Käyttäjän tamperelainen kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,141 - 1,150 (kaikkiaan 2,179)
  • tamperelainen tamperelainen

Niin,taitaa tuore puu olla liian pehmeää kiilana käyettäväksi ?

tamperelainen tamperelainen

Kuinka hyvin toimii  moottorisahalla tai kirveellä puusta tehty ja vaikka pölkyllä sahausrakoon  pökitty puukiila ? Ainespuuta olisi ja teräketjut ei vaurioituisi.

Jätkä:

”Kannattaisi Tilhin 241:n kohdalla kokeilla yhtä hammasta pienempää vetorissaa. Tiedän, että kaikki palstalla ovat isomman rattaan kannalla, mutta voin vakuuttaa : – He eivät tiedä, mistä he puhuvat!”

Vakiona myydään 6?-hampaisella profiiliketjupyörällä,on just sopiva.Löytyykö edes 5-hampaista profiilipyörää?

Stihl ms241 on parhaimmillaan 3/8 1,3 14″ ketjulla.0,325 vie leikkuutehoa.MS241 on parhaimmillaan ensiharvennuksilla,tukkipuutakin saa tehtyä,isoissa oksissa puhti loppuu.Jäisessä puussa varmasti hyytyy.olen huomannut myös että herkästi reagoi tylsään ketjuun

P.S. Purukannen(ms 241) yhden mutterin kiinnitys heppoinen,14″laippa heiluu jkv tyvestään ja muutaman kerran aavistuksen löysä ketju hypännyt laipan tyveltä pois  ketju-urasta.

Tyhmä kysymys,mutta onko niissä joku syvyysrajoitin,että ei laikka ota liika syvältä.Toisinsanoen voiko noilla sähköteroittimilla pilata ketjun ?

Se musta on käytössä.Olen huomannut ,että kesällä sen voi kopistella puhtaaksi ja sahannut joskus kaksikin viikkoa koskematta suotimeen.Talvella lika liimautuu tiukasti putsarin pintaan.Olen pessyt lämpimällä vedellä ja saippualla ja sitten kuivannut

Suodattimen likaisuus saattoi olla jatkuvan tulpan kastelun syy.Täytyy kysellä sitä valkoista

Olen noilla Lassen ohjeilla kalibroinut ja 241 pelittää hyvin,kierroksia ottaa  melkein kuin H242.Aika erikoinen tuo piirre,että jos hetken tyhjäkäynnilla ja kiihdyttää,niin kuuluu sellaista ”kuolinkorinaa”,saha pölläyttää savut ja ryntää kyllä sitten hyvin kierroksille

Taisi olla Koneviesti,jossa väittivät,etttä tuo yllä mainittu korina johtuisi kaasarin kurkun huurtumisesta eikä vaivaisi lämmitettäviä kaasuttimia,tiedä sitten

Ainakin nuo I-laitoksen lumikartat aika tarkkoja.Hakkuumiehen pitäisi vielä tietää onko puusto luminen vaiko ei.Nykyään varusteet niin hyviä,että puissa roikkuva lumi ei paljon haittaa.Muistan kun 50-60 luvuilla kotonakin  tarkkailtiin puuston lumikuormaa,silloin oli myös niin paljon lunta ,että puun tyvet lapioitiin lumesta puhtaaksi tai sitten tehtiin 1/2 metrin kantoja

Viesti aloituksessa tarkoitin kiintomotteja.Samoilta paikoilta metsäyhtiö pyytää koivukuidusta 35e +alv.Pitää ostaa vähintään vajaa nuppikuorma,elikkä koko pino

Olin pitkään turvasaappaiden kannattaja,mutta hiljalleen ehkä fysiikan alentuessa siirtynyt turvakenkien käyttäjäksi.Niissä jalat pysyy kuivina eikä palele,niillä kehtaa poiketa marketissakin.

Nykyiset Stihlin Gtx,aika arvokkaat (n 300e),plussat: lämpimät,riittävän korkea varsi,mukavat kävellä.Miinukset:nauhat aukeilee(pitää teipata aamulla),pohja melko pienellä kuviolla,kalliit

Monet hyvät kengät liian matalalla varrella

Esillä 10 vastausta, 1,141 - 1,150 (kaikkiaan 2,179)