Käyttäjän Visakallo kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 26,871 - 26,880 (kaikkiaan 29,162)
  • Visakallo Visakallo

Mitä taas tuohon elämän hankkimiseen tulee, niin jos Niko samat jäljet aikanaan kuljet kuin minäkin, niin kyllä sen sitten aivan varmasti huomaa jutuistasikin.

Visakallo Visakallo

Niko on hyvä vain ja alkaa nostamaan tämän palstan tasoa.
    Tämä nykyinen ”ehdoton eliitti” kun ei oikein parempaan pysty.
    Onko sinulla Niko jonkinlainen alemmuuskompleksi, joka estää sinua tuomasta jotain uutta ja omaa asiaa tälle palstalle?

Visakallo Visakallo

Olen täysin samaa mieltä kuin Rane.
    Nyt olisi jo vihdoinkin aika kertoa faktoja, eikä heitellä ilmaan pelkkiä oletuksia.

Visakallo Visakallo

Käydyn keskustelun tuloksena näyttäisi siltä, että maataloustraktori on todettu riittämättömäksi suomalaisessa puunkorjuussa.
    Tarvitaan siis niitä alussa parjattuja oikeita metsäkoneita.
    On myös todettu, että puunkorjuun logistiikka ei ole kovin helppoa, sillä samasta leimikosta voidaan hakata jopa toistakymmentä eri tavaralajiketta, joita voidaan toimittaa useisiin eri jalostuslaitoksiin.
    Lisäksi eri lajikkeiden tarve voi muuttua jopa kesken hakkuun.
    Tämän takia yhteydenpito korjuuorganisaation ja puunostajien välillä on oltava täysin saumatonta ja realiaikaista.
    Nämä ovat niitä faktoja, jotka on aina huomioitava, korjaa puut sitten kuka tahansa.

Visakallo Visakallo

En minä usko, että kukaan varsinaisesti haluaa estää muutosta.
    Koetamme vain keskustella ja kysellä aivan järkeenkäyviä kysymyksiä, mutta vähän huonolla menestyksellä niihin tahtoo tulla vastauksia.
    Mielestäni on kuitenkin ensiarvoisen tärkeätä selvittää kaikki hyödyt ja haitat, ettei tulisi tehtyä vääriä ratkaisuja.

Visakallo Visakallo

Olettaisin Jovain ja Lauri Vaaran selventävän, mistä tässä verovähennysasiassa on kysymys.
    Koska asiaa on useamman kerran täällä esitetty, niin eikö se kuuluisi myös jotenkin perustella?

Visakallo Visakallo

Minulle on jäänyt edelleen epäselväksi, mikä onni siitä puunkorjuun kustannusten verovähennysoikeudesta olisi puunmyyjälle?
    Eihän siitä olisi iloa kuin tappiollisessa savotassa, mutta kannattaisiko sellaisia tehdä muutenkaan?

Visakallo Visakallo

”Sanoisinkin , että jos yksittäinen metsänomistaja panostaisi vastaavan rahamäärän ja ajan taimikoiden hoitamiseen , hirvivahingot taimikoissa olisivat harvinaisia”.
    Lähettäjä: suorittava porras

Minä jos kuka olen juuri näin tehnyt ja aika paljon enemmänkin, mutta vuosittain niitä hirvivahinkoja vain tulee.
    Kaiken kukkuraksi nykyinen hirvivahinkokorvauskäytäntö on lähinnä huono vitsi, jonka voisi jo lopettaa.

Visakallo Visakallo

Jotkut keskustelijat täällä heittelevät aina silloin tällöin aika kevyesti, että ”Ainahan metsä Suomessa uudistuu, vaikka ei tekisi mitään”.
    Mihin tämä väite perustuu?
    Varmasti meistä jokainen tietää, että muutaman hehtaarin kokoiselle alalle tulee joitakin puita jossain ajassa, mutta jos aukon koko onkin kymmeniä hehtaareita, niin eipä tahdo tullakaan.
    Nyt näitä ”laidasta laitaan” hakkuita tehdään ja uudistamiset jätetään tekemättä.
    Verovaroinko niitä taas sitten aikanaan laitellaan kuntoon?

Visakallo Visakallo

On totta, että ojanpenkat lisäävät runkolukua niin, että tällä kohteella voidaan keskimäärin olla luokassa 3000-5000 kpl ha.
    Itse olen hinnoitellut ojitetut alueet ojien välisen alueen tiheyden mukaan ja lisännyt ojanvarsien työmenekin siihen päälle, sillä liikkuminen on niissä hidasta eikä puita voi kaataa ojiin.
    Ojanpenkat ovat myös lähes aina hyvin kivisiä.
    Meillä on ojia kaikkiaan n.30 km, joten lähes joka kuviolle niitä tahtoo osua.

Esillä 10 vastausta, 26,871 - 26,880 (kaikkiaan 29,162)