Keskustelut Tekniikka Pienkonebensa Vastaa aiheeseen: Pienkonebensa

Vastaa aiheeseen: Pienkonebensa

Keskustelut Tekniikka Pienkonebensa Vastaa aiheeseen: Pienkonebensa

Puujaakko

Nyt jos sattuu vanhempi auto eteen, heti ainakin minä huomaan eron pakokaasuissa, vaikka ilma oman autoni sisälle suodattimen kautta tulee.

Veikkaan, että sinäkin huomaisit eron, jos pienkonebensaa alkaisit käyttää.

Minä ainakin huomaan, vaikka olen ollut museoautotapahtumissa toimitsijana ja sitä kautta altistusta ja toleranssia on tullut.

En tiedä, pelataanko siinä varman päälle eli laitetaan ne kaasuttimet tarkoituksella rikkaalle, koska kesällä on lämmin ja tapahtumissa on paljon jonotusta (tyhjäkäyntiä toisen auton takana). Vaiko sitten osaamattomuutta säätää kaasaria kuten se optimaalisesti säädettäisiin. En ota kantaa, suoraan jälkimmäiseen vetoaminen voi herättää turhaan tunteita.

Mitä tulee aiheeseen, komppaan Jätkän kommenttia, kannattaa katsoa pumppubensan ja alkylaatin käyttöturvatiedotteet ja miettiä mitä kaikkea hengitysteidensä lähelle haluaa.

Melko toisarvoista, miltä joku haisee varsinkin jos öljyä vaihtamalla sen hajun saa minimiin. Eihän kukaan metanolipohjaisia lasinpesunesteitäkään kaipaa, vaikka metanolissa ei pistävän viinaista aromia olekaan.

 

Siitä ei ole kahta sanaa, että länsimaa Ruotsi on meitä sata vuotta edellä. Ihan kaikessa, dekkareista lähtien.