Käyttäjän Visakallo kirjoittamat vastaukset
-
Eikö silloin olisi realistisempaa myydä metsä puineen ja pohjineen, jos kokee joutuvansa maksamaan puunmyynistä kohtuuttoman paljon veroa? Metsää voi sitten taas ostaa takaisin ja saada siihen käyttöönsä metsävähennys.
Oletteko tulleet ajatelleeksi te, jotka nyt niin kovasti täällä olette huolissanne mhy-laskun lähettämisestä ”puolustuskyvyttömille” ihmisille, miltä kirjoituksenne näyttävät ulospäin?
Kestääkö oma toimintanne aivan varmasti kaikilta osin lähemmän tarkastelun silloin kun olette hankkineet metsiä iäkkäiltä ihmisiltä?
Oletteko aivan varmoja siitä, ettette syyllisty miltään osin tekopyhyyteen?Niin kuin tiedät Iron, puuntakusen metsät ovat pusikkovapaita.
Tämä taas johtuu raivaussahojen aktiivisesta käytöstä, ja vuosien mittaan tehdyistä usemman tuhannen motin energiapuukaupoista.Ymmärsin näin, että Varkauden kaupunki oli vienyt asian hieman pidemmälle siten, ettei puiden ottamisesta tarvitse edes erikseen sopia, kunhan noudattaa kaupungin julkaisemia ohjeita.
Näin säästetään aika paljon toimistobyrokratiaa.
Ranta-alueiden käsittelystä pitää sopia yhdessä kaupungin kanssa.Melko pienistä asioista näköjään tulee täällä joillekin isoja asioita, kuten nyt tuosta mhy-jäsenmaksulaskutuksesta.
Metsänhoitoyhdistykset eivät kyllä todellakaan paljoa häviä, kun moiset hessut siirtyvät omiin oloihinsa tai muiden palveltavaksi.Jokaisella työmaalla ja palstalla on aina se yksi ylivertaisilla taidoilla varustettu rattimies, ja täällä se on Jesse.
Joillekin se vain luoja antaa virheitä tekemättömän elämän, jota me virheelliset ihmiset sitten ihmetellen seuraamme.Kreikan-talous Riemurasia
Kyllähän noita Leevin mainitsemia huismanneja tuntuu täällä nelostiellä tosiaan riittävän.
Etenkin sunnuntai-iltapäivisin on lähes viikottain levikkeet täynnä takaisin kaupunkiin kiiruhtavia pikavoiton lunastajia.
Pari kertaa olen joutunut työmaalle ajaessa pyytämään tietä, kun tenuvalkea-autot ja sakotettavat ovat täyttäneet risteykset.Minä olin puolestani ihan tyytyväinen saamaani mhy-jäsenmaksulaskuun.
Summa oli pudonnut viidenteen osaan entisestä ja jäsenetujakin oli selvästi parannettu.
Tärkeintä kuitenkin on se, ettei tarvitse enää kuunella pakkojäsenten nirinää, vaan voi keskittyä itse asiaan, eli metsätalouden kehittämiseen.
Aika monta erilaista jäsenmaksua on tullut elämän aikana maksettua, eikä kyllä yhdessäkään laskussa ole ollut erityistä mainintaa maksun vapaaehtoisuudesta.
Aiotteko laittaa tästä asiasta oikein savotan pystyyn? 🙂Monissa suomalaisissa taitaa vieläkin asua se pieni autonrassaaja.
Henkilökohtaisesti olen kyllä vanhemmiten halunnut ne hommat jättää aivan täysin, vaikka nuorempana olin ihan työkseni autojen ja koneiden kimpussa. – Ehkäpä juuri siksi!
Minulla auton ehdottomasti tärkein valintakriteeri on nykyisin luotettavuus.