Keskustelut Metsänhoito Koivun ensiharvennukseen 10 vuodessa Vastaa aiheeseen: Koivun ensiharvennukseen 10 vuodessa

Vastaa aiheeseen: Koivun ensiharvennukseen 10 vuodessa

Keskustelut Metsänhoito Koivun ensiharvennukseen 10 vuodessa Vastaa aiheeseen: Koivun ensiharvennukseen 10 vuodessa

Jean S

Niin no näin etämetsänomistajan näkökulmasta aika monet täällä palstalla esitettävät ajatukset ovat hiukan kummallisia:

– tilaa maanviljelijä levittämään glyfosaattia – anteeksi mistä niitä löytää

– istuta ja raivaa niin paljon kuin viitsit – mutta kun matka on pitkä, työtä kannattaa vältellä

– rakenna metsätie – joo, hieno juttu, mutta jos niin tekee, sitten pitää lanata ja perata ojanvarsia, ja siitä on vaivaa vuosikymmeniksi

– raivaa pari tankillista, viilaa koko ajan, paista makkaraa – vain hullu tekee töitä kovapalaterällä aamusta iltaan

…ja tätä rataa. Jos itse asuu maittensa keskellä, ampuu hirvensä itse, on paikalla itse kun hakkuuta aletaan tekemään, on itsellä traktorit ja metsäkärryt, rakennuksia ja niin edelleen – maailma näyttää kovin eri näköiseltä.

Sahala on imppeeriumi ja sen omistaja jakaa hienosti omia ajatuksiaan ja kokemuksiaan. Ne eivät ole ainoa oikea totuus, mutta ei se Mhy:n ja Tapionkaan totuus ole ainoa oikea. Kukin poimikoon mitä hyväksi katsoo ja mikä omaan elämäntilanteeseen ja omille maille sopii.