Keskustelut Metsänhoito Harvennus pikkumotolla suuremman moton sijaan? Vastaa aiheeseen: Harvennus pikkumotolla suuremman moton sijaan?

Vastaa aiheeseen: Harvennus pikkumotolla suuremman moton sijaan?

Keskustelut Metsänhoito Harvennus pikkumotolla suuremman moton sijaan? Vastaa aiheeseen: Harvennus pikkumotolla suuremman moton sijaan?

Uusmetsäläinen

Toivottavasti ketjun aloittaja on saanut vastauksen kysymykseensä. Kovasti tuntuu olevan vastauksissa  hajontaa pienien ja suurten motojen välillä.

Itsekin olen saman valinnan edessä. Ensi kesäksi on suunnitteilla kahdella tilalla noin 20 hehtaarin kesäharvennus, josta puolet enskaa ja puolet kakkosta.

Itse olin kallistumassa suurten yhtiöiden ja  suurten koneiden puolelle, mutta keskustelun luettuani en ole täysin vakuuttunut.

Edellinen suurempi harvennus tehtiin hankintakauppana MHY:n korjuupalvelun toimesta pienellä motolla. Siihen en  ollut täysin tyytyväinen, mutta en tiedä, johtuiko se koneesta vai kuljettajasta. Liikaa tuli huonoja puuvalintoja: esim. kasvamaan jäi joitakin  kaksihaaraisia tai jopa latvattomia kuusia. Joko kuskilla oli huonot silmälasit tai sitten näkyvyys pienestä motosta ylöspäin oli huono.