Käyttäjän Sakkeus kirjoittamat vastaukset

Esillä 9 vastausta, 11 - 19 (kaikkiaan 19)
  • Sakkeus

    En usko että sahan toimiminen on huollosta kiinni, kun saha on ollut viisi päivää metässä. Ketjun olen kerinnyt pari kertaa viilaamaan ja laipankin erehdyin jo kääntämään innostuksissani. Noilla huoltotoimenpiteillä ei ainakaan ollut vaikutusta lumen määrään mikä on puiden oksilla ja maassa näillä korkeuksilla talvisin. Tällä hetkellä on reilu puolisen metriä puuterilunta maassa ja puissa ihan kiitettävästi tykkyä.
    Mitä siihen sahan lumeen hautaamiseen tulee, niin ei kai niitä kukaan täysjärkinen lumipenkkoihin visko. Ite tökkään laippa edellä vaikka pystyyn lumihankeen niin ei ime lunta sisälle.

    Ja ei muuten vieläkään tarvinnut sahakaupoille lähteä. 10mm reikä teki tehtävänsä ja kaasumekanismi pysyy sulana ja kuivana jatkuvasti. Käyntikin parani kun saa lämmintä ilmaa kylmän sijaan.

    Sakkeus

    Ite oon käyttänyt vaan Huskin LS+ osasynteettistä ja joskus XP täyssynteettistä. En oo teboilia ynnä muita arvannut sahassa käyttää.

    Sakkeus

    Ongelmapa ei ollut mikään muu kuin, että se osa mihin kaasuvaijeri kiinnittyy kaasuläppä akselin päässä jäätyi. Ei siis mitään käyntihäiriöitä kuten esimerkiksi, että saha ei kävis tyhjäkäyntiä. Korjaus oli että tein vaan yhden 10mm reiän välisenään kytkimen puolelle suunnilleen sen kaasumekanismin kohtaan ja kas kummaa siihen loppui temppuilu. Jo ihan lyhyen sahauksen jälkeen alkoi lämpöä tulla sen verran kaasarin puolelle, että kaasarin ympäristöltä alkoi jäät sulaa ja päälikopastakin hävisi huurteet sisäpuolelta. Saha löytää mielestäni nyt paremmat säädöt kun saa lämpimämpää ilmaa. Ei siis tarvinnut lämpökahva sahaa ostaa, tai mennä stihli kauppaan kuten ehdoteltiin.

    Sakkeus

    Jos yhtään perehtyisi asiaan niin tietäisi mistä puhuu. Tuo saha tuli joskus 2019 markkinoille, eli ollut jo kohta 2 vuotta. Aiemman mallista 550xp:tä ei enää siis saa ainakaan monesta paikasta ja niissä oli tunnettu ongelma runkolaakerien kanssa, mikä on korjattu tähän malliin.

    Sakkeus

    Mulla on nytkin eri aikakaudelta huskeja yhteensä 6kpl ja yhdessäkään ei oo lämpökahvoja. Siitä huolimatta ne toimii talvisin. Tämäkään ei eroo niistä millään muulla tavalla kun, että se talviläppä puuttuu, mihin kyllä ratkasu löytyy kun poralla tekee reiän ja sillä selvä.

    Sakkeus

    Täytyy ottaa tuo sylinterin/kaasarin välinen muovi irti ja porata siihen vaan reikä ja hommata käypänen tulppa kesää ajatellen. Lämpökahva sahaa en osta kun tykkään mieluummin sahata kuivilla hanskoilla, ja ilman kaasuttimen lämmitystä on paljon huonommatkin sahat ennenkin toimineet.

    Sakkeus

    En osta.

    Sakkeus

    Kaasari päivän sahauksen jäljiltä. Kaasu niin jumissa, että pitää palauttaa käsin tyhjäkäynnille. Kaasuttimen/sylinterin väliseinässä ei oo reiälle paikkaa kuten aiemmassa 550xp:ssä oli, mikä tukittiin sillä kumitulpalla. Eikös tämä mark 2 pitäny olla se parannettu painos, vaan eivät sitten ees tuota läppää vaivautuneet tekemään. Vauhtipyörältä sitä ilma-aukkoa ei tukittu edes siitä vanhemmasta 550xp:stä ollenkaan kuten esim vielä 346xp:ssä se tukitaan sillä tikulla. Talvisuoja pitää kyllä pahimmat lumet pois.

    Sakkeus

    Lisätääs vielä, että ohjekirjaa luin uudemman kerran, ja talvikäytöstä ei mitään muuta mainintaa kun, että käynnistimen päälle laitetaan se suojus. Eikös vanhemmassa 550xp:ssä ollut kuitenkin joku talviläppä mikä aukaistiin talveksi?

Esillä 9 vastausta, 11 - 19 (kaikkiaan 19)