Käyttäjän petep kirjoittamat vastaukset
-
No mikäs niistä sahoista ”silloin ennen ” meni kun ne tuli loppuunsahatuiksi ja vaihtuivat uuteen ?
petep 14.5.2017, 12:56Uskooko jätkä siihen että nykyiset 2t-öljyt on parempia kuin aikoinaan ? Entäs jos sahailee pienkonebensalla niin onko parasta suojaa mitä rahalla saa sahalle ?
petep 14.5.2017, 12:21Älyämättä laakereiden tekemisesta yhtään mitään voisi kysyä että oliko ennen kaikki paremmin . Saitteko laakereita rikki silloin ennen niistä laatusahoista joilla sahasitte? Otetaanko katetta valmistajalle tekemällä sahoja aina vaan halvemmilla osilla laadusta niin välittämättä. Tietenkin se on vuodessa rahaa jos säästää vaikkapa 5 euroa laakereissa aina yhdessä sahassa valmistusvaiheessa. Ja vaikka muutaman sahan joutuu antamaan takuuseen uuden niin edelleen vissiin jää viivan alle säästöä……
petep 12.5.2017, 20:27Olivat kommentoineet huollossa että kyllä maahantuoja on yleensä jotenkin tullut tässä kohtaa vastaan. Varmaan vähäinen tuntimäärä auttaa ehkä löytämään molempia osapuolia tyydyttävän ratkaisun .
petep 11.5.2017, 20:08400 € oli ollut hinta-arvio korjaamiselle ja saha jää korjaamatta kuulemma.
petep 11.5.2017, 18:13Okei
No olisiko hyvä malli jos kylmässä varastossa säilyttää sahaa kuukausia niin käyttäisi sahan välillä lämpimäksi ?
petep 11.5.2017, 17:20No sanotaan sitten niin että eikös laakereiden voitelumäärä kuitenkin muutu ? Mutta sinä olet sitä mieltä että liika öljy on vain laakereille ihan ok?
petep 11.5.2017, 17:00Sen mitä ymmärsin niin ihan metsätalouskäytössä mutta käyttötuntimäärä oli vain sen 151 h. Ja tunnit oli jaettu kolmen vuoden ajalle joten ei voida puhua ammattimaisesta sahaamisesta.
Jätkä kertoi että mäntä karstoittuu päältä ja sivulta liialla öljyllä. No eikös tällä teorialla myös laakereille menevä voitelu heikkene?
petep 11.5.2017, 15:13Sitä samaa bensaa oli käytetty raivaussahassa millä 550 xp antautui. 14450 kierrosta oli ollut koneessa hajoamishetkellä. Voihan se olla että tuollainen laakerivamma kehittyy pitkällä aikavälillä eikä siihen ole ihan yhtä ja selvää selitystä. Ja minun tyhmällä päällä ajeteltuna ennen laakereita menee mäntä jos bensassa olisi sanomista.
Keskustelun alussa sahuri mainitsi että seos on ollut noin 2,7 % eli voisko oikeasti olla niin kuten Arto sanoi että liikaa öljyä ?
petep 11.5.2017, 14:50Itse olisin ajatellut että lähdetään liikkeelle bensasta ja öljystä mitä on käytetty.Öljynä oli ollut husqvarna Ls +98. Eikös täällä ole ollut nimenomaan monesti joku huolissaan laakereiden voitelusta kun on keskusteltu mitä bensaa käytetään. Sahalla oli sahattu 151 tuntia.