Käyttäjän Visakallo kirjoittamat vastaukset
-
Kertoisiko Jovain, miten itse henkilökohtaisesti olet kokenut tämän korruption omissa puukaupoissasi.
Olisi paljon helpompi hahmottaa tätä ongelmaa, jos saisimme siitä käytännön esimerkkejä.Nyt taitaa kyllä suorittava syyllistyä itse siihen mistä toisia syyttelee.
Ei sekoiteta nyt näitä eri asioita.
Jos hirviä on liikaa, ne syövät silloin nälkäänsä hoidettujakin metsiä. Olen lähes varma, että meillä palstalaisilla on aivan kelvollisesti hoidetut taimikot.
Valitettavasti olemme kuitenkin kokeneet sellaisia hirvituhoja, joiden syynä ei todellakaan ole hoitamattomuus tai huono metsänhoito.Minä kyllä ymmärrän, että metsästysasioista ovat päättämässä yhdessä eri metsänomistajatahot ja metsästäjät.
Sitä minä en ymmärrä, mitä nuo kaikki muut siellä tekevät.
Eihän heillä ole ymmärtämystä eikä euroakaan kiinni koko asiassa.Kuvat tuosta leimikosta auttaisi aika paljon lausunnon antamista.
Onko puusto varmasti noin vanhaa?
Aika sakeana on ollut, jos läpimitta on vain 20 cm.
Metsänhoito on latvusten hoitoa.
Niiden kunto ratkaisee mitä tässä pitää tehdä.Meikäläisen ajot ovat jatkossa sellaisia eläkeläisen köröttelyjä, ettei auton mikään raketti tarvitse olla.
Citymaasturi on nyt ollut alla neljättä vuotta, ja sellainen tulee olemaan jatkossakin. Taitaa olla järjestyksessä 15. omissa nimissä oleva ajopeli.Juu, eipä sitä erottelua ole, vaan laskennallisilla määrillähän siellä mennään.
Olin jokin aika sitten UPM:n järjestämässä SFC-tilaisuudessa.
Moni asia selvisi käytännönläheisesti, onhan UPM:llä olemassa jo satojen tuhansien hehtaarien kokemus omissa ja sopimusasiakkaidensa metsissä tehdyistä FSC-sertifioinneista.
Näyttäisi siltä, ettei FSC mitään ylipääsemättömiä ongelmia metsänomistajille aiheuttaisi, mutta eipä juuri viivan alle jääviä hyötyjäkään.Suorittavalle totean, että omalta osaltani asia on hoidettu. Jälkikasvuilta kortit ja jäsenyydet löytyy, eli homma hoidossa.
Heillä on myös halu vaikuttaa asioihin.Valtiovalta purkaa parhaillaan kallista ja tehotonta hallintobyrokratiaa.
Voimme olla toiveikkaita, että jatkossa myös suorittavan esittelemä riistahallinto yksinkertaistuu huomattavasti.Hirvenmetsästäjien ei tarvitse ajatella, että tässä oltaisiin jotenkin vastakkaisilla puolilla.
Hirviseurueet tekevät todella arvokasta työtä ampuessaan hirviä vähemmäksi.
Kysymys on vain hirvien kokonaismäärästä.
Kun määrä saadaan riittävän alas, kaikki hirvivahingot vähenevät. Sen jälkeen metsästäjien arvostus nousee, kun metsänomistajien ei enää tarvitse kokea olevansa väärinkohdeltuja.
Hirvivahinkojen korvausjärjestelmä on nykyisin lähinnä huono vitsi.
Jokainen vahinkoja kokenut voi kokeilla nykyisen korvausjärjestelmän toimivuutta.
Hirvenmetsästäjien on nyt itsensä otettava heille annettu valta käyttöönsä ja korjattava hallitusti nämä asiat.
Muuten sen tekevät ennenpitkää toiset, ja se ei tunnu välttämättä yhtä hyvältä.Ehkä lopulta metsäteollisuus puuttuu tähän hirviongelmaan ja sitä sanaa onkin jo sitten pakko kuunnella.
Meistä puuntuottajistahan ei ole tarvinut tähän asti välittää lainkaan.
Muissakin asioissa on joskus käynyt lopulta niin, että korjausliike tuleekin yllättävältä suunnalta, kun mielipuolisuus on mennyt tarpeeksi pitkälle.