Käyttäjän Puuhastelija667 kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 17)
  • Puuhastelija667

    Tuossa toisten omaisuuden suojeluvimmassa ymmärrän toisten metsien suojelun siinä vaiheessa kun samassa suhteessa sitten omaisuutta ”jäädytetään” muiltakin. Esim. jos omistat 5 huoneistoa jotka ovat vuokralla niin niistä voisi hyvin yhden laittaa myös ”suojeluun” vaikka asunnottomien käyttöön. Omistaja saisi omistaa asunnon jatkossakin mutta vuokratuloja ei asunnosta saisi. Voisit ehkä saada muutaman tonnin kertakorvauksen jos hyvä tuuri kävisi.

    Ihminen joka on metsänsä hankkinut sekä hoitanut pitäköön metsänsä ja tehkööt sille mitä haluaa. Itse en ole omistanut metsää vasta kuin vajaan 10 vuotta mutta olen silti raivatessani ja istuttaessani kiintynyt kappaleisiini ja oppinut tuntemaan ne. Eli saan samasta ajatuksesta jo näin pienellä kokemuksella kiinni mikä aiemminkin tässä ketjussa jo esitettiin.

    Puuhastelija667

    Ja onhan se mitoitettava siihen mitä tulotasoa hakee per vuosi. Jos joku 30 000-40 000€ vuosiansio tavoitteena  niin sen saa varmaan kasaan melko pienellä ja toimivalla tarjontapaketilla. Ei mielestäni kannata tarjota liikaa eri palveluja jotta homma ei karkaa käsistä. Juuri jotku toimenpidekartoitusten laatiminen maanomistajille (metsäsuunnitelmista aika on jo ajanut ohi), erilaisten raivuiden teko ja tieisännöinti voisivat olla sellainen peruspaketti millä lähteä liikkeelle jos noista osaaminen löytyy.

    Puuhastelija667

    Aika törkeä lisäys mielestäni jäsenmaksuun jonninjoutavan MTK:n maksun takia. Nyt loppui itseltä ainakin Mhy:n jäsenyys. Jos esim. 5 vuoteen ei maksa liki 150€ jäsenmaksua niin teettää sillä rahalla jo ihan kivan pläntin taimikonhoitoa kun hakee vielä kemerat kaveriksi.

    Puuhastelija667

    Otsonhan piti nevaharvennuksilla, teillä, ojilla ja lannoituksilla alkaa tekemään miljoonia niin että heilahtaa. No iso osa työntekijöistä kun oli tottunut Metsäkeskuksen verkkaiseen työtahtiin ja loput porukasta otettiin suoraan koulunpenkiltä niin lopputulos ei voi olla kaksinen. Itsekin silloin olin vielä koululainen kun Otsoa perusteltiin. Silloin se jo oli pelkkä vitsi ja valmis konkurssiin kunhan valtion väkisin rahalla tekemä tekohengitys loppuisi. Ollut pirun kallis kokeilu veronmaksajille ja on jo aikakin saatella kuolleena syntynyt yritelmä syvälle hautaansa.

    Puuhastelija667

    Jos on aukkoa myynyt sellufirmalle niin ei siinä enää kannata kysellä yhtään mitään. Katso lopuksi vaan lukeeko motolistassa sellutukki parhaassa tapauksessa.

    Puuhastelija667

    Jos tuo ehdotus edes etenisi käsittelyyn asti niin epäilen aika paljon hakattavan aukkoja mökkien ja talojen ympärille ihan vaan varoiksi. Itse jo parin mökin ympärille ajattelin päätehakkuuta vaikka metsä vatsa 03. Ihan vaan varoiksi.

    Puuhastelija667

    Oukitelli löytyy omasta taskusta. Akku kestää tuossa normaalissa käytössä viikon verran. Lisäksi iskuja ja vettä kestää hyvin. Ainoat miinukset on koko ja paino mutta eipä nekään taskussa järin haittaa ku mettäs touhuaa raivurin tai mootorisahan kanssa.

    Puuhastelija667

    Hieno seurata keskusteluja. XD

    On sitten aihe takapuoli tai perämoottori niin aina 2-3 vänkääjää väänttää joka keskustelun samoihin höpinöihin.

    Muistaako kukaan mitstä tässä ketjussa edes kyseltiin?

    Puuhastelija667

    Kuusi 1.v 0,19€/kpl ja 2.v kuusi 0,24€/kpl oli hinnat millä itse tämän kevään taimet ostelin (alv. 0 hintoja). Määrä noin 3000kpl ja taimet tuotiin minulle pihaan asti. En pitänyt kovinkaan pahana.

    Puuhastelija667

    Tolla saadaan hienosti mainosta lehtipuuvaltaisilla metsillä vihreille ihmisille ja uudistamiskulut käytännössä pois. Hakatan kaikki havupuusto pois ja jätetään koivut siemenpuiksi. Seuraavan kerran 15 vuoden päästä katsomaan tuliko sinne aukkoon mitään. Jos tuli niin jollain energiahakkuulla puska rääpimällä ns. kuntoon. Jos ei tullut mitään niin voi voi. Se on sitten seuraavien työntekijöiden murhe ku näiden päätösten toteuttajat siirtyneet jo eläkkeelle ja siemailevat sangriaa Espanjan aurikkorannoilla.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 17)