Käyttäjän tamperelainen kirjoittamat vastaukset
-
Olisi kansantaloudellista merkitystä,jos tiedettäisiin,että sieni,-itiöt eivät enää leviä,kun keskilämmöt alueella 0 -+5C.Hakkuut,ertyisesti hankintahakkaajat hyötyisivät tiedosta,samoin havutaimikoidenhoitajat,nytkin olisi sopevat taimikkokelit.Yksi tutkimisen arvoinen seikka olisi sieni-itiöseurannat,johon voisi hyvinkin pystyä ilmatieteenlaitos.Tekeehän se allergikoillekkin siitepölytiedotteita.Myös Suomen metsien terveys on tärkeä.Tulevaisuudessa tällä menolla suurin osa metsäpinta-alasta on saastunutta
Erityisesti kummastuttaa Metlan toiminta.Takavuosina,kun vielä oli enemmän määrärahoja,tutkittiin kaikkea viherhömppää ja todellisia ongelmia ei pyritty selättämäänEn löytänyt niistä Metsäkeskuksen ohjeista kannanottoa tilanteeseen ;kun ei ole pakkasta eikä lumipeitettä ja terminen kasvukausi loppunut,elikkä vrk-kekskilämpö seikkailee 0 – +5C välillä.Pirkanmaalla on juuri nyt sellainen säätila,mutta mikä mahtanee olla sieni-itiöiden tilanne.??
Olen asiaa joskus Metlastakin kysäissyt,mutta vastaukset ovat olleet enempi sellaista vaivautunutta vääntelehtimistä,josta erkkikään ei ottanut selvääKuinkahan monennen kerran suorittava sortuu tuohon,että löytyy huonosti hoidettuja metsiä ja siksi hrvien pitää saada raiskata hyvinkin hoidetut taimikot.
Taitaa olla yleinen ”hokema” hirviporukoissa.Yritetään perustella hirvimafin toimintaaJos muu uoka vähissä ja männyn korvikkeena kalutaan kuusenkuorta.Löytyy hehtaareita,jossa 10-15% puista näin lahovian saaneita.Hirvistä koituu mittaamattomat vahingot
Valtionhallinnon pitäisi herätä huomaamaan ongelma,hirvikanta pitäisi heti puolittaa
Metsästäjät ovat etsikk8aikansa käyttäneet tekemättä asiassa yhtikäs mitään.Tilastoja,pötypuheita,härskiä oman edun tavoittelua
Luottamus mennyt,metsäalan pitää yhdistyä,lopettaa Suomen metsätalouden rapauttaminenTämä Markku Remeskin voisikonahtaa kunnolla hirviongelmasta,kun miehelle on annettu asema suomalaisessa metsänhoidossa.Todennäköiesti on pikkusieluinen virkamies,joka pelkää ottaa ongelmia esille.Näitä keskinkertaisuuksia maa täynnä,einiistä ole maata rakentamaan
Arto,,olen raivannut kaiken vesakon,mutta hirvet syö kuusen latvat,.Kyllä nyt kuules valkopesua hirvistä vaikea tehdä,väärin todistat.
Gla.Eikö olisi tuloksekkaampaa ruiskutta tuo glyfosaatti touko-kesäkuun vaihteessa.Ei tervitsi polkea ja kaikki ruona suunnilleen kuolisi?
Mitä glyfosaattivahvuutta(%) suunnilleen käytät ?Pari vuotta sitten osti Stihlin Dynamic pusakan.Plussapuolen hyvät vetoketjutaskut(4),kestävä ,kosteuttajonkinverran sietää.Miinupuolena materiaali epämiellyttävä,painava.Huskin pusakat ovat yleensä mukavia käyttää.
Kysyn Glalta kuinka käytät glyfosaattia heinäyksessä?
Itse olen joskus kokeillut loppukesästä ja ryönä semmoista pitkää,osin jo kuivunutta,ettei siellä glyfoa voi levittäää taimia tuhoamatta tai jos käyttää jotakin 2% seosta niin se ei enään tehoakaan heiniin.Keväällä heinä on lyhyttä ja herkkää myrkylle,mutta taimi on kyettävä suojaamaan ja tuuliajoakaan ei saa tulla.Esim hankintahakkuulla m-saha helppo piilottaa.Riittäää kun itsensä,eväänsä ja polttoaineet ,öljyt päivittäin rahtaa