Käyttäjän Rane kirjoittamat vastaukset
-
”Jos ministeriön suunnitelma Metsäkeskuksen omaisuuden siirtämisestä valtion virastoon toteutuisi, nähtäisiin itsenäisen Suomen mahdollisesti ensimmäinen sosialisointi.”
Mitä tämä Metsäkeskuksen omaisuus on?
Rane 12.6.2023, 16:47”Nimittäin valtio ei omista Metsäkeskusta, vaan se on itsenäinen laitos ja omistaa itse itsensä. ”
Onko tosiaan näin? Guuklettamalla löytyi että MMM nimittää johtokunnan eli ei vaikuta itsenäiseltä?
MMM nimesi Suomen metsäkeskukselle uuden johtokunnan (valtioneuvosto.fi)
Rane 11.6.2023, 23:24Kajaanin uuden sairaalan piti olla niin hienosti/toimivasti suunniteltu että se maksaa itse itsensä.
Todellisuudessa siitä tuli suunnittelun kukkanen.Ensimmäisenä sen huomaat kun etsiessäsi pääsisäänkäyntiä menet sisään ovesta jonka yläpuolella lukee F1 (ei liity formuloihin) niin aulassa (siis sisäpuolella) olevaa taulua aikasi tavattuasi opit että F1 tarkoittaa pääsisäänkäyntiä…
Rane 11.6.2023, 16:24Gruppat tarttee tukea kirjoittelussaan ja demari-Elot sitä järjestää…
Suomeen on perustettu uusi Venäjä-mielinen yhdistys (iltalehti.fi)
Rane 11.6.2023, 09:24Metsurimotokuski:”Tietenkin”
Tarkoitin mahdollisia taloudellisia vahinkoja?
”Jos virhe sattuu niin korvaushanke on vain ja ainoastaan metsänomistajalla.”
Rane 11.6.2023, 09:10Tepsisiko kyltti hirviinkin?Taimikon laidalle?
Rane 10.6.2023, 15:54”Olen monta metsäkauppaa valvonut tutuille …”
No vastaatko sinä tekemisistäsi?
Rane 9.6.2023, 13:48Uuden inventoinnin mukaan Suomessa on keskimäärin 6,6 m3 lahopuuta /ha.Eli UPM:n ”ainutlaatuisia lahopuulaji-istutuksia” tehdään metsiin joissa on vähemmän lahopuuta kuin normaalisti.
Metsät palasivat kasvu-uralle Ylä-Lapin vedolla – MT Metsä – Maaseudun Tulevaisuus
Rane 9.6.2023, 13:27Erimielinen hallitus-yksityiskohtainen ohjelma kun taas sopuisampi hallitus-suurpiirteisempi ohjelma.Sitäpaitsi kun puolueet ovat nyt muutaman viikon vuoronperään marssineet ulos ja sisään Säätytalon portaissa niin peruskunto on parantunut kestämään varsinaisen hallituspolitiikan kovia otteluita…