

Metsuri motokuski

Uskoisin että paljonkin. Mutta onneksi PEFC:n normit ovat niin väljät että jotta jotain sanktioita tulisi pitäisi sertifiointien loukkaukset olla jatkuvia ja suuria. Nykyinen metsänhoitosuositukset ovat lähes yhtäpitäviä PEFC:n kanssa, että niin kuin toimii niin mitään väärää ei tee. Nuo työaikakysymykset ovat niin pieni ongelma että tuskin se sertifiointiin vaikuttaa.

Metsuri motokuski

Eläs nyt. On paljon kaupunkilaismetsänomistajia joille mhy:n toiminta on ihan poikaa. Ei niiden kohderyhmänä olekkaan ammattimyyjät.

Metsuri motokuski

No ei se nyt ihan noin taida olla. Kyllä ne hoitamattomat metsät eivät nyt niin mahdottomasti sitä kuutioita kasva runkoja kylläkin. Itse valitettavasti olen noita yhtiöille myymättä jääneitä ryteköitä hakannut ja tiedän hyvin mistä on kyse.

Esillä 10 vastausta, 8,941 - 8,950 (kaikkiaan 9,912)