Käyttäjän Ola_Pallonivel kirjoittamat vastaukset
-
Joskus harkitsin, mutta luovuin ajatuksesta. Lähinnä myrskyn vahinkojen seurantaan olisin sillä kaivannut apua. On melko hintava lelu hyötyyn nähden. Ja kun pojan lelulla olen joskus leikkinyt, niin melko helposti vie tuuli mukanaan ja puuhun kopsahtaa.
Ola_Pallonivel 22.1.2021, 08:40Jos minulta kysyt, niin parasta mitä kaupasta saa. Husky ja Stihl öljyä.
Ola_Pallonivel 22.1.2021, 08:10Minulla meni 555 raivurista moottori ja takuuseen tuli uusi. Kyllä tuli monta kertaa mietittyä, tuliko lisättyä öljyä. Alapään laakeri oli mennyt rikki, niin eivät edes yrittäneet kiistää vastuutaan. Jos puuttuu öljy, niin taitaa näkyä männässä?
Ola_Pallonivel 21.1.2021, 19:35Kesäsaha, niin eihän se toimi talvella. Lämpimän mallin hintaero on useasti muutaman kympin, niin väärässä paikassa on säästetty.
Ola_Pallonivel 21.1.2021, 10:49En lähtisi minäkään 40cm jäälle traktorilla seikkailemaan. Mutta aloittajalla on ilmeisesti vielä aikaa odottaa paksumpaa jäätä.
Ola_Pallonivel 9.1.2021, 11:16Nyt on muuten Oregon kopioinut Stihlin purkit käyttöön. Liekkö samaa tavaraa sisällä?
Ola_Pallonivel 9.1.2021, 11:14Aspenin kyllä hajusta tunnistaa. Ja Aspenilla olen saanut pään kipeäksi, toisin kuin käyttämällä Stihl/Husky öljyä normi 98 sekoitettuna.
Nesteen öljyä olen erehtynyt kaksi kertaa ostamaan, kolmatta kertaa ei tule. Ja Nesteellä on ollut laatuongelmia, en muista muiden valmistajien ongelmista kuulleeni. Paitsi Catsrol kelkkaöljyn ongelmista.
Ola_Pallonivel 8.1.2021, 14:46Jotkut koneet vaatii eri säädöt, jos käyttää pienkonebensaa. Aspenia joskus ostelin, mutta lopetin käyttämisen hyödyttömänä.
Ola_Pallonivel 8.1.2021, 12:32Korko tulee vielä olemaan esim. 5%, joka on sekin hyvin maltillinen. Jokainen voi siitä laskea, paljonko on korkokulut vuodessa valtion velan ollessa 130 miljardia. Lisäksi sitä velkaa pitäisi pystyä lyhentämäänkin.
Sen kun suhteuttaa valtion 60 miljardin budjettiin, niin kyllä siinä joutuu päättäjät päätä raapimaan monta kertaa. Sen jälkeen on turha haaveilla asumistuista yms.
Ola_Pallonivel 6.1.2021, 11:26Nyt on ympyrä sulkeutunut. Jos minä teen ennakkoraivausta itse, se kannattaa ennemmin teettää ulkopuolisella ja maksaa siitä tuhansia euroja.
Mutta jos kerätään risuja, se kannattaa tehdä itse.