Käyttäjän Ola_Pallonivel kirjoittamat vastaukset
-
Ostin suodatinkangasta 6x110m hintaan 400€. Tuo oli järeää kangasta, voisi vaikka motarin alle laittaa. Leikkaa rullan keskeltä poikki ja riittää 220m matkalle. Lähinnä vinkki, jos säästää haluaa. Laita vaan se kangas pohjalle.
Ola_Pallonivel 19.4.2021, 11:20Eipä jää kovin hyvä mielikuva tuosta sahasta. Itsellä ei tuosta ole kokemusta, eikä tule. Johtuen pienestä moottorista.
Ola_Pallonivel 18.4.2021, 10:41Miksi ostaa saappaat, jos tarve talvikäyttöön?
Ola_Pallonivel 16.4.2021, 23:17Jätkälle pitäs housuun laittaa tuommonen ihmesuodatin. Ei haittaa yökastelu, ku tavara jää siihen ja lakanat säilyy kuivana. 🙂
Sitä vettä kyllä kertyi bensatankkiin viime vuosituhannen puolella. Ei kerry nykyään, kun se sekoittuu bensaan ja huilaa moottorista läpi.
Tietenki jos sahan ojaan pudottaa, niin saattaahan siellä koneessa hieman vettä olla.
Ola_Pallonivel 9.4.2021, 20:40Niin, en itse kannata tuota hallintaoikeuden pidätystä. Mutta niin teki toinen vanhempani MHY:n avustuksella. Itse kunnioitan sitä päätöstä, vastaa kuluista ja menoista noin yleistettynä. Antaa osan lahjana, jos niin haluaa. Tai on antamatta. Jos tilanne on jo viidessä vuodessa muuttunut, niin kannattaa purkaa järjestely. Tuohon löytyy yksinkertainen kaava verottajalta. Siihen vaikuttaa ikä, hallintaoikeuden kesto ja tilan arvo. Näin ulkomuistin perusteella. 15 vuotta on pitkä aika odottaa.
Ola_Pallonivel 9.4.2021, 13:53Yhteys verottajaan. Sillä se selviää.
Toki tuo olisi kannattanut selvittää ennen omistajan muutosta, kun siitä on noinkin lyhyt aika.
Ola_Pallonivel 9.4.2021, 10:22Mitä Jean S tarkoitat tuolla ”tilitysvelvollisuudesta hallintaoikeuden päättyessä”?
Tietyt tahot ovat neuvoneet pidättämään hallintaoikeuden, että säästää veroissa. Siksi niitä on käytössä, vaikka ei nykyään ole enää hyvä ratkaisu.
Olisin varovainen aukkorahojen jakamisessa, ellei ole kokemusta papereiden tekemisestä.
Ostaja ei automaattisesti näe mistään, onko hallintaoikeus pidätetty. Ellei itse kerro. Näin ollut ainakin aiemmin.
Ola_Pallonivel 8.4.2021, 10:12Asia on juuri noin kuten Tolopainen kommentoi. Ötökkälain mukaan liikahtaa hankinta kasat, siihen asti kuivuvat kasassa.
Ola_Pallonivel 7.4.2021, 10:26Aukko metsään ja sitten 4999€ lahjoja metsän omistajalle. Helppoa, eikä tarvitse papereita tehdä.
Ola_Pallonivel 18.3.2021, 13:28Melko suuria linjauksia uudelle yhden miehen yritykselle. 🙂
Itse en näe raivauksissa suurta bisnestä, ei niistä halua kaupunkilainen maksaa. Ennakkoraivaus tehdään puukaupan yhteydessä, jos tarvetta. Enemmän näkisin tienhoidossa ja isännöinnissä tulevaisuutta, kun maaseutu autioituu eikä halukkaita ole niitä hoitamaan.
Sivuun mökkitalkkarin hommia. Leikkaa nurmikot yms. silloin, kun mökkiläiset eivät ole paikalla. Ei hirmuisia rahoja jaossa, mutta kk-sopimusta voisi yrittää. Saisi jatkuvuutta.