Käyttäjän Visakallo kirjoittamat vastaukset

Viewing 10 replies - 10,611 through 10,620 (of 23,312 total)
  • Visakallo

    Miksi reva haaveilla kun voi toteuttaa koko ajan.

    Visakallo

    Toisille virnuilijoilta taitaa puuttua se oman onnistumisen tunne?

    Visakallo

    Tuota ei Haba ole kovinkaan vaikea uskoa!

    Visakallo

    Olen lähtökohdistani yrittänyt tuoda asiatietoa palstalle koko sen ajan kun olen täällä mukana ollut. Sille en voi mitään, ettei se ole korkeakoulupohjaista eikä tieteellistä, mutta yhtä asiaa minun ei tarvitse hävetä. Olen koko metsieni omistusajan kantanut henkilökohtaisesti vastuun ratkaisuistani, teoistani, virheistäni, epäonnesta sekä onnistumisista. Syyllinen on aina löytynyt peilistä. Virnuilkaa suunsoittajat niin paljon kuin haluatte. Minulle se vahvistaa onnistumisen tunnetta, ettei vuosikymmenten yrittäminen ole mennyt hukkaan.

    Visakallo

    Kun puhutaan lahopuun vähentymisestä metsissä, mihin aikakauteen sitä silloin verrataan? 80-luvulle asti talousmetsien lahopuu oli vähimmillään, sillä siihen asti kaikki mahdolliset kuivaset ja tuulenkaadot  korjattiin talteen rakennus-, kotitarve- ja polttopuiksi. 90-luvulla alkoivat kuivaset jäädä vähitellen metsään, sitten yksittäiset tuulenkaadotkin. Viime vuosina ne on jätetty metsään käytännössä lähes aina, ja lisäksi on tehty valtava määrä tekopökkelöitäkin.

    Visakallo

    Toinen aavistushakkuista tuli nyt tehtyä, toinen toteutuu lähiaikoina. Kolmannesta ei ole vielä kauppoja sovittu.

    Visakallo

    Jos koulutus ei ole tuonut ihmiselle muuta kuin taidon vittuilla joka asiasta, niin eikö se silloin ole ollut yhteiskunnan varojen haaskausta?

    Visakallo

    A.Jalkanen: ”Jos kasvuisaa rahkasammalta on 20 cm, ojat eivät enää toimi.”

    Rahkasammal ei lopeta ojan toimintaa, mutta hidastaa kyllä veden virtausta. Jos ojassa on olemassa kaatoa, uudelleen soistumista ei juuri tapahdu.

    Visakallo

    Kannatettava ehdotus Scientist.

    Visakallo

    Revat ovat hyvät, ja nostavat keskustelun tasoa, jos kokevat meikäläisen viestit matalatasoisiksi, eihän siinä pitäisi olla mitään estettä eikä vaikeuttakaan.

Viewing 10 replies - 10,611 through 10,620 (of 23,312 total)