Käyttäjän Visakallo kirjoittamat vastaukset
-
Myös Neuvostoliiton aikaan meillä oli näitä synnyinmaansa kustannuksella omia etujaan ajavia.
Suoranaisia maanpettureita oli siihen aikaan myös.
Silloin jälki vain ei ollut aivan niin tuhoisaa kuin nyt.
Joitakin näistä henkilöistä on vielä nytkin vaikuttamassa Suomen kohtaloon EU:n kautta.
Suomi on ajautumassa taloudellisesti ja poliittisesti tilanteeseen, jossa ero rahaliitosta ja jopa koko EU:sta voi tulla väistämättömäksi.Kylmillä ilmoilla kulutus nousee myös auton eri toimintojen suuremman sähköntarpeen takia.
On penkin-, ohjauspyörän-, lasien-, peilien lämmittäjää, sähköistä imuilmanlämmittäjää, ilmastointia käytetään höyrynpoistoon laseista, jne.
Joillakin automerkeillä onkin ongelmana akun tyhjentyminen, jos autolla joudutaan kylmänä aikana päivittäin ajamaan toistuvia lyhyitä matkoja, eikä autoa voi jättää käyntiin.En tunne metsäalan palkkasysteemiä, mutta aikoinaan olin alalla, jossa lomautettiin joka talvi lähes koko porukka.
Siinä oli se varjopuoli, että vuotuinen keskituntiansio pieneni, joka taas heikensi kta:n mukaan maksettavia korvauksia.Tulonsiirtojakautuma on Helsingin nykyisen väestörakenteen takia muuttunut.
Yhä suurempi osa asumistuesta, kotihoidontuesta ja myös nyt KELA:lle siirtyvästä toimeentulotuesta maksetaan Helsinkiin.
Helsingin verokertymä on pienentynyt pienituloisten asukkaiden lisääntymisen ja yritysten pois siirtymisen myötä.
Helsinki on mm. energialaitoksensa avulla pitänyt veriprosenttiaan keinotekoisesti 2-3 prosenttiyksikköä alempana kuin pitäisi.
Jos suunta ei muutu, Helsingistä tulee muutamassa vuodessa eniten tulonsiirtoja saava kaupunki Suomessa.Helsingin asukkaista jo puolet on maahanmuuttajia, opiskelijoita ja eläkeläisiä.
Yrityksiä ja työssäkäyvää väestöä siirtyy koko ajan pois Helsingistä Vantaalle ja muualle pääväylien varteen.
Kun katsoo Helsingin poliittisia valtasuhteia, ei tämä mikään ihme olekaan.Saksalaislehti Hannoversche Allgemeinen mukaan autonosia valmistavia Boschia ja Continentalia epäillään vuosia kestäneestä hintakartellista.
Continental olisi varautunut vähintään noin sadan miljoonan euron sakkoihin.
Continentalin liikevaihto pyörii yli 39 miljardissa eurossa. Sillä on maailmanlaajuisesti 212 000 työntekijää.Bosch-monialakonsernin vuosittainen liikevaihto liikkuu 52 miljardissa eurossa ja se työllistää maailmalla yli 300 000 ihmistä.
Bosch on mukana myös Volkswagenin diesel-skandaalissa. USA:ssa sitä uhkaa suuri lasku osallisuudesta päästömanipulointiin.
Konsernin arvioidaan jo varautuneen ainakin 650 miljoonalla eurolla ylimääräisiä kuluja varten.
KauppalehtiEikös se Nallen pankki jo pari vuotta sitten luopunut niistä johtajistonsa hirvijahdeista.
Hirvien ystävät alkavat huveta myös vallan huipulta.Näkyy nuo metsän eläimet seuraavan ihmisten esimerkkiä, kun muuttavat tuonne pääkaupunkiseudulle.
Kehä III:n ja Porvoonväylän kulmilla oli nyt viikolla kolme suttakin.
No, eihän tuokaan mikään uusi asia ollut.
Sipoon vaakunassa kun on susi.Minulla on nyt ollut peräjälkeen neljä saman merkkistä japanilaista autoa, joissa on viiden vuoden takuu.
Aika moni on näiden vuosien aikana kysynyt, miten se takuu toimii, korvaako se mitään?
Olen joka kerta joutunut vastaamaan, että en tiedä!
Ajan vuodessa 25000-30000 km, josta lähes puolet sorateitä.Johtoportaalla ja päälliköillä sen sijaan taitaa siellä olla kädet täynnä töitä?
Tokko ehtiivät edes kaikkia hommia tekemäänkään?
Metsureita on heillä suunnilleen 370.
Paljonkohan sitä johtoporrasta on?