Käyttäjän Visakallo kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 991 - 1,000 (kaikkiaan 30,573)
  • Visakallo Visakallo

Nyt kaavailtu tehomaksuhan alkaisi vasta yli 5 kilowattia ylittävästä kulutuksesta, eli Jalapaa se ei taida koskea?

Visakallo Visakallo

Heh, Venäjäkö se nyt teidän mielestänne määritteleekin, kenelle Grönlanti kuuluu? – Olen suhteenne aika yllättynyt!

Visakallo Visakallo

MJO saattaa kokea, että täällä vastustetaan kaikkea sähköön liittyvää kehitystä, mutta ei siitä ole kysymys, vaan aivan normaalien realiteettien ja riskien esille tuomisesta, sekä niihin myös varautumisesta. En mielestäni ole pudonnut tai putoamassa kehityksen kelkasta, vaan enemmänkin päinvastoin. Kotipaikallenikin aletaan nyt vetää uusi sähkölinjoja jo kolmanteen paikkaan minun elinaikanani, ja täyssähköautokin on tulossa ensi vuonna. Sähköpyörästäkin on tullut pelkästään myönteisiä kokemuksia.

Visakallo Visakallo

Toivotaan toki parasta, ettei kiertäviin sähkökatkoihin koskaan jouduttaisikaan. Tehomaksu on juuri sitä varten, ettei jouduttaisi, siksi onkin hieman vaikea ymmärtää sen vastustusta. Teollisuudessahan tehomaksu on ollut jo kauan käytössä. Suomessa on perinteisesti olleet talvikauden arkiaamut haasteellisia, kun teollisuus alkaa käynnistyä, ja samaan aikaan ihmisten autot ovat vielä lämmityspiuhan päässä.

Visakallo Visakallo

Kyllä se Grönlanti-kysymys saattaa ratketa melko piankin. Trumppi kun ilmoitti tänään, että asettaa tuontitullit niille maille, jotka tätä järjestelyä vastustavat. Suomihan putosi siten vastustajien porukasta samantien.

Visakallo Visakallo

Hanna syyllistyy nyt kyllä jonkinasteiseen panetteluun. Kyllä täällä pyritään parhaalla tahdolla faktoissa pysymään. Ainahan ne eivät voi kaikkia miellyttää, mutta ei ne sen takia kuitenkaan epätotuuksiksi muutu.

Visakallo Visakallo

Nostokoukulle: Eikö sakot rinnasteta veroihin, eli niitä voi maksaa toisenkin puolesta, ja vaikka pimeällä rahalla, eli rahaa voi näin pestä laillisesti, ja tätä temppua jonkin verran tietyissä piireissä myös käytetäänkin. Näin olen asian ymmärtänyt. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Visakallo Visakallo

Tuuli- ja aurinkovoima, sekä niiden rakentaminen ovat muuttuneet riskialoiksi, sillä markkina alkaa täytyä ja pudotuspeli on käynnissä. Tästä on esimerkkejä jo täällä Suomessakin. Datakeskusmarkkinalle on todennäköisesti käymässä samoin, aika näyttää, tuleeko Suomessa  ruumiita ja kuinka suuria.

Visakallo Visakallo

Valitettavasti MJO näinkin jossain mielessä tapahtuu. Kaikki hankkeet kun eivät tule toteutumaan. Toivottavasti ei tule jo toteutuneisiin kohteisiin konkursseja.

Visakallo Visakallo

En tiedä, onko jotain ennakointia, vaiko normaalia suhdanne -reagointia, mutta täälläpäin näkyy nyt yksi kolmesta isosta laittavan tukkimetsiään kumoon oikein urakalla.

Esillä 10 vastausta, 991 - 1,000 (kaikkiaan 30,573)