Käyttäjän Ola_Pallonivel kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,071 - 1,080 (kaikkiaan 1,469)
  • Ola_Pallonivel

Ilmaiseksi saadusta metsästä ei ole metsävähennystä käytettävissä.

Veroja et saa alemmaksi muuten kuin menoja lisäämällä.

Toki jos olet myynyt risuja ja teettänyt raivauksen ulkopuolisella, tuo on mahdollista. Mutta kovin kannattavaa toimintaa se ei mielestäni ole.

Ola_Pallonivel

Ei ole kovin kannattavaa toimintaa Tolopaisella. Ostitko uuden koneketjun, että saat vähennyksiä?

Ola_Pallonivel

Tolopainen puhuu euroista, minä prosentista. Mutta voihan siihen prosenttiin tosiaan itse vaikuttaa, viimeisimmässä kaupassa oli prosentti 34.

Ola_Pallonivel

Siihen 30% veroon ei voi itse vaikuttaa, se on pakko maksaa. Muut menot ei ole pakollisia. Kohta otetaan varmaan alvit mukaan keskusteluun.

Ola_Pallonivel

No tuota, kyllä kai se pistää miettimään, maksatko esim. 10 hehtaarin raivauksesta ulkopuoliselle neljä tonnia? Vai raivaatko itse?

Ola_Pallonivel

Sadetakki on minulla päällä, jos puissa on lunta. Pienempi paha on kastella vaatteet hiellä, kuin lumella.

Minulla sammuu Husky 555 märällä nollakelillä, jos tärähtää. Moottori vaihdettiin jo takuuseen, ettei ole ainakaan siinä vika. Ja talvipalikat käytössä.

Ola_Pallonivel

Kiinan rautaa. Minulla oli Huskyn 555 raivurissa ensiasennus terä niin kovaa metallia, että ei viila pystynyt. Piti ostaa uusi.

Ainahan nuo Stihlin ketjut on hieman pehmeitä olleet.

Ola_Pallonivel

Tolopaisen kannattaa käydä katsomassa Järvisydän kylpylä, siellä on 500 vuotta vanhaa puuta käytetty.

Ola_Pallonivel

Osakkeisiin rahat, jos on ylimääräistä. Rahastojen hyödyt käärii myyjä/pankki.

Metsää en näillä hinnoilla ostaisi.

Ola_Pallonivel

Ehkä tuo Hamina taas kerran osoittaa sen, ettei yritystä pitäisi tukien varaan perustaa.

Esillä 10 vastausta, 1,071 - 1,080 (kaikkiaan 1,469)