Keskustelut Metsänomistus FSC:n riskialue yllätti Vastaa aiheeseen: FSC:n riskialue yllätti

Vastaa aiheeseen: FSC:n riskialue yllätti

Keskustelut Metsänomistus FSC:n riskialue yllätti Vastaa aiheeseen: FSC:n riskialue yllätti

hatelo

Tämähän tässä onkin aivan syvältä, että FSC:n kriteerit vaikuttaa meihin PEFC-metsänomistajiin ilman, että meillä on siihen mitään vaikutusmahdollisuutta. En ole mukana FSC:ssä eikä ole mitään tarkoitusta liittyä siihen. Silti sieltä valuu kaikki kielteinen lisäkustannus suoraan minulle. Mitä virkaa on enää PEFC sertifioinnilla tämän jälkeen? Hyväksyisin sen, että puunhinta on alhaisempi PEFC-metsissäni kuin niillä, jotka ovat vapaaehtoisesti mukana FSC:ssä, koska he ovat sen itse valinneet ja minä oman tapani toimia lain ja asetusten mukaisesti. Se on markkinataloutta se, että enemmän lisäarvoa ostajalle tuottavasta tuotteesta ollaan valmiita maksamaan enemmän mutta tätä menettelytapaa en missään nimessä hyväksy. Sikamaista toimintaa teollisuudelta puuntuottajien- tärkeän sidosryhmänsä selän takana. Alkaa tuntua siltä, että tässä ei olla enää metsäteollisuuden ” kumppaneita” kuin juhlapuheissa ja markkinointimateriaaleissa. Lieneeköhän aika sanoa metsäpalvelusopimus irti.