Käyttäjän Visakallo kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 29,421 - 29,430 (kaikkiaan 30,584)
  • Visakallo Visakallo

Luettuani tämän ketjun läpi, tulin siihen tulokseen Jesse, että jos tunnet ettei mikään selitys tunnu auttavan, niin kokeile totuutta.
    Tämä vanha viisaus pitää edelleenkin hyvin paikkansa.
    Tällä palstalla on niin paljon kokeneita ja laskutaitoisia puunkasvattajia, ettei täällä kannata mitään heppoisia vedätyksiä esitää.

Visakallo Visakallo

Lentoyhtiö Air France uhkaa leikata kymmenen prosenttia kaukoliikenteestään vuoteen 2017 mennessä, jos lentäjät eivät taivu merkittäviin säästöihin työehdoissaan.

Air France haluaa lisätä työntekijöidensä työaikaa ilman, että palkkaa nostetaan. Reutersin lähteen mukaan yhtiö harkitsee myös joidenkin kaukoreittien siirtämistä halpalentomalliin.

Air France-KLM:n ranskalaisosan tavoitteena on kääntää 80 prosenttia kaukoliikennereiteistään kannattaviksi. Tällä hetkellä reiteistä on kannattavia vain puolet.

Reutersin lähteiden mukaan Air France voisi vähentää laivastostaan vähintään kymmenen lentokonetta.

Visakallo Visakallo

Nämä Jessen esimerkkikohteet tahtovat joskus olla hieman tarkoitushakuisia.
    Jos kuvion koko on vain tuo 0,5 ha, ( sehän saattaa olla todellisuudessa pienempikin) voi esim. siitä osa olla jollakin tavalla myös vajaatuottoista.
    Pienellä kuviolla tulos muuttuu todella helposti.
    Ainakaan minulla ei ole ollut tarvetta vedättää kuusen, -eikä muidenkaan puiden kasvuja ylös-, eikä alaspäin.
    Mahdollisessa kokoontumisessa täällä päin voidaan kyllä kaikki kuviot tarkastaa ja kirjallisetkin dokumentit niistä löytyy.
    Minun elinkeinoksi luettavassa puunkasvatuksessa on ollut kaikkein tärkeitä tietää, paljonko puita on, ja paljonko ne kasvavat.
    Sen olen myös vuosien myötä oppinut, ettei oman työn tulosta saa muuttumaan yhtään sen paremmaksi, vaikka kuinka koettaisi etsiä huonompia vertailukohtia muualta.

Visakallo Visakallo

No, eipä sitä työpäivää pidemmäksi ensinmäisenä jo nyt kymmentä tuntia tekeviltä vaadita, mutta muilta kylläkin.
    Ylitöistähän ei tietenkään makseta kun ei makseta monesti nytkään.
    Kyllähän meistä aika monet vielä muistavat ne 90-luvun pahimmat vuodet.

Visakallo Visakallo

Tänään tuli taas satoja työntekijöitä koskevia irtisanomisuutisia.
    Kyllähän Suomi tällä menolla uudistuu, mutta nyt mennäänkin sitten sen kivisemmän tien kautta, kun tarjottu pehmeämpi vaihtoehto ei kelvannut.
    Nyt kun ansiosidonnaisen työttömyyspäivärahan kestoa kaiken lisäksi lyhennetään, alkaa työt taas kelvata suomalaisillekin.
    Vuoden – parin päästä ei enää työntekijät juuri aseteta ehtoja työnantajille.
    Ne asettaa työnantajat työntekijöille.

Visakallo Visakallo

Sehän riippuu ihan vastapelurista!
    Joskus ihan asiallisen asian kertomisenkin joku voi kokea vittuiluna.

Visakallo Visakallo

Jotenkin kuvaavaa tälle nykyajan hallintokulttuurille on se, että ELY-keskukset kyllä paimentavat kuntia perustamaan pakolaiskeskuksia, mutta eivät ole muistavinaan, että näistä samoista kunnista on lopetettu Työvoimatoimistot, Kelat, Poliisit, Terveyskeskukset, koulut, ym. valtion ja kuntien palvelut.
    Ulkomailta tulleen on kohtalaisen mahdotonta etä-asioida pelkällä älykännykällä suomalaisissa virastoissa.
    Tuntuu sekin asia olevan joillekin virkamiehille ihan uusi ymmärrettäväksi.

Visakallo Visakallo

Minua on tällä palstalla hieman häirinnyt joidenkin keskustelijoiden tapa yrittää naamioida omat tarkoitusperänsä muilla asioilla.
    Eikö olisi reilumpaa, että esim.hirvenmetsästyksen harrastaja sanoisi avoimesti sen, että haluaa niin suuren hirvikannan säilyvän, että ammuttavaa riittää joka syksylle?
    Mitä kiertelemistä siinä on, kun kuitenkin me kaikki sen täällä jo tiedänne?
    Olen itse ainakin yrittänyt koko ajan olla se puuntuottaja joka olen.
    Huomauttakaa heti, jos koette ettei näin olisi.

Visakallo Visakallo

Tänään tuli Hämeen ELY-keskukselta paimenkirje alueen kuntiin pakolaisten vastaanottamiseksi.
    Jokohan tässä olisi alettava uudestaan pellon tekoon?
    90-luvun alun peltokoivikot alkavatkin jo sopivasti olla tukkikokoisia.
    Nykyisillä vehkeillä metsä muuttuu nopeasti takaisin pelloksi ja kasvaa viljaa muutaman vuoden oikein hyvin.

Visakallo Visakallo

Kun katsoo jo perustettujen ja suunnitteilla olevien vastaanottokeskusten sijaintia, Keski-Suomi näyttää sen suhteen melko tyhjältä.
    Tähän saattaa osaltaan vaikuttaa se, että pääkaupungin väestö on sotatilanteessa suunniteltu sijoitettavaksi juuri Keski-Suomen alueelle.
    Joutsa olisi eteläisin kunta, mihin siirrettäisiin oman maan sotapakolaisväestöä.
    Käynnissä oleva turvapaikanhakijoiden maahantulo on nyt väistämätön asia, eikä siihen voida enää juurikaan vaikuttaa. Jouduimme täällä Suomessakin hyvin nopeasti niihin samoihin käytännön ongelmiin kuin muuallakin Euroopassa.
    Eipä siinä enää meidän mielipiteet mitään vaikuta.

Esillä 10 vastausta, 29,421 - 29,430 (kaikkiaan 30,584)