Käyttäjän Visakallo kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 29,521 - 29,530 (kaikkiaan 30,573)
  • Visakallo Visakallo

Se on toki myönnettävä, ettei Vihreät ole yksin saaneet niitä päätöksiä aikaan joita täällä kritisoimme.
    Kaikki kolme suurta, kokoomus, keskusta ja demarit vihertyivät vuosien mittaan niin, että ko. päätökset syntyivät.
    Vasta perussuomalaisten nousu katkaisi tämän ilmiön.
    Me, joiden lapsuus ja nuoruus osuivat taistolaisen hegemonian aikaan 60-70 luvun vaihteessa, muitamme hyvin, miten sen aikainen kommunismiaate värjäsi myös porvaripuolueita.
    Demokratiaan kuuluu erilaiset näkemykset ja niiden vapaa esittäminen, mutta hyväuskoinen myötäily asioita sen syvällisemmin ajattelematta on kautta aikain saanut maailmassa paljon pahaa aikaan.

Visakallo Visakallo

Istutuskoivikoita meikäläinenkin kasvattelee, ja nykymenetelmillä 30 vuoden kiertoaika toteutuu Etelä- ja Keski-Suomessa.
    Mahdollisimman suuri tukkiosuus ja hyvä laatu nostavat kannattavuuden kohtalaiseksi.

Visakallo Visakallo

Torpparille vastaan, että itsekin kaiken ostaneena olen erityisesti joutunut laskemaan kannattavuutta.
    Kannattavuus syntyy puulajista riippumatta mahdollisimman korkeasta mottihinnasta.

Visakallo Visakallo

Vilkaisehan Jesse minun nimimerkkikuvaani ja sen tekstiä.
    Samalle alueelle tehdään nyt jo toinen harvennus 25 vuoden iässä.
    Ihan mielenkiintoinen esittelykohde, jos kiinnostaa!

Visakallo Visakallo

Kyllä sinä Jesse joudut sen uuden haapasukupolven joka kerta auttamaan alkuun kuten sen ensimmäisenkin.
    Hirvet on pidettävä poissa, ja alue raivattava useampaan kertaan.
    Näet sen sitten itse jos et minua usko.
    Ei nämä nyt mitään ylivoimaisia asioita sentään ole käsittää!

Visakallo Visakallo

Jos taas Jesse välttämättä haluat kuuseen verrata, niin kuusikon hoitokulut loppuvat jo kymmenen ikävuoden jälkeen, ja kuusi tuottaa kaksi kertaa harvennustulot + päätehakkuutulot samassa ajassa kuin haavan kolme kierrosta.
    Ei tämä nyt niin kovin monimutkaista matematiikkaa sentään ole!

Visakallo Visakallo

Kyllä sen perustamiskulun Jesse voi jakaa sillä kolmella, mutta kun tilalle tulee taas uudet aidanhoitokulut ja raivauskulut useampaan kertaan, niin ollaan taas samassa luvussa.

Visakallo Visakallo

No, minä olen sitten se epäilevä henkilö!.
    Haavalle olisi saatava huomattavasti parempi myyntihinta kuin 15 euroa motille, jotta homman saisi taloudellisessa mielessä kannattamaan. Haavikon perustamiskulut ovat niin suuret, että pelkällä kuitupuun hinnalla ei tulosta valitettavasti juuri jää.

Visakallo Visakallo

Näinhän se on, että ihmisen viisastuminen alkaa vasta omien virheiden tunnustamisella.
    Me kaikki temme kyllä virheitä, mutta käsittelemme niitä sen jälkeen hieman eri tavoin.

Visakallo Visakallo

Nykyisellä hallituksella riittääkin työsarkaa kääntää tämä kehityksen suunta.
    Lupaavia kannanottoja asian suhteen on jo kuulunutkin.
    Kun Suomen lähihistoriaa kirjoitetaan joskus parinkymmenen vuoden päästä, mennyttä ajanjaksoa voidaan kutsua taantumuksen ja pysähtyneisyyden ajaksi, jolloin maan talouselämä kärsi suunnattomasti oman virkamieskuntamme ylimielisistä päätöksistä.
    Tarvitsemme nyt vallankumouksen maammme uudelleen teollistamiseksi ja saattamiseksi takaisin jaloilleen.
    Vanhat taantumuksen linnakkeet mm. ympäristöhallinnossa on nyt pakko purkaa.

Esillä 10 vastausta, 29,521 - 29,530 (kaikkiaan 30,573)