Käyttäjän Visakallo kirjoittamat vastaukset
-
En ole nähnyt Lahtosen puunmyyjien kanssa tekemiä papereita. Todennäköisesti vanha kauppamies on miettinyt tekstit sellaiseksi, että vastuu on vain ja ainoastaan puunmyyjällä.
Lahtonen saa nyt ainakin samaan hintaan hoitaa nämä metsäyhtiöiden korvausvaatimusasioiden neuvottelut yhdessä puunmyyjien kanssa.Kova paikka kenelle se kohdalle osuu.
Mitä aiotte tehdä?Aika suurelta kuulostaa tuo poistettavien ylispuiden määrä, liki 70 mottia hehtaarilta.
En lähtisi niitä vinssaamaan.
Oikea ajokone hyvin ulottuvalla kuormaajalla olisi paljon parempi.
Tämän päivän lahotyvet ovat pitkälti vinssiaikkauden perintöä.Fiat Fullback on muutamaa muotoilun yksityiskohtaa lukuun ottamatta sama auto kuin Mitsubishi L200.
Tuttuun pick-upien tapaan korimalleja on kolme eli lyhyt, pidennetty ja miehistöohjaamo, joissa lava lyhenee ohjaamon kasvaessa.Moottorina on 2,4-litrainen turbodiesel joko 110 tai 132 kW tehoisena ja sen kanssa saa kuusivaihteisen käsivalintaisen tai viisivaihteisen automaattivaihteiston.
Fiat Fullback tuli myyntiin Euroopassa tänä vuonna.Jos on jotain edellämainittua aikaisemmin ollutkin, niin kyllähän tänä päivänä on aivan eri meininki.
Ainakin meilläpäin leimikoista kilpaillaan aidosti.
Jokaisen ostajan kohdalla tilanteet ja puuntarpeet vaihtelevat hyvinkin nopeasti.
Mhy:t ovat toimijoita muiden joukossa.
Kolmen viime vuoden aikana olen tehnyt kaupat neljän eri ostajan kanssa ja kisa on ollut joka kerta kovaa.Kuinka moni teistä Lahtosen ryhmässä olleista palstalaisista on jo saanut kolmelta kartelliyhtiöltä 4300 euron tarjouskirjeen?
Vaativat tässä vaiheessa kanteesta luopuvaa maksamaan sen verran oikeudenkäyntikulujaan.Toivotaan, ettei yksityisteitä rasitettaisi enää uusilla velvotteilla, mutta pahaa pelkään, että eri tahoilta jo sellaisia suunnitellaan.
Aikaisemmin valtion hoidossa olleita teitä myös muutetaan yksityisteiksi. Tämä voi olla jossakin tapauksissa niin suuri kustannusnousu, että se lopettaa yritystoiminnan ja asumisen tien varrella.
Kouluissa ei taida nykyään olla sellaista ainetta kuin kansalaistaito. Jotain sellaista kaipaisi, kun yllättävän usein joutuu ihmisille aivan rautalangasta selvittämään, mikä yksityistie oikein on.
Suomen metsätalous on täysin riippuvainen yksityisteistä ja valtion alemman tieverkon teistä. Enemmistöllä nykypoliitikoista tämä asia on valitettavasti jokseenkin hämärän peitossa.LV:n ja Jovain esittämässä puukauppamallissa ei ymmärtääkseni voisi soveltaa nykyistä hankintakaupan verokäytäntöä. On hieman vaikea keskustella heidän kanssaan, kun ei saa selkeitä vastauksia oikein mihinkään kysymyksiin.
Verottaja tuskin antaisi jatkossa mitään erivapauksia, vaan kohtelisi puunmyyjää samalla tavalla kuin muissakin vastaavissa tapauksissa.
Mitä minä olen puunhintoja seurannut, niin eikös puunostajat ole sen teon ja ajon verovapauden jo huomioineen alentamalla vastaavasti hankintapuista maksettavia hintoja?Tekemääni verotuskysymykseen odottelen edelleen vastausta.
Kyllähän jokainen henkilötietojen tarkistamisen ymmärtää, mutta ne kaikki muut kysymykset ovat kyllä aivan potaskaa.