Käyttäjän Visakallo kirjoittamat vastaukset
-
Kyllähän se Metsuri motokuski näin tuntuu olevan.
Metsieni hoito on ollut kuin luontopiipertäjien pahinta painajaisunta, mutta marjastajia niissä on ollut monin kerroin lähistön luomu-metsiin verrattuna.Monestihan se niin onkin, että ne, jotka ovat kaikkein eniten itse tietävinään puunkasvatuksesta, saattavat kompastua ihan perusasioihin.
Viisaus lähtee aina nöyryydestä ottaa vastaan neuvoja muiltakin kuin omalta itseltään.
Kyllähän sitä tähän ikään on jo ehtinyt nähdä ja kuulla aika monta omasta mielestään viisasta miestä.Suomellekin asetettiin velkakatto vuoden 2009 finanssikriisin aikaan.
Se taisi olla silloin 110 miljardia euroa.
Uusi hallitus joutuu pian korottamaan tuota summaa.Kreikan kassa puolestaan tyhjenee samaan aikaan Suomen vaalien kansa.
Työnsä aloittava uusi hallitus joutuu ensi töikseen ottamaan kantaa, takaako Suomi vielä kolmannenkin Kreikan rahoitusohjelman, suostuuko Suomi antamaan aikaisempia tukiluottoja anteeksi vai painostaako Suomi mieluummin Kreikan ulos eurosta.Olen hieman ihmetellyt, että jopa osittain samat henkilöt jotka ovat kuuluttaneet markkinataloutta metsänhoitoyhdistysten toimintaan, eivät nyt ymmärräkään sitä, että metsänhoitoyhdistykset markkinoivat jäsenyyttään!
Ainakin meilläpäin on niitä, jotka ovat nyt halunneet liittyä metsänhoitoyhdistyksen jäseneksi, vaikka olivat aikaisemmin siitä erossa.
Markkinatalouteen kuuluu aivan kiinteästi oman toiminnan markkinointi, ei kait sentään tästä mitään epäselvää pitäisi olla, vai onko?Kyllähän se rekisteri siitä vähitellen päivittyy, sillä jäsenmaksun maksaneet ovat jatkossa jäseniä, muut eivät.
Onko se nyt ihan maailmanloppu, jos postissa tulee jäsenkortti ja jäsenyyslasku, jonka voi joko maksaa tai jättää maksamatta?
Sehän on aivan tavallinen markkinoinnin muoto.
Minulle on ainakin sellaisia tullut jo yli 40 vuotta.Albrelle vastaan, että sehän se tässä ihmetyttääkin, että ne kymmeniä vuosia rauhassa olleet metsät ovat monesti ihan hyvässä kunnossa, ja puuta yli yli neljäsataa mottia hehtaarilla, ettei tarvitsisi muuta kuin laittaa moto laulamaan.
Jokainen meistä on varmasti näitä metsiä auton ikkunasta nähnyt, ja vielä paljon enemmän, jos on muuten metsissä liikkunut.Metsänvartijan pääsiäis-sima on tainnut päästä käymään vähän liikaa…
Metsänhoitoyhdistyksissä on toki paljonkin eroja.
Meilläpäin yhdistyksellä on nyt enemmän pinta-alaa hoidossa kuin vanhan maksun aikaan.Näinhän se on Harrastelija!
Metsänhoito on sukupolvet ylittävä ketju, jota ei aina oikein ymmärretä.
Nykyinen ”minulle kaikki heti” ajattelu ei oikein sovellu metsänhoitoon.
Kaikkein surkuhupaisinta on joidenkin käsitys, ettei metsiä olisi Suomessa hoidettu kuin muutaman vuosikymmenen ajan!
Mihin oikein on nykyihmisten yleistieto kadonnut, kun mökin mummot tietävät elämästä ja yhteiskunnasta paljon enemmän kuin nuoremmat koulutetut ihmiset?Mistä Jesse noin päättelit?
Ainakin minulla kaikki tilat pysyivät mukana ja silti maksu putosi viidenteen osaan entisestä.Aika paljonkin paremmin menisi, sillä valta menisi silloin pois Kimin suvulta.