Käyttäjän Visakallo kirjoittamat vastaukset
-
Helsingin käräjäoikeus hylkäsi kesäkuussa Metsähallituksen kanteen puukartellin raakapuun toimituskauppahintoja alentaneesta vaikutuksesta.
Käräjäoikeus katsoo tuomiossaan, että metsäyhtiöiden kilpailumenettelylain vastaisesta yhteydenpidosta ei ole näytetty aiheutuneen Metsähallitukselle kanteessa väitettyä vahinkoa raakapuun alihintana.
Kilpailunrajoituksen ei myöskään ole näytetty vaikuttaneen alentavasti Metsähallituksen myymän raakapuun hintaan kilpailunrajoitusajan päättymisen jälkeen.
Oikeus velvoitti Metsähallituksen korvaamaan yhtiöiden 8,4 miljoonan euron oikeudenkäyntikulut korkoineen.Metsähallitus vaati ensisijaisesti yhtiöiltä yhteisvastuullisesti 159 miljoonan euron vahingonkorvauksia tai toissijaisesti Stora Ensolta 87 miljoonaa euroa, Metsäliitto Osuuskunnalta 50 miljoonaa euroa ja UPM-Kymmeneltä 23 miljoonaa euroa vahingonkorvauksia.
Kiitos vaan kutsusta Rööri!
Teen kesällä 2017 aivan samaa hommaa täällä.
Sillä tavalla tehden taimet kasvavat kunnolla pituutta, ja vain kaikkein pahimmissa paikoissa tarvitaan toinen heinäys.
Täällä horsma ja vattu kasvaa vielä hurjemmin, jopa yli kaksi metriä kesässä.
Jos menen vasta syksyllä, ei taimet ole kasvaneet kesässä kuin 5-15 cm, jos ovat edes hengissä.
Metsänhoito on viisainta tehdä silloin kun siitä on kaikkein eniten hyötyä, eikä silloin kun sen tekeminen kaikkein vähiten vituttaa.Miten tuollaisessa vitelikössä taimet selviävät kesän yli?
Eivät ne ainakaan kasva, vaikka siellä Laatokan ilmasto onkin.Miten savo’ttamies tilanne olisi toisin, jos puut korjattaisiin maataloustraktoreilla?
Aivan normaaleihin yrittämisen kuluihin, joista metsäkonevalmistaja on yhtenä jonossa.
Nämä ovat tietysti niitä jokaisen metsänomistajan aikataulukysyksiäkin, mutta juuri kasvukauden aikana tehdyllä heinäyksellä saadaan taimien kasvua aivan ratkaisevasti nopeutettua.
Syksyllä ja keväällä tehdyllä heinäyksellä torjutaan ainoastaan vahinkoja.Pelto on siinä mielessä helppo, että sen viimeinen sadonkorjuuvuosi on samalla luontaisen uudistumisen aloitusvuosi.
Useimmiten tämä vuosi on tiedossa.Nämä ovat niitä asioita, jotka eivät mene käytännön järjen mukaisesti.
Niinhän se on autoissakin moottoritehot ja kulutusluvut mitattu niin, etteivät ne päde käytännössä.
Eri operaattoreiden tiedonsiirtonopeudet ovat myös yksi ihmeellisyys.
Poliitikkojen puheiden ja tekojen vällillä ei taidakaan sitten olla lainkaan mitään yhteyttä.”Istuttamalla oltaisiin saatu muutaman vuoden etumatka”.
Jos olet Näätä aivan rehellinen itsellesi, niin todellinen aikaero on 10- 15 vuotta.
Sen ikäinen hoidettu istutuskoivikko alkaa jo lähestyä ensiharvennusta.Hallitus suunnittelee laajaa uudistusta autoilun veroihin, maksuihin ja vähennyksiin. Hallituslähteiden mukaan nykyisistä auto- ja ajoneuvoveroista ollaan luopumassa.
Niiden tilanne suunnitellaan autoilijoilta kerättäviä asiakasmaksuja, jotka ehkä porrastettaisiin autojen päästöjen ja käyttövoiman mukaan. Maksuilla rahoitettaisiin liikenneväylien ylläpidosta vastaavan liikenneverkkoyhtiön toiminta, ilmastotoimet ja älykäs liikenne.
Kauppalehden mukaan uudistuksen häviäjiä olisivat työsuhdeautoilijat. Uudistus voi poistaa työnantajan tarjoamat pysäköintiedut, matkakulujen vähennyskelpoisuuden ja kilometrikorvaukset.