Käyttäjän reservuaari-indeksi kirjoittamat vastaukset
-
Mitenkähän tuo asumistiheys vs. ympäristöystävällisyys nyt meneekään.
Hki:ssä asuu 3000 ihmistä/km². Savukoskella 0,16 hlö/km².
Jos Savukosken kuntaan laitettaisiin tasaisesti 3000 hlöä/km² ja laitettaisiin tasaisesti ajelemaan henkilöautoilla kauppaan ym. asioille. Jäteauto heittäisi kevyttä lenkkiä ympäri Savukoskea. Mahdollisia lapsia ajelutettaisiin kouluun jne. Jokainen torppa lämmitäisi ”ekologisesti” puulla, jokaisella oma sauna tietenkin. Tiet ja sähkölinjat vedetään joka mökkiin.
Saman suuruinen 3000 ihmisen porukka Hki:n yhdellä neliökilometrillä kävelisi/fillaroisi niihin muutamaan kauppaan tai ajelee joukkoliikenteellä. Lapset kävelee kouluun. Jäteauto heittää erittäin keskitetyn lenkin pari kertaa viikossa. Jätteen eri jakeet kierrätetään tehokkaasti ja käsitellään asianmukaisesti, eikä heitetä pellon reunaan. Lämmitys tulee keskitetysti kaukolämmöllä jonka tuotantolaitoksen piipun päässä on uusimmat filtterit.
Listan esimerkkejä voisi jatkaa loputtomiin. Maalaisliittolaisen ihanne-elämisen tyylin ihannointi ympäristömielessä (Ravinnetta vesistöön vaan niin perkeleesti!) taitaa olla ihan yhtä absurdia kuin ”koko Suomi asuttuna” -hokeminen tai ylipäätään maalaisliiton väittäminen ympäristöstä välittäväksi joukkioksi. Sallikaa minun nauraa.
♥ Kerttu
Lopetetaan molemmat! Ja yritystuet siihen samaan syssyyn.
Köyhät kuolee pakkaseen ja 25 000 tukiuunoa (puolet?) joutuu etsimään oikeita, tuottavia töitä. Kansantalous pelastuu siinä sivussa ja rahaa jää yllin kyllin oikeisiin, tuottaviin asioihin: koulutus, tutkimus-ja tuotekehitys. Muutamia mainitakseni
Ruokaa sadaan kyllä, laadukasta ja edullista. Vaikka sitten ulkomailta.
Niinhän se varmaankin on. Ja noiden päälle 4-5 miljardia maataloustukia/v. Ja rakennetukia ja sukatkin saattaisi kulua jos olisi tekemistä -tukia, jne.
♥ Kerttu
https://www.kela.fi/-/kelan-etuuksia-eniten-ita-ja-pohjois-suomeen
Olen tämän kirjoittanut ennenkin mutta hoitakaa ensin kotipesä kuntoon ja alueellistakaa nyt alkuun maalaisliiton konttorinne Apollonkadulta.
Luulen, että esim. Suomussalmelta löytyy sopivat tilat puoluetoimistolle. Tuolla suunnalla tulorahoitus 74%:sti, maalaisliittolaiseen ihanneyhteiskunnan tapaan, tuleekin valtion puolesta.
Siitä on lyhyt matka Kulmiolta hoitaa Suomi-Venäjä -suhteita jos hänet valitsette johtoon.
♥ Kerttu
No kyllä se ainakin niitä L-setiä houkuttaa. Saavat toteuttaa Kainuun korvessa, piilossa viranomaisilta, ”lapsiperhepolitiikkaansa”. Ja yhteisö anteeksiantaa, puolueen seuratessa hyväksyen siinä kyljessä.
Kerttu
Vääjämättä kuihtuvat alueet taajamineen ja pienine kaupunkineen näyttävät olleen pitkiä aikoja maalaisliittolaisen mafian otteessa. Siinä sitä syiden juuria löytyykin riittämiin, että sorateiden varsilla hiljenee.
♥ Kerttu
Se nyt on suurin piirtein ykshailee mitä kuihtuvan takiais-/hillotolppa -puolueen edustaja piipittää valtavirran kuohuissa. Siis tuossa Ranen (maalaisliitto) linkissä. Vihervasemmistohallituksen apupuolueena surkastuva, kiihtyvällä tahdilla pienenevä joukko, ei onneksi määritä Suomen (kaan) suuntaa.
♥ Kerttu
Monella retkellä mukana olleena voin kertoa, että visvun jutuissa ei ole päätä ei häntää. Eikä totuutta edes siteeksi. Itse asiassa jäljellä on vain pussihousun pakonomainen 24/7 -suhde tyhjääkin tyhjempään avautumiseen.
♥ Kerttu
Kahta lajia kokemuksia tällä suvella.
50 terhoa keräsin toukokuussa Tampereelta ja taimeksi asti Jyväskylässä 30. Pisimmät yli 20 cm.
Samoilla geopoliittisilla suhdanteilla siirsiin juurikin leikkurilta säästyneitä 10 kpl. Elämis-% 20.
Jos nyt noista laskis niin mielummin terhoista. Aloittelija olen ja netistä vinkit löytäneenä. Tosi voimakasta multaa se kai haluaa ja säännöllistä vesihoivaa myös. Tillipenkin reunassa perunamaan vierssä näyttää viihtyvän,
Tero
Revan TammikokeilijaOotte kyllä aika sekasin. Järjellinen keskustelu lienee mahdodonta. Koskee aika montaa, pl. Gla.
Ylermi. Turvekauppas Oulusta.