Käyttäjän Visakallo kirjoittamat vastaukset
-
Myös rauduskoivulla ja visakoivulla on ollut todella hyvä kasvukesä, koska liiasta kuumuudesta johtuneita yhteyttämisen keskeytyksiä ei ole juurikaan tullut, toisin kuin viime- ja toissakesänä.
No, minun selässäni oli todellakin välilevyn pullistuma, joka todettiin magneettikuvauksissa, ja jota hoidettiin kahden kuukauden levolla. Tämän jälkeen hoitava lääkäri kirjoitti lähetteen kiropraktikolle ja kivut jäivät sille pöydälle. Kysymyksessä oli jo silloin varmaankin valelääkäri, mutta hoito kuitenkin tepsi hyvin!
90-luvun lopulla tuli huonosta nostosta alaselkään paha välilevyn pullistuma, ja pari kuukautta menikin sitten kovalla alustalla maatessa ja kattopaneleita laskiessa, kunnes tuli aika opetella uudelleen kävelemään, koska vasen jalka oli hervoton kuin kasteluletku ja kivut ihan helvetilliset.
Kiropraktikko sai onneksi selän siihen kuntoon, että sen kanssa on jotenkin pärjätty.
Etenkin keväisin tahtoo tulla muistutus vanhasta vaivasta ja viikko siinä sitten taas menee ähkiessä.
Välilevyn pullistuma taitaa kuitenkin olla niitä aniharvoja vaivoja, joka vanhemmiten vähän helpottaa.
Kolmessa viikossa on nyt tullut poltettua raivurin bensaa litroissa enemmän kuin miehellä on ikävuosia mittarissa, joten kyllä sen selän kanssa jotenkin pärjää!Raivatessa tulee nyt vastaan vähän kaikkea, on mustikkaa, puolukkaa, vadelmaa, kanttarelleja ja tänään myös haaparouskuja.
Jos tänä vuonna jää ilman metsänantimia, niin silloin pitää kyllä hankkia oikein iso peili ja kurkistella sieltä syyllistä.Todellisen työajan pidennys tulee Suomessakin eteen vääjäämättömästi.
Parempi nimitys olisi kuitenkin työajan yhtenäistäminen, sillä joillakin aloilla tehdään tällä hetkellä jopa yli 40 tunnin viikkoa, kun monilla aloilla ollaan lähempänä 30 tuntia.
Loma-ajat ovat myös joillakin jopa kaksinkertaiset muihin verrattuna.
Tahtoo vain olla niin, että nämä hyväosaisimmat huutavat eniten, ja ovat sillä konstilla myös saaneet eniten, ja nyt on sitten meiltä maksajilta rahat loppu.Pitäisi olla melkoisen kookkaat kasvihuoneet, niin johan puu kasvaisi…
Jesselle on näköjään sattunut huonoja naapureita, kun eivät osaa metsiään hoitaa.
Minulla on taasen napureina tai ainakin lähistöllä metsäyhtiöiden, metsähallituksen, yhteismetsien ja muiden suurten metsänomistajien maita, ja kyllä he ovat ihan kelvollisesti osanneet metsiään hoitaa.
Käyttävät metsänhoidossaan kaikkein uusimpia menetelmiäkin, joten olen voinut malliakin katsoa, jos on ollut siihen tarvetta.Syntymäviisaan kanssa on turha väitellä, mutta jos joskus mätästät jonkun seuraavan alueen, niin huomaat kyllä selvän eron.
Kyllä minä voin näitä vertailukohteita sitten mahdollisessa tapaamisessa esitellä.
Suomalainenhan ei usko mitään, ennen kuin itse näkeeja kokee.Jessen kirjoitussormi tahtoo joskus ehtiä ajatuksen edelle.
Kyllä se lehtipuukin vain paremmin siinä mättäässä kasvaa.
Mättäitä tehdään silloin vain vähemmän, ja mättäiden väliin syntyvä lehtipuu tulee sopivasti mättääseen istutetun rauduksen tai vaikkapa sen hybridihaavan jäljessä, parantaen pääpuiden laatua ja pituuskasvua.
Nämä ovat ihan yksinkertaisia koettuja asioita, eikä niihin tarvitse sen suurempaa syntymä- eikä kirja-viisauttakaan!Hieskoivikolla on harvemmin uudistamiskuluja, eikä hirviaitojakaan taida tarvita, joten sitä kautta hieskoivu näyttäisi kokonaistaloudellisesti ylivoimaiselta.