Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 9,261 - 9,270 (kaikkiaan 9,820)
  • Metsuri motokuski

Ei kai kenekään tavoitteena ole kuidun kasvatus.

Metsuri motokuski

Niin. Ei se palkkametsurin kustannukset ole yhtään sen vähemmän tuntia kohden. Siihen kun lasketaan vuosiloma ja pekkaskorvaukset niin vähintään se 40 pitää laskee palkkametsurillekkin että saa kulut maksettua. Itse olen pohtinut että 38 euroo on mini jolla metsässä kannattaa töitä tehdä. Mutta saahan sillä paljon aikaseksikin.

Metsuri motokuski

Eihän tuo 8500 ekee nyt ole mikään summa hankkia vuodessa. Reilut kaksi kuukautta ja se on siinä. Samalla saat noita kuluja vähentää verotuksessa mitä miisu tuossa mainitsi.

Metsuri motokuski

Kiitoksia vastauksista. Samoilla linjoilla olen tuon päiväansion suhteen. Nyt tuo kohde sattui olemaan sellainen että ei ihan joka vuosi noita eteen ole ilmaantunut, onneksi. Kantojen läpimitat ovat noin 10 mm – 20 mm paikoin joitakin isompia. Kyseiselle alalle oli aikoinaan istutetu kuusen taimikko mutta taimikon hoidot jääneet tekemättä ja kuusikko on tukehtunut ryteikön alle. Voi olla että myyrilläkin on osuutensa. Nyt teen siitä alasta siten koivikon noista isommista koivuista. Harmi vain että osa siitä on hieskoivikkoa.

Jos tuo ala olis minun niin uudistaisin koko kuvion. Kaikki vesat kenttään ja uusi mätästys ja taimet tilalle. Maa on pirun hyvää ja kasvavaa maapohjaa. Siitä varmaan johtu myös tuo vahva vesottuminen.

Metsuri motokuski

Minusta se yrittäjän Y – tunnus ei ole välttämätön. Verottajan sivulta löytyy palkka.fi jota kannattaa hyödyntää. On kuulemma aika kökkö ohjelma mutta kyllä se kuitenkin toimii ja tulee maksut hoidettua. Totta on että kaikilla metsäalantyömiehillä kannattaisi tuo y-tunnus hommata niin työllistäminen hiljaisena aikana kävisi kivuttomasti muualle.

Metsuri motokuski

No niin on. Tuo vaikeakohde on aika tulkinallinen. Nyt on raivuussa sellainen kohde jossa on neliöllä 25 – 30 vesaa. Laskin kannot piruuttain, Korkeutta on noilla 2m alaspäin. Sitä saan raivattua 6 h noin puolisen hehtaaria. Millä taksalla olette raivanneet vastaavia rytöjä ? Taitaa hehtari hinta lähentyä jo viitosella alkavaa lukua.

Metsuri motokuski

Niitä on sekä että on karsintateriltä ja rullilta. Riippuen kouramerkistä. Nykykourat alkavat olemaan jo enemmän karsimateriltä mittaavia. Kaliproidessa kouraa otetaan nuo mittaukset aina tietyin mitoin. Jos siinä kohdassa sattuu olemaan kuoreton kohta niin se mitta tulee silloin kalibrointiin sellaisenaan. Siten sattumanvarainen kuoren irtomainen tulee huomioiduksi kalibroinnissa.

Metsuri motokuski

Kyllä nyky kourilla päästään ihan oikeisiin tuloksiin. Joissain joudutaan vaihtamaan mittapyörä eri malliseksi jotta kuori ei tarttuisi mittapyörään. Paksuusmittauksessa ei juuri ongelmaa ole ollutkaan. Tuo kuivuminen ainespuussa tuskin on merkitystä kun mittaus tehdään kuitenkin motolla.

Metsuri motokuski

Uskoisin että nuo ympyrät olisivat kaikista kätevimmät ja lyhyellä tienteolla siinä pääsee jos maasto antaa vain myöden. Noissa haarakääntöpaikoissa pitäisi se yhdistelmä saada mahtumaan haaran sakaraan jotta kääntyminen kävisi vaivattomasti.

Metsuri motokuski

Itse käytän myös tuon kokoluokan viilaa. En ole vielä viikkoa selvinnyt yhdellä viilauksella. Olen huomannut että pikkuvesat alkavat jo nöyristellä edessä jos viilauksesta alkaa olemaan aikaa. Olen viilannut noin joka toisella tankilla hyvin kevyesti niin terä on pysynyt iskussa vaikka ei kiveen olisi sitä sipaissut. Aika harvoinhan tuohon terä kiveen enää osuu.

Esillä 10 vastausta, 9,261 - 9,270 (kaikkiaan 9,820)