Käyttäjän Visakallo kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 29,411 - 29,420 (kaikkiaan 30,584)
  • Visakallo Visakallo

Saksa aikoo muuttaa käytäntöjään niin, että turvapaikanhakijoilta aletaan jo ensimmäisestä maahantulopäivästä lähtien edellyttämään työhön valmentavavia saksankilen opintoja. Jos tämä ei sovi, karkoitus tapahtuu välittömästi. Tämä karsii varmasti kaikkein tehokkaimmin pelkässä hyötymismielessä tulleet turvapaikkaturistit.

Visakallo Visakallo

”Ja puuntakaa edelleen: Anna arvo toistenkin tekemiselle koskee aivan itseäsikin. Kävin lunttaamassa lukijoiden kuvista kommenttisi h-haavan suhteen. En kyllä löytänyt kommenteistasi yhtään positiivisuutta. Olit lähinnä huolissasi kasvatuksen kustannuksista.
    Yksi kommentti VAIN edes neutraali. Katso peiliin!”

Lähettäjä: jees h-valta

Arvostan toisten työtä pitäytymällä tosiasioissa eikä oletuksissa. Ainakin itse olen näillä vuosilla oppinut arvostamaan enemmän niitä ihmisiä, jotka sanovat ikävätkin asiat suoraan, eikä käännä asioita paremmaksi vain minua miellyttääkseen.
    Perustamis- ja hoitokustannuksiinsa nähden haapakuidun hinta on tällä hetkellä huono, emmekä tiedä tulevasta hinnasta.
    Jos hinta ei merkittävästi nouse, hybridihaapa osoittautuu huonoksi ratkaisuksi, koska se käyttää runsaasti maan kasvuvoimaa tuottamatta kuitenkaan riittävästi myyntituloja. Lisäksi puulajin vaihto on haavanviljelyn jälkeen työlästä ja kallista.
    Kuusella on myös omat ongelmansa kuten kaikilla muillakin puulajeilla. Minua ei kiinnosta metsätaloudessa mikään muu kuin taloudellinen lopputulos, koska kysymys on elinkeinostani.

Visakallo Visakallo

Onko sinulla Jesse joku alemmuuskompleksi, kun sinun pitää jatkuvasti nimitellä toisten tekemisiä sepityksiksi yms.?
    Voin näyttää sinulle 17 vuotiaana ensiharvennetun kuusikon, joka harvennetaan nyt toisen kerran 26 vuotiaana. Löytyy tarkat alkuperädokumentit, mittaustodistukset, ja voit itse laskea kannot ja katsoa pohjapinta-alat. Ei ole mitään epäselvää historiasta kun olen alueen ise istuttanut ja hoitanut. Valokuvatkin eri aikakausilta löytyy.
    Anna joku arvo meidän toistenkin tekemisille, niin voidaan sitten arvostaa paremmin sinuakin.
    Löytyy minulta myös 37 vuotiaana päätehakattu kuusikko, jonka uudistin vajaatuottoisena aivan samoin kun omasikin 50 vuotiaan.

Visakallo Visakallo

No, eihän se Jesse noin mene, että käytät haavan kasvatuksessa vain hyvin onnistuneita omia esimerkkejä ja vertaan niitä vähemmän onnistuneisiin kuusiesimerkkeihin.
    Voisin kertoa täällä ihan vastaavia huonoja haavankasvuesimerkkejä ja verrata niitä hyviin kuusiin, mutta en halua lähteä sille linjalle.
    Jos puulajivertailuja tehdään, pitää lähtökohdat olla samat, muuten vertailuilla ei ole mitään arvoa.

Visakallo Visakallo

Omapa on asiasi Jesse jos haluat yksinkertaiset asiat parikymmentä kertaa selittää.
    Muistahan sitten nuo omat sanasi kun alat seuraavan kerran meitä muita ohjeistamaan.
    Lähes jokaisen metsästä löytyy kyllä eri puulajien huonoja ja hyviä kasvuesimerkkeja, mutta eihän niistä mitään yleistystä voi tehdä ko. puulajin kasvulle, -vai mitä Jesse?

Visakallo Visakallo

Tuo isänpäivä marraskuun alkupuolella tahtoo nykyisin olla ainakin Etelä- ja Keski-Suomessa vielä liian aikaista männikön pystykarsintaan.
    Silloin voi vielä olla melko lämpimiä vesisateita.
    Se on myrkkyä juuri pystykarsitulle männikölle.
    Olen aloitellut pystykarsinnan vasta tammikuulla.

Visakallo Visakallo

Millä tavalla Kivelänhantun kuusikon maapohja oli muokattu ennen sen istutusta?

Visakallo Visakallo

Jätä Jesse aloituksissa turha vedätys pois ja kerro heti kaikki asiaan vaikuttavat tiedot niitä valikoimatta ja niistä mitään pois jättämättä, niin et joudu n. 20 kertaa selittämään kuten nyt on käynyt.
    Ammattiraivooja tuossa edellä kertoi yleisimmän ja järkevimmän käytössä olevan puunikämääritelmän.
    Varttuneesta metsässä joutuu luonnollisesti tekemään kairauksia, jos muuta luotettavaa tietoa puuston iästä ei ole käytettävissä.
    Enpä muista koskaan myyneeni leimikkoa, jossa en olisi käynyt ottamassa pohjapinta-aloja ja puun pituuksia.
    Puunmyyjän jos kenen on syytä mahdollisimman tarkasti tietää kuinka paljon ja minkä ikäistä puuta leimikossa on, – eikö vain?

Visakallo Visakallo

Jos ammattiliitot eivät suostu palkka- ja työaikauudistuksiin, Suomi tulee olemaan ensinmäinen eurosta eroava maa.
    Kreikan eroahan on jo monesti povattu, mutta nyt näyttää kyllä Suomi kaikkein vahvimmalta ehdokkaalta.

Visakallo Visakallo

Turvapaikkaturismi on aina äärinmäisen tuomittavaa, koska se aiheuttaa todellisessa hädässä oleville kaikkein suurimmat vaikeudet.
    Pitää tosin muistaa sekin, että myös täältä Suomesta saattaisi osa aseikäisistä miehistä häipyä, jos joutuisimme hyökkäyksen kohteeksi, ja maassa suoritettaisiin liikekannallepano.
    Kuinka suureksi arvelisitte karkureiden joukon muodostuvan?

Esillä 10 vastausta, 29,411 - 29,420 (kaikkiaan 30,584)