Keskustelut Tekniikka Echo moottorisahat Vastaa aiheeseen: Echo moottorisahat

Vastaa aiheeseen: Echo moottorisahat

Keskustelut Tekniikka Echo moottorisahat Vastaa aiheeseen: Echo moottorisahat

Veli Pirinen

Minulla on käytössä juuri tämä Echo cs 452esx. Olen harrastelija ja saha on ollut vasta reilun vuoden, en osaa kiinnoista/kuutioista sanoa mitään. Sahattu on pienempää harvennuspuustoa ja tukkeja myöskin. Tukkihommassa riittää mukavasti teho, mutta olenkin opetellut kunnon teroituksen niin purukin lentää. Omaan käyttöön olisi varmaan riittänyt se 390 mallikin, mutta tällä mennään. Toimintavarma peli on kyllä, tietyllä kaavalla aina käyntiin ja myös talvella toimii hyvin, tässä on talviläppä imuilmalle. Joskus teki sitä, että sammui kun tipautti sahan toisen käden varaan pystyasentoon, ehkä 1krt/tankki. Sain sen loppumaan tyhjäkäynnin säädöllä. Kahvanlämmittimet olisin halunnut, mutta ammattimiehet sanoi ne hanskojen kastelijoiksi. Silti talvella eka tankillisella sormia palelee. Voin suositella vaikka minullekkin tuputetaan edelleen ms-201:stä, kuulemma kevyt.

Olenkin tässä miettinyt pitäisikö käyttää valtuutetussa vuosihuollossa, kun sitä takuun vuoksi suositellaan ja paikkakunnalta huolto löytyy.?

Ja sitä olen ihmetellyt miksi jotkut huudattaa kylmänä sahaa ja muitakin vehkeitä kaasu pohjassa, antakaa lämmetä niitten rauhassa, voi lisätä käyttöikää.