Käyttäjän tamperelainen kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,231 - 1,240 (kaikkiaan 2,179)
  • tamperelainen tamperelainen

Lakiasiantoimistot laskuttavat monta sataa euroa /tunti.Miten ne muuten perustelevat kulunsa?Onko menossa rehellinen ryöstö,jonka juridiikan ammattilainen tekee?
    Voiko päivämäärä,jonka oikeus tulkitsee miten tulkitsee,aiheuttaa korvausvelvollisuuden vain toiselle osapuolelle?
    Onko gangsterimaista kiristystä,että rikoksentekijä uhkaa mittavilla oikedenkäyntikululilla,ellet luovu kanteesta !!
    Itse olen sivusta seuraaja,mutta jos oikeudkäyntikulut kaadetaan metsänomistajille,niin silloin oikeuslaitos menettää uskottavuutensa

Mikä ei ole kohtuus ei ole oikeuskaan

tamperelainen tamperelainen

Osta ja unohda on todettu tuottavammaksi pitkässä juoksussa kuin aktiivinen kaupankäynti.Tietysti huhujen ja yleisen elämänmenon seuraaminen antaa viitteitä.Esim Brexitiä seuranneena maantantaina ostamalla sai lähes joka osakkeeseen 10% nousun,vaikka analyytikot ihan päinvastaista ennustivatkin.
    Pörssi on eräänlainen ruletti jonka liikkeet kuitenkin yllättäviä.Metsurimotokuskin ohje on hyvä,vain ylimääräinen raha pörssiin,ettei joudu ruokajonoon

Tuo 800 – 1000 kuusentainta perustamisvaiheessa on kiehtonut.Nykyään taimia kuoleevähän.Muutenkin näin harva istutus vaatisi ensimmäisinä vuosina intensiivistä taimikon seurantaa,hoitoa.Jos tiheään istutettuja taimikkoa ei mitenkään hoideta,niin siellä on voimakkaasti heinittyviä,vatukoituvia alueita,joihintulee aukkoja.Ensiharvennusta ei tehtäisi,jos lehtipuuta ym,niin niiden hoitona maahankaato.Ensiharvennus varsinkin kauempana sijaitsevilla palstoilla kannattamaton nykyhinnoilla.Hankintahakkuista olen siirtynyt myöhäiseen taimikonhoitoon,kuitupuun maahankaatoon,25-28e/kiintomotti tienvarressa ei ole kannattavaa.Parhaiten tienaa hyvällä taimikonhoidolla

P.S, Hirvikanta on niin runsas,että useimmissa paikoissa rauduksista tulee mutkaisia ja risuisia.Asutuksen liepeet on poikkeus

Kuusta on useammankin kerran istutettu,keskimäärin onnistuneet hyvin,maalaji pitää etukäteen valta huolella.Kiinnostais tietää onko kukaan mäntyä laittanut syysistutuksella

Ruiskuttele CRC WD40 tai vastaavaa muutaman kerraan liitoskohtaan,odottelua ja uusi irroitusyritys

Hyvin on Burl jaksanut organisoida manuhakkuun kantokäsittelyn.Liuoksen säilyvyyden taki olen käyttänyt Ks-urealiuosta.Silloin pitäisi kanto käsitellä kokonaan,näyttää jäävän vajaaksi motohakkuussakin,orvakalla riittää kannon osittainen käsittely.Ainakin urealla olisi kanto hyvä käsitellä heti kaadon jälkeen
    Yksi ongelma on loppusyksyllä ja alkukeväästä tietää onko sienitartunnan vaara kun kelit sahaavat +10C – -10C
    Kantokäsittely kyllä hidastaa manuhakkuuta,tulee ylimääräistä sählinkiä

En oikein ymmärrä noita kahden koukun suosituksia,noissa ryteliköissä tarvii vähän väliä saksia.Fiskarsin sakset ovat hyvät,ruotsalaisten sakset vähän rimpuloita

Mielestäni Tilhissä on 2000luvulla ollut ainakin L ruuvissa rajoitin,elikkä sen poistoa Petkeles tarkoittaa ?

Aikoinaa epäilin,että Stihl 480:ssä on jokinvika,kunkiihtyi laiskasti,mutta osoittautui enempi ominaisuudeksi.Mutta kestävä kieltämättä ollut

Huskin 545fxt,lämpökavainen on 120e halvempi kuin stilin 460 lämpökahvisena,lisäksi huski tulee 225 terällä
    Jospas ostaiski Huskan,vaikka olin jo päättänyt,että Stiili se olla pitää
    Onko elämä Hukin kanssa yhtä korjaamohelvettiä ?

Esillä 10 vastausta, 1,231 - 1,240 (kaikkiaan 2,179)