Keskustelut Metsänhoito Visakoivujen suojaus Vastaa aiheeseen: Visakoivujen suojaus

Vastaa aiheeseen: Visakoivujen suojaus

Keskustelut Metsänhoito Visakoivujen suojaus Vastaa aiheeseen: Visakoivujen suojaus

lille

Harrastelija, minä olen ymmärtänyt ettei kalliita visataimia istuteta kuitupuuksi eli tiheys on 600-800 visatainta per ha eli sellainen 20-30 aaria on ajatus varata. Loppualue on vähemmän kivinen eli sinne laitan lisää joulukuusia ja hoidan siellä heinät ruohonleikkurilla.

Eli suunnitelma voisi olla:

Aita koko alueen ympäri. Pupu ja peura ei kovasti kaiva eli verkkoa ei tarvitse upottaa. Verkkona vaikka eestipojan verkko 1,5 m korkeana  abpolar riistaverkot

Aidan seipäiksi olen kaadellut kuusiriukuja. Uskoakseni ne sen tarvittavan 5-10 v. kestää ja sen jälkeen jyrsijöistä ei pitäisi olla haittaa? Ja metalliverkko uusiokäyttöön seuraavaan paikkaan..

Taimisuoja 30 cm sininen tötterö.

Istutus 800 visakoivua per ha, väliin sitten joulukuusia (jos uskallan, ne tarvitsevat heinän leikkauksen ja siimaleikkurilla on aina se riski leikata viereistä puuta. Ja jos se on visakoivu, niin virhe on erityisen kallis)

Mitäs muuta kannattaa ajatella/muistaa?