Käyttäjän Visakallo kirjoittamat vastaukset
-
Olen täysin sama mieltä harrastelijan kanssa.
Yhteistoimintaan ja vapaaehtoistyöhön on yhä vaikeampi löytää ihmisiä, kun akunperin pienten ja yksinkertaisten asioiden hoitamisesta tehdään yhä työläämpää.
Jos jotain voisi ennustaa, niin kohta varmasti vaaditaan yksityistien hoitoonkin maksullinen tutkinto, joka pitää vielä uusia viiden vuoden välein.”Puun takusen kokemuksesta pysty- ja hankintakauppojen korjuukustannuksien eroista tältä osin olisi kiintoisaa luettavaa.”
Lähettäjä: rämeMinusta on täysin ymmärrettävää, että yhtiöt hinnoittelevat hankintapuun eri tavalla kuin pystykauppapuun. Niin minäkin tekisin.
Olen valitettavasti joutunut useasti todistamaan niin laaneilla kuin tehtaillakin, kuinka hankintapuiden joukossa on ollut pahoja laatu- ja mittapoikkeamia.
Puumäärät ovat olleet yleensä pieniä ja lisäksi hajallaan huonolaatuisilla varastopaikoilla.
On selvää, että ammattitaitoisesti hankintapuuta toimittavat metsänomistajat tästä kärsivät, mutta minkäs teet?Tuota yritystiliä minäkin olen ihmetellyt.
Tiehoitokunta kun ei oikein mitenkään täytä yrityksen tunnusmerkkejä.
Ei ole Y-tunnusta, ei ole alv-velvollinen, jne.
Kohta keksivät varmasti taas mukamas johonkin EU-direktiiviin vedoten joitakin uusia lisävelvotteita tiehoitokunnille.Taisi tämä samainen pankki itse avustaa vähän suurempia asiakkaitaan piilottelemaan ja puhdistelemaan rahojaan tuolla vähän keskemmällä Eurooppaa…
Hyvä kysymys!
Ottaako poliisi sitä ennen yhteyttä ja pyytää kuulusteluihin.
Iltapäivälehdessä olisi otsikko:
”Yksityistien toimitsijamies epäiltynä rahanpesusta”.Valitettavasti on kuitenkin niin, että rikolliset eivät tällaisilla kyselyillä löydy!
Kysymykset muistuttavat hämmästyttävän paljon Neuvostoliiton aikaista tulliselvityskaavaketta, jossa kyseltiin mm. siemenistä, kultakoruista, ulkomaanvaluutoista, huumausaineista ja niiden käyttövälineistä sekä tietysti aseista ja ammuksista.
Enemmän Neuvostoliitossa matkustanut kuitenkin tiesi, että kun otti mukaan riittävästi Saksan markkoja, Dollareita, Puntia ja Suomen markkoja ja ilmoitti niiden määrän tulliselvityskaavakkeessa, kaikki tarkastukset loppuivat siihen ja kaikki oli sen jälkeen hyvin!Tämä keskustelu muistuttaa jonkin verran muutaman vuoden takaista jatkuva kasvatus-keskusteluja.
Silloin joillakin oli erittäin kova into puhua jatkuvan kasvatuksen paremmuudesta, mutta kun vastapuolelta alkoi tulla kokemusperäisiä argumentteja ja metsäbiologisia totuuksia, tulikin hiljaista.
Metsälakikin sallii nyt jatkuvan kasvatuksen, mutta jostain syystä asia ei olekaan enää muodissa.Minäkin olen varmasti tyhmä kun olen ollut aika tyytyväinen tähän nykyiseen pystykauppasysteemiin.
Olen tehnyt myös melko isoja käteis- toimitus- ja hankintakauppoja useiden ostajien kanssa, joten jonkinlaista vertailupohjaa minullakin on.
Voisiko Jovain kertoa jotain omista puukaupoistaan.
Onko niissä ollut jotain sellaista, mihin et ole ollut tyytyväinen?Se on aivan totta, että heti harvennuksen jälkeen sienet vähenevät tai häviävät kokonaan, mutta muutaman vuoden kuluttua niitä on kahta kauheammin.
Ilmeisesti lahoavat hakkuutähteen yhdessä sammalen kanssa on hyvä sienien kasvualusta.Täälläkin on tänä vuonna lampaankääpää tavallista enennän.
Ihmettelin ensin, että mistä kuusen juurelle on lunta tullut, mutta lampaankääpäähän siinä oli vieri-vieressä yhteensä kaksi korillista!