Keskustelut Metsänhoito Kiitos ja näkemiin Vastaa aiheeseen: Kiitos ja näkemiin

Vastaa aiheeseen: Kiitos ja näkemiin

Keskustelut Metsänhoito Kiitos ja näkemiin Vastaa aiheeseen: Kiitos ja näkemiin

Nimetön

Ennen palstalta poistumistani seuraan vielä tähän aloitukseeni tulevia kommentteja. Tuossa yllä Visakallo kirjoitti: ”Aika monta kertaa olisin minäkin saanut täältä palstalta lähteä, jos olisin joidenkin kirjoituksista mieleni pahoittanut.”

En minä ole mieltäni pahoittanut eikä kukaan ole minua tölvinytkään. Olisin kuitenkin kaivannut asiallisempaa keskustelua, jossa ei olisi ”räävittömimpiä päänaukojia” joita sitten ”motataan takaisin” niin että he ”onnettoman pehmeinä tapauksina” katoavat palstalta. Tätä mieltä olen, vaikka jees h-valta näkeekin kantani johtavan ”Lennin tylsään tuherrukseen.”

Ja huumorin kukka on mielestäni kaunein kukka, aika roisinakin. Se on kuitenkin eri asia kuin muiden kirjoittajien tarkoituksellinen mollaaminen.

Kaikkiin keskustelupalstoihin taitaa päteä sama nyrkkisääntö: 10 prosenttia kirjoittajista tuottaa puolet kaikista viesteistä. Tuollaisen uutteran 10 prosentin olemassaolo johtaakin sitten helposti sellaiseen keskustelun sisäänlämpiämiseen, johon uusien tulijoiden on hankala päästä mukaan. Palstan ahkerimman jeesin tahti herättää kyllä kunnioitusta: jos hän on ollut palstalla vaikkapa 15 vuotta, on hän tuona aikana postannut joka toinen päivä kaksi viestiä ja joka toinen päivä kolme. Paljon on ollut sanottavaa.