Keskustelut Metsänomistus EU:n metsäpolitiikkaa Vastaa aiheeseen: EU:n metsäpolitiikkaa

Vastaa aiheeseen: EU:n metsäpolitiikkaa

Keskustelut Metsänomistus EU:n metsäpolitiikkaa Vastaa aiheeseen: EU:n metsäpolitiikkaa

Kahlschlag Kahlschlag

<div class=”comment__text js-discussion-text”>

Lainaus: ”Voinemme kaikki olla samaa mieltä, että kapean suojakaistan puiden kaatuminen tuulessa on nimenomaan hullun ympäristöhallinnon, eikä huonon hakkuun toteutuksen/kiilusilmäisen isännän vika.

Ja se on hyvää kaupankäyntiä, kun joutuu pakottamaan ostajan hakkuulle jolle se ei halua.”

Näin on, Syke on vihervassariuskovaisturakaisten linnake, joka pitää lopettaa. Sitä paitsi sen virkamiehet hyödyttävät Suomea enemmän muissa töissä, vaikkapa kaupan kassoina.

Annan korjuuohjeet pystykaupoissani varmistaakseni, että kaikki ainespuu myös korjataan, rantavyöhykkeiltäkin. Minulla on sen verran hyvää metsää myytävänä pystykaupoissa, että minun ei tarvitse pakottaa ostajia tekemään kauppoja, haluavat ihan itse ostaa puuni.

Ymmärrän toki heitäkin, joilla näin ei ole, mutta vinkkinä heille, että ”hyvin hoidetusta metsästä ei korjata energiapuuta, vaan tukkia ja kuitua” (Juurikkalan 500 mottia-kirja). Eli raivaussaha vaan laulamaan, niin kyllä se siitä. Vanha tosiasia on se, että kirves on metsän lääke, rantavyöhykkeilläkin.

</div>